Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו דוח FBAR ולמה חשוב להתייעץ עם רואה חשבון לפני הגשתו?

מהו דוח FBAR ולמה חשוב להתייעץ עם רואה חשבון לפני הגשתו?
קרדיט: Freepik.com

דוח FBAR (FOREING BANK ACCOUNT REPORTING או דיווח על חשבון בנק חוץ־אמריקאי) הוא דוח שיש להגיש למשרד האוצר האמריקאי בגין החזקת נכסים פיננסיים הרשומים על שמם של אזרחים אמריקאים. הדוח הוא עניין בירוקרטי פורמלי רשמי ולא יותר, אך הוא מחייב כל אזרח אמריקאי שמנהל נכסים פיננסיים בארצות זרות. אי־דיווח על חשבון בנק חוץ־אמריקאי בדוח FBAR עלול להשית על האזרח קנסות כבדים ולסבך אותו בחקירות מיותרות בגין העלמות מיסים. כדי להימנע מאי־דיווח או מהגשת דיווח חלקי או לא תקין רצוי ומומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שבקיא בחוקי המס האמריקאים ומוסמך להגיש את הדוחות הללו למשרד האוצר האמריקאי מטעם הנישומים. בואו נבדוק איך עושים את זה נכון.

למה צריך לדווח על נכסים פיננסיים זרים?

דוח FBAR מציג למשרד האוצר האמריקאי את כל המידע על הנכסים הפיננסיים הזרים השייכים לאזרחי ארצות הברית ושהסכום המצטבר בהם עולה על 10,000 דולר. למה אזרחים אמריקאים נדרשים לדווח על בעלות פיננסית בארצות זרות? כיוון שמדובר במקור הכנסה זר שמועבר לארה"ב ומחויב במיסוי. כמו כן משום שאזרחים אמריקאים מחויבים בתשלום מיסים למדינתם. לפי הוראות טופס FBAR חובת הדיווח חלה על כל אזרח אמריקאי שיש לו בעלות (בלעדית או משותפת) או זכות חתימה בחשבון בנק שמצוי בתאגיד בנקאי זר או במוסד פיננסי זר. אזרח אמריקאי שלא מדווח על נכסים פיננסיים זרים מסתכן באפשרות שתיפתח נגדו חקירה פדרלית בגין העלמת מיסים, בקנסות כבדים ואף בעונשי מאסר.

קרדיט: Freepik.com

איזה מידע נדרש בעת מילוי טופס FBAR?

טופס FBAR אינו חלק מדיווחי המס השנתיים המחייבים כל אזרח אמריקאי, והוא מופנה למשרד האוצר האמריקאי ולא ל־IRS. אם כלל הנכסים הפיננסיים הזרים מסתכמים במאתיים אלף דולר ויותר, יהיה צורך לדווח עליהם בטופס נוסף הידוע כטופס 8938, וזאת נוסף על הדיווח הרשמי ב־FBAR. את הטופס יש להגיש מדי שנה עד ל־15 באפריל, והדיווח תמיד יוגש בגין שנת המס שקדמה לשנת ההגשה. אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל אינם פטורים מהגשת FBAR וחייבים לדווח על כל חשבונותיהם למשרד האוצר האמריקאי. ממשלת ארצות הברית משתפת פעולה עם רשויות המס בישראל כדי לקבל מידע ישיר על נכסיהם הפיננסיים של האזרחים האמריקאים המתגוררים בישראל וכדי לאכוף את חובת הדיווח ולהעניש אזרחים אמריקאים המתחמקים מדיווח.

הנכסים הפיננסיים שיש לדווח עליהם בטופס FBAR

אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל מחויבים כאמור לדווח על נכסיהם הפיננסיים בטופס FBAR. אך אין מדובר רק בחשבונות בנק. עליהם לדווח על כל חשבון פיננסי כגון חשבונות להלוואות חברתיות, קופות גמל, חסכונות פנסיוניים, ביטוחי חיים עם מרכיב חיסכון, תיקי ניירות ערך, קרנות פנסיה, קרנות השתלמויות, פיקדונות וחסכונות וכן ביטוחי מנהלים. כל אחד מהחשבונות הללו מחייב דיווח למשרד האוצר האמריקאי, וכדי לדווח דיווח מלא ויעיל רצוי להיעזר ברואה חשבון אמריקאי בישראל.

איך רואה חשבון אמריקאי בישראל יכול לעזור?

רואה חשבון אמריקאי בישראל מוסמך לייצג נישומים ברשות המיסים האמריקאית וכן במשרד האוצר האמריקאי. רואה חשבון מוסמך IRS ירכז בעבורכם את כל המידע שמשרד האוצר האמריקאי דורש, וידווח בשמכם על כל הנכסים הפיננסיים שלכם. כך תוכלו לחסוך גם זמן יקר וגם כסף ולהתפנות לדברים אחרים חשובים באמת. אזרחים אמריקאים המתגוררים בישראל? חפשו רואה חשבון אמריקאי בישראל הבקיא ברזי המיסוי האמריקאי והישראלי ותנו לו לעבוד בשבילכם. חובת ה־FBAR מעולם לא הייתה פשוטה יותר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...