Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לייזר בניתוח קטרקט

לייזר בניתוח קטרקט
קרדיט - Pixabay

העיניים הינן בין האברים היותר רגישים בגופנו. רובנו מתייחסים לעיניים כאל איבר שברור מאליו כי הוא משרת אותנו ומתחילים לדאוג לבריאות העיניים רק כאשר מתעורר חשש לבעיה של ממש.

מהו קטרקט?

קטרקט הינה מחלה במסגרתה מתפתחת עכירות בעדשת העין. במצב תקין עדשת העין צלולה ומאפשרת לאור לעבור אל הרשתית המצויה מאחורי גלגל העין.  מעבר חופשי של האור הינו תנאי חיוני ליכולת לראות ללא הפרעות, כאשר הקטרקט מביא למצב שבו האור אינו מצליח לעבור בחופשיות ונפגמת יכולת הראייה. תוצאת העכירות הינה טשטוש של הראייה הטובה והמיטיבה עד כדי כך שהאדם יכול לראות ממש כתמים על העדשה.

תהליך ההתפתחות של קטרקט אינו מתרחש בין לילה. זהו תהליך הדרגתי במסגרתו הבעיה מחמירה עם הזמן כך שהעכירות בעין הולכת ומתגברת. הראייה הולכת מעורפלת ומטושטשת יותר ויותר עד למצבים בהם האדם כמעט ואינו רואה באופן שוטף. במצבים אלו, האדם עלול למצוא את עצמו מתמודד עם קשיים משמעותיים בתפקוד השוטף ואינו יכול לראות אפילו עצמים ברורים לראייה.

מה קורה אם לא מטפלים?

ישנם סוגים שונים של קטרקט ואולם בכל מקרה – הימנעות מטיפול הולם בבעיה תביא להחמרה במידת הקושי לראות. בהמשך כבר לא יוכל האדם כבר לא יוכל לראות ולא לנהוג ברכבו, ובמקרים אחרים הוא יחווה סנוורים בלילה מאורות גבוהים, מה שיקשה עליו להתנהל בשעות מאוחרות של היום. במקרים המתקדמים של התפתחות הקטרקט עלולה אף להיווצר בעיה בה האדם מתקשה בתפקוד בסיסי בשל הקושי לראות חלקים חיוניים המאפשרים תפקוד.

ללא טיפול בקטרקט, הבעיה תחמיר והעצמאות של האדם תיפגע באופן משמעותי. כאשר הבעיה מזוהה בשלבים מוקדמים, ניתן לטפל בה אצל רופאים דוגמת ד"ר אליק רוזנפלד המבצע ניתוחי קטרקט ברמה הגבוהה ביותר וללא פשרות על רמת ואיכות הטיפולים. חשוב לדעת כי אין דרך אחרת מלבד ניתוח – ניתוח הוא הדרך היחידה לטפל בקטרקט באופן מבטיח.

קצת על ניתוח לייזר בניתוח קטרקט

הלייזר בניתוח קטרקט הינו בין הניתוחים הבטוחים ביותר שיש לביצוע ומאפשר לרבים ליהנות מאיכות חיים גבוהה. ניתוח לייזר בניתוח קטרקט המבוצע באמצעות לייזר נמשך רבע שעה בכל אחת מהעיניים. עם זאת, לא מבצעים את הניתוח בשתי העיניים בבת אחת. ראשית מנתחים עין אחת ולאחרי הניתוח, המנותח נח כשעה בבית החולים.

לאחר שעה של מנוחה בבית החולים המנותח משוחרר לביתו לשיקום של העין. בשבועיים הראשונים המנותח עלול לחוש אי נוחות. ברוב המקרים, את הניתוח בעין השנייה, במידה ויש צורך בכך, מבצעים רק לאחר שבועיים עד חודש ימים מחלוף הניתוח הראשון. את הניתוח מבצעים תחת הרדמה מקומית ואין צורך בהרדמה מלאה, כאשר ההרדמה מבוצעת באמצעות טיפות אלחוש לעיניים הגורמות למטופל שלא לחוש בכאב.

למעשה, ניתוח לייזר בניתוח קטרקט בלייזר הינו בין הפרוצדורות היותר פשוטות להתמודדות עם קטרקט והוא זה המאפשר לרבים לראות ללא הפרעות בעיניים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עורך דין מקרקעין: לא רק  למכירה או לקניית דירה
תפקידיו המוכרים ביותר של עורך דין מקרקעין היא ליווי עסקאות...
האם אתם יודעים אם שילמו לכם כל מה שמגיע לכם?
לא מעט עובדים מגלים לא פעם שלא כל התשלומים שהם...
השכרת ציוד לאירועים
השכרת ציוד לאירועים: הדרך המושלמת להפוך כל אירוע למושך ומצליח ארגון...
מי לא אוהב שוקולד- מדריך למשלוחי שוקולד מטריפים
רוצים להפתיע מישהו אבל נגמרו לכם הרעיונות? הנה הדבר הבא...
לייזר בניתוח קטרקט
העיניים הינן בין האברים היותר רגישים בגופנו. רובנו מתייחסים לעיניים...
איך לטפל באקנה בצורה טבעית ויעילה: טיפים, מוצרים והמלצות ממומחים
כיום עומדות לרשותכם מגוון רחב של דרכים לטיפול בבעיית האקנה,...
כשמגיע לכם כסף אין סיבה להתייאש
חברות הביטוח אינן ידועות בדרך כלל כגוך שקל לשאת ולתת...
המדריך לבחירת נציגות דיירים אפקטיבית בפרויקט פינוי בינוי
פינוי בינוי הוא תהליך מורכב ומרגש, המאפשר לדיירים בבניין ישן...
מתי נצטרך היתר בנייה בתל אביב והמרכז?
הבנת היתרי בניה בתל אביב היתרי בנייה הם היבט מכריע בפרויקטי...
עבודה עם עורך דין במקרה של נזקי גוף
נזקי גוף מתייחסים לנזק פיזי, רגשי או פסיכולוגי הנגרם לאדם...