Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה בארץ: בישיבת ההסדר בראשון לציון הותקנה מערכת להשמדת נגיף הקורונה

לראשונה בארץ: בישיבת ההסדר בראשון לציון  הותקנה מערכת להשמדת נגיף הקורונה

המערכת מורכבת ממספר מוצרים מבוססי אור אולטרה סגול באורך גל ייחודי שנמצא כקטלני לנגיף הקורונה, אינו מסרטן ובטוח לשימוש בקרבת בני אדם, לרבות חולים ריאתיים.

המערכת היא פרי מחקר ופיתוח של איש העסקים אלדד פרי, צוות רפואי בראשותו של ד"ר בוריס אורקין וצוות פיזיקאים, והיא מבוססת על אלגוריתם פיזיקלי המתאים את מוצרי המערכת באופן מדעי לחללים המיועדים לטיהור תוך חישוב אורכי הגל וההספקים הנדרשים של הנורות לטיהור מקיף ובטוח.

מערכת חדשנית להשמדת נגיפי קורונה במבנים ומשטחים הותקנה בישיבת ההסדר של ראשון לציון. זאת לאחר שהותקנה ונחלה הצלחה במחלקת טיפול נמרץ למונשמי קורונה ובמחלקת האשפוז של חולי הקורונה במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק. מדובר במערכת חדשה המורכבת ממספר מוצרים מבוססי אור אולטרה סגול באורך גל ייחודי אשר נמצא כקטלני לנגיף הקורונה, אינו מסרטן ובטוח לשימוש בקרבת בני אדם, לרבות חולים ריאתיים.

המערכת היא פרי פיתוח ומחקר של איש העסקים אלדד פרי, הבעלים של חברת אלדד פרי החזקות שקידם בעבר מספר סטארט-אפים בתחום הרפואה, צוות פיזיקאים, וצוות רפואי בראשותו של ד"ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגית ילדים בבית חולים הדסה עין כרם ובמרכז הרפואי מעייני הישועה שביצע מחקר עצמאי בנושא.

המערכת מחסלת את נגיף הקורונה בחדר עד חצי שעה ומבלי לגרום נזק לבני אדם!

לדברי ד"ר אורקין, "נורות UV משמשות כבר שנים לטיהור וחיטוי חדרי ניתוח בבתי חולים בישראל ובעולם, אולם בשנת 2009 רשויות הבריאות בארה"ב יצאו עם אזהרה כי חלק מהנורות מייצרות מולקולת אוזון שעשויה להיות מסוכנת מאוד, בעיקר לחולים ריאתיים. מסיבה זו לא נעשה בהן שימוש למלחמה בנגיף הקורונה, מחשש שיסכנו את החולים. בנוסף, שימוש לא מבוקר וישיר בנורות אולטרה סגול רגילות לחיטוי מייצר קרינה מסוכנת לעור ולעיניים. לכן, לאחרונה יצאה המלצה של ארגון הבריאות העולמי שלא לעשות שימוש באור אולטרה סגול לחיטוי ידיים. עם זאת, במחקר שערכתי מצאתי שיש נורות אולטרה סגול, עם גל אור ייחודי שאינו מייצר אוזון, אך יעילות מאוד בחיטוי מבנים וחדרים ולכן מתאימות במיוחד לטיפול בנגיף. בנוסף, אותן נורות ספציפיות אינן מייצרות קרינה מסוכנת לעור ולעיניים.  באמצעות אלגוריתם פיזיקלי ניתן להתקין מערכת נורות ומוצרים עם אורכי גל והספקים שונים המותאמים לגודל החדר או המבנה. מערכת כזו יכולה לחסל את נגיף הקורונה במשך זמן של עד חצי שעה ללא כל סכנה לאדם".

לדברי פרופ' מוטי רביד, מנהל המרכז הרפואי "מעייני הישועה", "במחלקה המטפלת בחולי קורונה מותקנת כעת מערכת לחיטוי בעזרת מנורות הפולטות אור אולטרה סגול. אלה נורות מיוחדות הפולטות אור בתדירות שאינה גורמת להיווצרות אוזון באוויר, ובכך הן בטוחות לשימוש גם בחדרים בהם נמצאים חולים מונשמים. הפעלת המנורות גורמת להשמדה של מיקרואורגניזמים, כולל חיידקים ווירוסים. הפעלה במשך דקות עד חצי שעה בכל משמרת, מקטינה בשיעור ניכר את הסיכון להדבקה של צוות רפואי וסיעודי המטפל בחולים. במחקרים שנעשו לאחרונה נמצא שקרינה זו גורמת להשמדת וירוס ה-COVID19 על פני משטחים שהוקרנו, לכן בטיחות העבודה של הצוות משתפרת".

איש העסקים אלדד פרי איתר מספר יצרנים בודדים בעולם המייצרים את הנורות הנדירות  בגל האור הייחודי, וגייס צוות של פיזיקאים ומומחים רפואיים לפיתוח והתקנת מערכת  "אולטרה ויולט ישראל". חשוב לציין כי לא מדובר במוצר מדף שניתן לרכוש בחנויות או ברשת, אלא מדובר במערכת "טיילור מייד" המבוססת על אלגוריתם פיזיקלי המתאים את מערכת הנורות והמוצרים למבנה ומחשב את סוג הנורה, אורך הגל שלה, ההספק שלה, וכן המיקום האופטימלי בכדי לקבל מקסימום יעילות.

אלדד פרי החזקות מציעה שירותים של הכנת תוכנית והתקנה של "אולטרה ויולט" בבתי חולים, מפעלים, משרדים, קניונים, ומוסדות נוספים המעוניינים בטיהור קבוע, וכן מציעה שירותי טיהור חד פעמיים באמצעות נורות ניידות ואנשי מקצוע שיגיעו לכל מבנה שזקוק לטיהור. השירות החד פעמי מתאים לדוגמא לדירות או בתי עסק ששהו בהם חולי קורונה.

מערכת אולטרה סגול בביהח מעייני הישועה

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...