Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"לבחור את הסיפור שלך"

"לבחור את הסיפור שלך"
קרדיט: מרכזי יה"ל

יום עיון לאנשים המתמודדים עם קושי נפשי ובני משפחתם, בו יפגשו אנשי מקצוע ויקבלו ידע וכלים מעולם הפסיכותרפיה הנרטיבית שמטפלת בחוויה הטראומטית.
יתקיים ביום חמישי 20.6.24 בין השעות 14:30-19:30 באשכול הפיס בכפר סבא ,רחוב
הגליל 65 , הכניסה הינה ללא עלות

יום העיון יכירו המשתתפים את הגישה הנרטיבית שמקנה לנו יכולת לבחור את נקודות המבט להתייחסות לאירועי חיינו. פסיכותרפיה נרטיבית היא גישה אשר פותחה על ידי מייקל ווייט ודייויד אפסטון במהלך שנות ה-70 וצברה תאוצה בשנות ה-90.
טיפול נרטיבי הוא טיפול פוסט-מודרני, השקפת עולם טיפולית – דרך לראות, לשמוע ולחשוב את המטופל ואת הבעיות עמן הוא מתמודד. מתוך כך, טיפול נרטיבי יכול להתאים לטיפול במגוון קשיים – למשל, חרדה, וויסות רגשי, הפרעות אכילה, טראומה; ובמגוון סוגים של התערבויות – התערבויות פרטניות, זוגיות ומשפחתיות.. ע"פ גישה זו נפתחת בפניי המטופל האפשרות להסתכל על סיפור חייו , ולכתוב את הסיפור האלטרנטיבי, במקום הסיפור הדומיננטי המלווה אותו ומגדיר את זהותו. הסיפור האלטרנטיבי מדגיש ומאיר את המקומות בהם האדם התמודד באומץ עם הקשיים. אירועי החיים לא שונו, אבל הסיפור שונה לחלוטין.
את ההרצאה הראשית תעביר ענבל רוזנבלאום, עו"ס ומטפלת ותיקה ומנחה באוניברסיטת תל אביב, דרך ההרצאה יכירו המשתתפים את הרקע לגישה הנרטיבית והעקרונות הבסיסים. יוצג כיצד מטפלים לפי הגישה הנרטיבית בחוויה טראומטית. בסוף ההרצאה יתחלקו המשתתפים לקבוצות ויקבלו טעימה מהטכניקה של הגישה על ידי תרגיל בקבוצות אותו ינחו המטפלות של מרכז יה"ל.
לאתנחתא מתודית, יציג הרכבי הסטודיו למוזיקה "כנפיים", מרכז אומנותי רב תחומי . "כנפיים" הוקם במטרה לאפשר ליוצרות ויוצרים המתמודדים עם משברים נפשיים , שאמנות עבורם היא דרך חיים, ליצור ולפעול כאמנים בחברה, בליווי ותמיכה של מנחים מקצועיים. בדרך זו מתאפשר ליוצרים מוכשרים להפוך את האמנות לכלי ביטוי המקדם תהליך שיקומי של התפתחות ומציאת משמעות. הפעילות האמנותית בכנפיים היא במגוון תחומים: מוזיקה, תיאטרון, אמנות פלסטית, אנימציה, וידאו -קולנוע וכתיבה. המרכז פתוח לזכאי סל שיקום מטעם משרד הבריאות ומשרד הבטחון.
לסיום מזי דבוש, בת משפחה שלוקחת חלק בפרויקט שגרירים של משפחות של מרכזי יה"ל תספר את סיפורה האישי כבת לאם מתמודדת, על ההשפעות וההשלכות של לחיות לצד אם המתמודדת עם דיכאון ועל חייה כילדה וכבוגרת. היא גם תשתף מה הניע אותה להיות חלק מפרויקט שגרירים של משפחות.שמטרתו להגביר חשיפה לנושא ההתמודדות הנפשית והשפעותיו על המשפחה הסובבת.

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות ברחבי הארץ (חדרה, ראשל"צ, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...