Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ליקויי בנייה – כיצד מאתרים?

ליקויי בנייה – כיצד מאתרים?
קרדיט pixabay

ישנן סיבות רבות אשר עשויות לגרום לדירה להיות שווה הרבה פחות ממה שהיא אמורה להיות. זו יכולה להיות דירה ישנה עם בלאי טבעי במערכות הדירה, אך זו יכולה להיות בהחלט גם דירה חדשה מקבלן אשר לא בנה אותה כפי שצריך. כל רוכש דירה מגיע לפני הרכישה אל הדירה בכדי לראות האם היא עונה על הצרכים שלו, ומהו מצבה הנוכחי. אמנם, סיור של אדם מן השורה, לא באמת מהווה אינדיקציה עבור מצבה האמיתי של הדירה. בחלק גדול מן המקרים איש מקצוע אשר יעשה את הסיור יגלה הרבה מאוד דברים, יכול להיות אפילו דברים קריטיים, שעין בלתי מקצועית או כל אדם שאין לו את המכשירים והכלים המתאימים – פשוט לא יכול לגלות.

מי מבצע בדיקה לאיתור ליקויי בנייה?

איתור ליקויי בניה היא עבודה הדורשת ידע וניסיון. איש המקצוע עבור ביצוע של בדיקת בדק בית ואיתור של ליקויי בניה הוא מהנדס בדק בית אשר עבר את ההכשרה המתאימה. אם אתם רוצים לוודא שהבדיקה תתבצע בצורה הטובה ביותר והמהנדס לא יפספס שום פרט, כדאי לבחור דווקא במהנדס בדק בית מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום אשר מסוגל בזכות הניסיון שצבר לעלות על כל ליקוי ופגם בדירה.

האם צריך לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

גם בדירה חדשה מקבלן כדאי מאוד לבצע בדיקה עבור איתור של ליקויי בנייה. למעשה, במקרים רבים מתגלים במהלך הבדיקה דברים שהקבלן לא ביצע כמו שצריך, שאותם כדאי מאוד לאתר כמה שיותר מהר בכדי לתבוע מהקבלן לסדר אותם. אמנם, בדירות ישנות ישנם פגמים וליקויים נוספים שאותם לא תמצאו בדרך כלל בדירות חדשות, משום שהם נובעים מבלאי של המערכות ומשנים רבות של פעילות.

בדק בית מחיר – כמה עולה בדיקה לאיתור ליקויים?

כאשר מדובר על בדיקה של דירה טרם רכישה או אפילו דירה חדשה מקבלן טרם בני המשפחה נכנסים אליה, הנושא הכספי לא אמור לשחק תפקיד. כדאי להיפרד מאלף-אלפיים שקל ולדעת שמצבה של הדירה משביע רצון ולא לגלות כל מיני דברים שיכולים לעלות לכם הרבה יותר כסף. למעשה, בדק בית מחיר משתנה לפי גודלה של הדירה. בעוד שבדיקת דירה קטנה של 3 חדרים תעלה כ – 1,000 עד 1,500 ₪ בממוצע, בדיקת דירה גדולה יותר יכולה להגיע גם לאלפיים שקלים ויותר. כמו כן, כאשר מדובר על דירה עם גינה או גג, מחירה של הבדיקה יהיה יקר יותר בעוד 200 עד 300 ₪.

בדק בית – האם אפשר לוותר על הבדיקה?

הרבה פעמים אנשים שואלים – האם כדאי לבצע את הבדיקה ולשלם למהנדס בדק בית, או שניתן לבצע את הבדיקה לבד ולנסות לעלות על הליקויים לבד. במקרים שכאלה כדאי להפנות את השואל אל דו"ח בדק בית מוכן שבו ניתן לראות את כמות הדברים הקטנים והגדולים שעליהם מצביע הדו"ח, דברים שאין שום סיכוי שאדם מן השורה יכול לזהות. אז נכון, בדק בית מחיר הוא לא זול אך בהחלט מדובר על משהו שיכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ועוגמת נפש בעתיד.

מהם הדברים שנבדקים במהלך הבדיקה?

במהלך הבדיקה בודק המהנדס את כלל המערכות הקשורות בדירה, ובין היתר:

  • מצב האיטום בדירה, כולל בדיקה מעמיקה לאיתור של נזילות או רטיבות שעלולה לגרום בעתיד לנזקים ולבעיות.
  • מצב הריצוף בדירה.
  • מצבה של מערכת החשמל בדירה – האם נדרשים תיקונים בכדי להבטיח את הפעילות התקינה והבטוחה של מערכת החשמל.
  • מצבם של קולטי השמש.
  • בדיקת של מערכות הביוב והמים.

ועוד לא מעט דברים שאדם מן השורה לא יגלה, ורק מהנדס בדק בית יכול לגלות בעזרת הידע והניסיון שלו בתחום.

מה קורה לאחר סיום הבדיקה?

לאחר שמהנדס מסיים את הבדיקה הוא מכין דו"ח מפורט שבו הוא מונה את הליקויים והפגמים שמצא במהלך הבדיקה, תוך שהוא מצרף תמונות והערכה של המחיר הנדרש לתיקון הליקוי. הדו"ח יכול במקרים מסוימים להפוך לחוברת רבת עמודים, אשר כוללת בתוכה את כל מה שצריך לדעת מי שרוצה לרכוש את הדירה. רק לאחר העיון בדו"ח ניתן להגיע אל ההחלטה הנכונה האם כדאי לרכוש את הדירה.

כיצד למצוא מהנדס בדק בית מוצלח?

היכולת של מהנדס בדק בית למצוא את כל הליקויים והפגמים בדירה היא בזכות ההכשרה שלו, אך לא רק. הניסיון שהוא צובר במהלך שנות העבודה מסייע לו שלא לפספס שום פרט ולהצליח לפרט בדו"ח את המצב האמיתי המלא של כל דירה ודירה. ועל כן, אחד הפרמטרים החשובים ביותר כאשר בוחרים מהנדס בדק בית הוא נושא הניסיון.

מהי ההכשרה הדרושה ממהנדס בדק בית?

מהנדס בדק בית צריך לעבור את מסלול הלימודים וההכשרה מטעם משרד הכלכלה בכדי שיוכל לבצע את הבדיקה באישור, ובכדי שלדו"ח שהוא מגיש תהיה משמעות.

מהי בדיקת רכוש משותף?

בדיוק כמו שצריך לבצע בדיקה בדירה חדשה מקבלן, כך גם צריך לעשות את הבדיקה בחללים משותפים בבניין כמו מקלט, חדר מדרגות, חניה, מעלית וכד'. הבדיקה הזאת מכונה "בדיקת רכוש משותף" וכל דיירי הבניין אמורים להשתתף בתשלום עליה. בהרבה מאוד מקרים מתגלים במהלכה של הבדיקה פערים משמעותיים בין הבטחות הקבלן למה שקיים בפועל, וניתן לדרוש מן הקבלן לקיים את ההבטחות שלו.

מי מבצע בדיקת רכוש משותף?

בבניין ישנם מכלולים שונים ומערכות שעבור הבדיקה שלהם צריך לקרוא לאנשי מקצוע שונים. ישנן בדיקות שאותם מבצע מהנדס בניין כמו ליקויים בשלד, עבודות אלומיניום, טיח וצבע, בעיות איטום, עבודות גבס וכן הלאה. לעומת זאת ישנן בדיקות שאותן מבצע מהנדס מערכות מומחה כמו בדיקת הצנרת, בדיקת ספרינקלרים, בדיקת מערכות סולאריות, בדיקת מערכות אוורור, מיזוג אוויר, דיחוס, יניקת עשן ושאר המערכות הקיימות בבניין.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתעוררת מחלוקת בתוך המשפחה? אל תנהלו את הדברים לבד
משפחה היא המסגרת הקרובה והבטוחה ביותר עבור כל אחד. זוהי...
עיצוב פנים בסגנון מודרני
עיצוב פנים בסגנון מודרני
הבית הוא לא "רק" המקום הבטוח עבור כולנו, אלא גם...
לשון הרע מאחורי המקלדת- איך מתמודדים?
האינטרנט עשה מהפך אמיתי בעולם בכל תחומי החיים, כשהרשתות החברתיות...
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...