Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדד האופטימיות בשוק היד2: תוך כמה זמן אנשים מורידים את מחיר הדירה? בדיקה בערי המרכז

מדד האופטימיות בשוק היד2: תוך כמה זמן אנשים מורידים את מחיר הדירה? בדיקה בערי המרכז
ארז סגית

מחקר של יד2 הבודק תוך כמה זמן בשוק היד שנייה, אנשים מורידים מחיר דירת 4 חדרים קובע כי הממוצע הארצי עומד על 33 ימים לרבעון השני של 2019 – מדובר בעלייה של יומיים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הזמן שעובר מיום העלאת מודעת המכירה ללוח ועד ליום שבו המחיר שצוין במודעה מתוקן כלפי מטה, מראה באילו ערים מוכרי הדירות מאמינים שהסיכוי למכור במחיר הראשוני שפרסמו הוא גבוה. בערים בהן קיימת אופטימיות בנוגע למכירה, מספר הימים מיום העלאת המודעה עד לתיקון המחיר כלפי מטה הוא גדול יחסית.

בערים בהן מוכרי הדירות מפרסמים מודעה של דירה למכירה ומורידים במחיר תוך מספר ימים מועט יחסית, המצב שונה. בערים אלה, ייתכן והמחיר היווה חסם לקבלת פניות מקונים פוטנציאליים כך שהמוכרים ממהרים לתקן את המחיר ולהגביר את היקף הפניות.

בפילוח לפי ערי המרכז, חושף המחקר כי בעיר הרצליה מוכנים להתפשר מהר יותר על מחיר דירת 4 חדרים. אם ברבעון השני של שנת 2018 בעלי מודעה הורידו את המחיר  אחרי 27 יום, אז ברבעון השני של 2019 הורידו את מחיר הדירה במודעה אחרי 15 ימים. מדובר בפער של 12 ימים!

אחרי הרצליה מתמקמת חדרה בה המוכרים החליטו להתפשר, ולהוריד את מחיר הדירה במודעה אחרי 37 ימים ברבעון השני של 2019. מדובר בפער של 8 ימים לעומת הרבעון השני של 2018, אז הורידו את מחיר הדירה במודעה רק אחרי 45 ימים.

במודיעין מוכנים להתפשר ולהוריד את מחיר הדירה אחרי 24 יום, זאת לאחר שברבעון השני אשתקד הורידו רק לאחר 32 יום – פער של 8 ימים.

אחמד עמלה, מנכ"ל ומבעלי חברת ושאחי את עמלה, הבונה את פרוייקט נופי ארגמן במודיעין מסביר את הנתונים: "בעיר מודיעין בונים בשנים האחרונות אלפי דירות חדשות כך שההיצע של דירות יד1 עולה. לרוב אנשים מעדיפים דירות יד1, אשר נבנות בסטנדרטים גבוהים עפי התקנים החדשים, שמעניקים לרוכשים יותר מקומות חנייה, בידוד תרמי ואקוסטי וכן התאמה לנושא הנגישות".

ברמת השרון זמן ההתפשרות במודעות באתר ירד ל-46 ימים ברבעון השני של השנה, זאת לעומת 48 יום ברבעון המקביל אשתקד. מדובר על פער של 2 ימים.

בבת ים זמן ההתפשרות על המחיר עומד על 21 יום ברבעון השני של 2019 , לעומת 23 יום ברבעון השני של 2018 . פער של יומיים.

ברחובות התארך זמן ההתפשרות ביום אחד: 30 ימים ברבעון השני של 2018, מול 31 יום ברבעון השני של 2019. גם בלוד המצב דומה: זמן ההתפשרות התארך ביום אחד.

אם ברבעון השני אשתקד עמד מחיר ההתפשרות על 16 יום, כיום הוא עומד על 17 יום.

יבין גיל מור - מנכל אתר יד 2.
ארז סגית

באילו ערים התארך זמן ההתפשרות?

ביבנה התארך הזמן התפשרות. אם ברבעון המקביל אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 23 יום, ברבעון השני של 2019 מוכנים להוריד מחיר רק אחרי 26 יום.

גם בפתח תקווה התארך זמן ההתפשרות: אם ברבעון השני של 2018 אנשים הורידו את מחיר הדירה אחרי 32 יום, אז ברבעון השני של 2019 – זמן ההתפשרות עלה ל-35 יום – פער של 3 ימים.

ברמת גן, בעלי המודעות הורידו את מחיר הדירה במודעה ברבעון השני של 2018 רק אחרי 25 יום, ואילו ברבעון זה התארך זמן ההתפשרות ב-3 ימים, ל-28 יום.

בכפר יונה התארך זמן ההתפשרות ב-4 ימים, אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו את מחיר המודעה רק אחרי 29 יום, אז ברבעון השני של 2019 זמן ההתפשרות עמד על 33 ימים.

באשקלון התארך זמן ההתפשרות ל-31 יום ברבעון השני , לעומת 25 יום אשתקד – פער של 6 ימים. ברמלה זמן ההתפשרות התארך ב-7 ימים – מ14 יום ברבעון השני אשתקד ל-20 יום רבעון שני 19.

גם בחולון התארך זמן ההתפשרות: אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 25 יום , כיום מדובר על 38 יום. פער של 13 ימים.

בקריית אונו, הפער עומד על 14 יום – מ15 יום ברבעון אשתקד, ל-29 ימים ברבעון השני של השנה.

בהוד השרון, התארך זמן ההתפשרות ב-19 יום. אם ברבעון השני אשתקד אנשים הורידו מחיר אחרי 29 יום, ברבעון השני של השנה מדובר ב48 יום !

ברעננה זמן ההתפשרות התארך ב-23 יום: מ8 ימים אשתקד ל31 יום ברבעון השני של השנה.

גבעתיים כשיאנית זמן ההתפשרות – פער של 23 ימים, מ-20 יום ברבעו השני אשתקד ל-43 יום ברבעון השני של 2019.

מתודולוגיה

במסגרת המחקר נבדק תוך כמה ימים הגולשים מתקנים מחיר של דירת 4 חדרים סטנדרטית כלפי מטה. נתוני הרבעון השני של 2018 מבוססים על  5,690 מודעות בהן בוצע שינוי במחיר ונתוני הרבעון השני של 2019 מבוססים על 4,500 מודעות בהן בוצע שינוי במחיר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...