Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי

למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
קרדיט תמונה: PEXELS

סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר מצבי חרדה או דיכאון, הפרעות מצב הרוח, טיפול בטראומה נפשית, אבחון קשב וריכוז, התמכרויות ושימושים פעילים, אובדנות, או כל בעיה רגשית כזו או אחרת. במצב זה יש להביא בחשבון מספר שיקולים האם לבצע אבחון פסיכיאטרי במסגרת פרטית רב מקצועית או במסגרת ציבורית.

אבחון פסיכיאטרי פרטי יכול להערך על ידי פסיכיאטר פרטי המומחה לאבחון והערכה נפשית. היתרונות בפניה לפסיכיאטר פרטי הן רבות, להלן חלק מהשיקולים שיש לקחת בחשבון:

  1. דיסקרטיות – המידע שנחשף בפני הפסיכיאטר הפרטי ישמר בצורה דיסקרטית ביותר ואינו יוכל להמסר לאיש ללא אישורו של הנבדק.
  2. זמן הפגישה – אבחון פסיכיאטרי פרטי יארך לפחות שעה והסיכוי לאבחן את המטופל בצורה מדויקת יותר היא רבה יותר. אבחון במסגרת ציבורית לרוב הוא קצר יותר בשל אילוצי ועומס המערכות.
  3. שירות  – עם המלצה על טיפול, כולל טיפול תרופתי, עלולות לצוץ תופעות לוואי או קשיים כתוצאה מנטילת תרופות, ויש לוודא כי הפסיכיאטר הפרטי זמין לסיוע מקצועי ומתן תשובות לשאלות או מורכבויות שיעלו, גם לאחר האבחון הראשוני.
  4. רישום בתיק הרפואי – בהגיעך לפסיכיאטר פרטי הרישום יתבצע רק אצל הפסיכיאטר הבודק ולא בתיק הרפואי שבקופת החולים.
  5. אדיבות, יחס אישי וליווי לאורך תהליך הריפוי – ליווי מקצועי נדרש של המטופל וגם של משפחתו בתהליך ההחלמה. הפניה למסגרות טיפול פרטיות מסייעת לקבל טיפול אישי צמוד ומדוייק יותר.
  6. קורות החיים של הפסיכיאטר – רצוי לבדוק מהם קורות החיים של הפסיכיאטר הבודק, שנות ניסיונו והאם זה מתאים לבעיה שעימה הנך מגיע לטיפול. רצוי גם לבדוק את הפעילות האקדמית של הפסיכיאטר והאם מעורב באקדמיה ופועל תחת אוניברסיטה או מוסד חינוכי אחר.
  7. שייכות למכון רפואי – העבודה במסגרת מכון פרטי מאפשרת לפסיכיאטר הפרטי גם לעסוק במקרים מורכבים יותר שמצריכים מסגרת רב צוותית ורב מקצועית וגם ניסיון מקצועי רב יותר תוך התנסות במקרים קליניים רפואיים מורכבים יותר. בדרך כלל רצוי לוודא כי במכון הפרטי מועסקים גם פסיכולוגים או עובדים סוציאליים קליניים שיוכלו לסייע בהמשך טיפול וביישום ההמלצות הטיפוליות של הרופא הפסיכיאטר המאבחן וכן לקשר שוטף עם הפסיכיאטר לכל נושא או בעיה שעלולה לצוץ בהמשך.
  8. תחומי התמחות –  יש לברר מראש את תחומי הההתעסקות של הפסיכיאטר הפרטי. ישנם תחומי התמחות רבים, בין היתר נוירופסיכיאטריה, פסיכוגריארטיה, התמכרויות או תחלואה כפולה (שילוב לדוגמא של התמכרויות עם טראומה ועוד) ועוד. לרוב לכל פסיכיאטר יהיה ידע ומקצועיות בעולמות מסויימים, רצוי לשאול על כך מראש.
  9. חוות דעת – במידה ותדרש חוות דעת מקצועית, יש לברר האם הפסיכיאטר יוכל להכין עבורך חוות דעת מקצועית בסופו של הליך האבחון. חוות דעת נערכות לגופים שונים, בין היתר ביטוח לאומי, משרד הביטחון, צבא, בית המשפט ועוד. בדרך כלל כאשר פסיכיאטר פרטי ילווה אדם מסויים לאורך תקופת זמן ממושכת, במידה ויהיה צורך בהמשך בחוות דעת מקצועית, היא תהיה מנומקת ומבוססת יותר, מאשר פסיכיאטר שיבדוק את האדם באופן חד פעמי והסיכוי שתתקבל היא רבה יותר.

בבחירה בפסיכיאטר פרטי לטיפול יש שיקול גם לקיומה של מזכירות פעילה שתוכל לתת מענה בשעות שבהן הפסיכיאטר אינו זמין וכן למיקום הגיאוגרפי של הקליניקה במקרה ונדרשת הגעה תכופה לטיפול (לדוגמא במקרה של טיפול אינטנסיבי יומי). ניתן גם לקרוא מראש מאמרים או חומר מקצועי שפרסם הפסיכיאטר הפרטי על מנת להתרשם מתפיסת עולמו הטיפולית ובהתאם לקבל החלטה, לדוגמה האם מדובר בפסיכיאטר שדוגל גם בטיפול טבעי ולא רק בתרופות ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...