Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו דום נשימה?

מהו דום נשימה?
קרדיט: pexels.com

דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול מתאים עלול לחזור על עצמו מדי לילה. אם לפעמים אתם מתעוררים בלילה מנחירה של עצמכם, כנראה שחוויתם דום נשימה באותו רגע. נחירות באופן כללי קורות בעקבות חסימה חלקית של דרכי האוויר בלוע לכיוון הריאות. הקושי במעבר האוויר גורם לרעידות של החך הרך, רעידות שעושות רעש צורם שהוא הנחירות. דום נשימה הוא שלב מתקדם יותר. כאן מעבר האוויר נחסם לחלוטין ע"י הלשון, מה שגורם להתעוררות מיידית ולכך אוויר לא נכנס כלל באותו שבריר שניה. אמנם זהו שבריר שניה אך יש לכך משמעות. הדבר מעמיס על דרכי הנשימה והלב. לכן, כדאי לחפש במצב של דום נשימה טיפול, במיוחד אם אתם שמים לב לכך שהדבר חוזר על עצמו וגם בכלל כאשר אתם סובלים מנחירות.

האם גם ילדים יכולים לסבול מדום נשימה?

אמנם נחירות או מצבים של דום נשימה  מזוהים יותר עם אנשים מבוגרים, אך גם ילדים יכולים לסבול מדום נשימה חסימתי. הדבר יכול לקרות מסיבות גנטיות וממבנה מסוים של אזור הלוע והגרון וגם מבנה של הלשון והחך. שקדים מוגדלים למשל יכולים לגרום לחסימה בדרכי האוויר ולנחירות או דום נשימה. התסמינים לכך שילד סובל מהתופעה יכולים להיות נחירות, חריקת שיניים, שינה לא רגועה. התנהגות הילד יכולה אף היא לרמוז על כך שישנן בעיות נשימה בשינה. ההתנהגות יכולה להיות היפראקטיבית או דווקא אפאטית וישנונית.

איך מטפלים בדום נשימה?

הן אצל מבוגרים והן אצל ילדים ניתן לטפל באמצעות התקן דנטלי לדום נשימה אשר יעיל הן לדום נשימה והן לנחירות. ההתקן הוא קטן וכמעט שאינו מורגש, הוא מונח על חלקן הפנימי של השיניים ומדובר על פס עשוי מתכת. פס זה דוחף מעט את הלסת התחתונה קדימה וכך מונע מהלסת התחתונה, החך והלשון מלצנוח למטה. כך דרכי האוויר נותרות חופשיות. כדי לוודא שההתקן אכן יהיה אפקטיבי, חשוב לעבור לפני כן בדיקה במרפאה בה ייבדק מבנה הפה והלוע, גודל הלשון, הענבל ונתונים נוספים שיראו האם בעזרת ההתקן ניתן למנוע את את חסימה שגורמת לנחירות ולדום נשימה. מלבד בדיקה פיזית תצטרכו להביא גם הקלטה של הנחירות שלכם (כן, אפשר ללמוד מזה לא מעט…) וגם צילומי שיניים כי ניתן להתקין את הסד רק כאשר מצב השיניים תקין.

לילה רגוע הוא מיזם שנולד במטרה לפתח מוצר אשר יסייע באופן פשוט ולא מסורבל מדי עבור המטופל לפתור את בעיית הנחירות ודום הנשימה. במיזם לוקחים חלק טכנאי שיניים בעל ניסיון רב אשר יזם את הפרויקט יחד עם רופאי שיניים מומחים בתחום. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך לבניית בית החלומות שלך: משכנתאות בהתאמה אישית
אם אתם מתכננים לבנות את בית חלומותיכם או לרכוש דירה...
מהו דום נשימה?
דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול...
חשיבות צנרת תקינה במרחב העירוני
מערכות צנרת ביתיות ותשתיות תת-קרקעיות הן חלק בלתי נפרד מהסביבה...
האם רפואה סינית מתאימה לילדים?
רפואה סינית התחילה להתפשט בעולם המערבי כטרנד אבל בשונה מלא...
חמישים גוונים של דבש: לצעוד אל החגים בסטייל
ירין שחף, על המגמות באיפור - שכדאי להכיר החגים מעבר לפינה....
כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים...
תריס גלילה לרכב שטח ואביזרים נוספים- מה חשוב לדעת?
רכבי שטח הם רכבים מפנקים מאוד. כל אדם שרוכש רכב...
הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם...
כיצד להתמודד עם גירושין
גירושין הם עניין אשר יוצר תקופה מאתגרת בחיי הזוג, כאשר...
מה תפקידה של הוצאה לפועל
הוצאה לפועל היא חלק מרשות המיסים והגבייה בישראל אשר מטרתה...