Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדריך לרכישת מצבר לרכב

מדריך לרכישת מצבר לרכב
צילום יחצ

לא משנה אם ברשותכם רכב יד שניה ואתם נאלצים לשדרג את הרכיבים השונים בו או שהמערכות החשמליות ברכב כבר אינן עובדות בצורה חלקה כמו בעבר, רכישת מצבר חדש לרכב אף פעם אינה נתפסת כמשימה פשוטה ובמיוחד לא אם זו הפעם הראשונה שאתם עושים זאת. כדי להקל את התהליך ולהנגיש אותו כמה שאפשר, הכנו עבורכם רשימה של הדברים שאסור לוותר עליהם בבדיקת מצבר חדש לרכב – כדי להבטיח יעילות מרבית ובכך על הדרך גם חסכון כלכלי.

מדריך לרכישת מצבר לרכב
צילום יחצ

קיבולת ומתח המצבר

ישנו מגוון של סוגי מצברים ועל גבי כל מצבר שיוצע לכם למכירה תוכלו לראות נתונים שונים, בין היתר אלה המעידים על המתח והקיבולת החשמלית שמוטמעים בו. לנתונים אלה חשיבות רבה בבחירת המצבר הנכון עבורכם, מאחר ולכל רכב ודגם המדדים הנכונים עבורו. בהקשר זה יש לציין כי כל הרכבים הפרטיים דורשים פחות או יותר את אותם מדדים, אך בכל זאת ישנם הבדלים בין דגם לדגם ואין לבחור במצבר העונה על המדדים שלכם "בקירוב", אלא יש להקפיד ולבחור במה שעונה עליהם בדיוק מוחלט; יתרה מכך, אם נותן השירות העומד מולכם מציע לכם להתפשר על מדדים לא מדויקים בטענה כי הדיוק אינו קריטי, זהו סימן מצוין לזהותו כלא אמין ולא מקצועי, ומומלץ להתרחק ממנו.

משך פעילות ותקופת אחריות

בנוסף לנתונים היבשים שמנינו לעיל, מוטבעים על גבי המצבר עוד נתונים אחרים הנוגעים למשך הזמן המשוער בו הוא אמור לפעול, וכן לתקופת האחריות הניתנת עליו. חשוב מאד לשים לב לשני הפרמטרים הללו, כיוון שלעתים מוצעים למכירה מצברים שמחירם נראה נמוך באופן משמעותי ממצברים דומים בעלי אותה קיבולת ומתח, אך זאת משום שאין עליהם אחריות לאורך זמן רב כל כך. חסכון ברכישה שכזו עשוי להוביל די בקלות לעלויות גבוהות מאד בהמשך, בשל העדר כיסוי לטיפול או אפילו לרכישת מצבר חדש לרכב ממש במקרה של נזק רציני. בהקשר זה ראוי לציין גם כי לא מומלץ לרכוש מצבר לרכב מחברה שאינה מוכרת, מפני שבכל הנוגע למצברים לשם המותג יש בהחלט משמעות.

צורת המצבר

לבסוף, בדקו היטב את צורת המצבר שלכם כמו גם את מיקומו בגוף המנוע והחיבורים השונים בו; אם אינכם יודעים לעשות זאת או שאתם חוששים מרכישה והתקנה לא נכונה, יותר ממומלץ להתייעץ עם חשמלאי רכב מוסמך – שיידע להגיד לכם במדויק האם אתם רוכשים את המצבר הנכון. אין צורך בהגעה במיוחד לסוכנות חשמל לרכב ואף לא בהזמנת שירותי דרך ניידים – מספיק ליצור קשר בטלפון ולשלוח תמונות בזמן אמת כדי שאיש מקצוע אמיתי יוכל לזהות את המאפיינים הקריטיים הנוגעים לחיבורי המצבר והרכב.

כדי להתקין את המצבר עצמו מומלץ להיעזר באיש מקצוע גם כן – לכל הפחות בשיחת טלפון בזמן אמת אם לא בהזמנתו הפיזית אליכם. זכרו כי מדובר בכלי רגיש וחיוני, שהתקנה לא נכונה בו עשויה להסב לו חלילה נזק רב. כיום מרבית אנשי המקצוע נותנים שירות של החלפת מצבר עד לבית הלקוח בכל חלקי הארץ, לרבות החלפת מצברים בתל אביב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...