Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לראשונה, קורס מהיר שישלב צעירים בעולם המחקר

לראשונה, קורס מהיר שישלב צעירים בעולם המחקר
קרדיט: Pixabay

תקופת הקורונה הצליחה להראות לנו ששום דבר לא וודאי, בטח ובטח תחום התעסוקה שנפגע הכי הרבה. ולכן, בזמן שצעירים רבים מחפשים עבודה, ארגון ארץעיר יחד עם דוקטור אביטל ביר- מנהלת מחקרים קליניים בבית החולים בלינסון, פיתחו הזדמנות למקצוע איכות שנדרש במיוחד בתקופה זו.

תחום המחקר כמו הרבה תחומים אחרים, מצריך הכשרה לימודית ומקיפה ומחייב את העוסקים כמתאמי מחקר להיות בעלי תואר ראשון. מה שמקשה על צעירים רבים המתגוררים בפריפריה לעשות את הצעד הנדרש וללמוד. ולכן, בעקבות זה ובשל המחסור במתאמי מחקר, דוקטור אביטל ביר חברה לארגון ארץעיר, ויחד הם פתחו קורס "מתאמי מחקר" והצליחו למצוא את הנוסחה שתתן מענה לאותם צעירים. הקורס שנפתח מאפשר לצעירים להשתלב בעולם המחקר ללא תואר ראשון או עבר אקדמאי ולצד הליווי האישי והמקצועי הם זוכים לליווי תעסוקתי שיבטיח את השתלבותם בבתי החולים השונים ובפרט, במעבדה לבדיקות קורונה שהוקמה במיוחד.

כדי לסבר את האוזן, הסיפור של מתאמי מחקר צף כאשר מחלקות המחקר בבתי החולים השונים התקשו להשיג מתאמי/ת מחקר. למעשה מתאם מחקר הוא חבר מן המניין בצוות הניסוי הנמצא בקשר ישיר עם החוקר הראשי ועם המטופלים. אחריותו כוללת בדרך כלל תיעוד מסודר של נתוני המחקר, חלוקת התרופות וקשר רציף עם המשתתפים. כיוון שמדובר בניסויים שונים, שומה על מתאם/ת מחקר להיכנס לקרביים של כל מחקר ומחקר ולא ליפול בפרטים.

קרדיט: Pixabay

לכן, כדי לאפשר לצעירים מהפריפריה שרק חולמים לעסוק בעולם המחקר להיכנס לתחום, אביטל ביר, מנהלת מחקרים קליניים בבית החולים בלינסון החליטה לדלג מעל המכשולים, לחבור לארגון ארץעיר ויחד הם הצליחו למצוא את הנוסחה שתבטיח את השתלבותם של הצעירים בעולם המחקר.

לאחר הצלחת הקורס הראשון של "מתאמות מחקר" שהתקיים בבני ברק ויועד לנשים חרדיות שרצו למצוא מקורות פרנסה משמעותיים, הוחלט לפתוח קורס "מתאמי מחקר" בדימונה, עבור צעירים מהדרום והפריפריה שרוצים להשתלב בעולם המחקר.

בקורס שנמצא בימים אלו בשלבי סיום, לקחו חלק 11 משתתפים שזכו לליווי ברמה האישית, התעסוקתית והמקצועית. מטרת הקורס הייתה להפוך את הצעירים להיות חלק מצוות מקצועי בבית חולים בו הם יוכלו לסייע לאנשי מקצוע מיומנים בתחום. וכן לאפשר לאותם צעירים לפרוץ את מעגל העבודה. כבר בימים אלה זוכים הצעירים להתחיל את צעדיהם הראשונים בבתי החולים השונים ולהשתלב בעולם המחקר ובמעבדה שהוקמה לבדיקות קורונה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...
כבוד לעיר: סגן חתן התנ"ך הארצי – דוד שאשא, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים
חידון התנ"ך הארצי לנוער בהנחיית ד''ר אבשלום קור התקיים השבוע...
הקריה האקדמית פתח תקווה: העירייה מקדמת מתחם ענק שבו יוקם מתחם אוניברסטאי, מעונות לסטודנטים ומגוון אפשרויות פנאי, בילוי וספורט!
עיריית פתח תקווה מקדמת בימים אלה את פרוייקט הקריה האקדמית...
כל הבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, במקום אחד: ניידת בריאות האישה של מאוחדת מגיעה לרמת גן וגבעתיים
משה כהן, מנהל מחוז מרכז במאוחדת: "הצבנו לעצמנו למטרה להוביל...
מתי כדאי לפנות למערכת בריאות הנפש
אם נשברה לילד שלנו היד אנחנו יודעים מה לעשות, עלינו...