Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו פרויקט התחדשות עירונית במסלול פינוי בינוי

מהו פרויקט התחדשות עירונית במסלול פינוי בינוי
קרדיט - Pixabay

עם צמיחת האוכלוסיה ותהליך העיור הנעשה בעולם, וכמובן, במדינת ישראל בה ישנם תושבים רבים על שטח יחסית מצומצם, צריכים למצוא פתרונות דיור יעילים. כדי לייעל את השימוש באזורים הבנויים בתוך העיר, לשפר את מרקמי האוכלוסיה ואת תדמית הערים וכן, לשמר שטחים ירוקים פתוחים, נוסד הרעיון לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי ברחבי הארץ. פינוי בינוי הוא בעצם, הריסה של מבנה קיים והחלפתו במבנה אחר, חדש, מודרני, בטוח ויעיל הרבה יותר, כאשר במהלך הפרויקט מבני מגורים לרוב יוחלפו במבני מגורים חדשים, בעלי תשתיות משופרות, אשר יכולים גם לאכלס הרבה יותר דיירים. כדי לבצע פרויקט פינוי בינוי נדרשת ההסכמה של מרבית הדיירים – כאן נכנס לתמונה תפקידו של עורך דין פינוי בינוי, שמטרתו היא לייצג את הדיירים, לנהל משא ומתן עם היזם בשמם ולהבטיח תהליך חלק בו שני הצדדים יוצאים נשכרים.

הרהורי הדיירים בעת פרויקט פינוי בינוי

מדובר בתהליך ארוך ומורכב –  מצד אחד, ישנם בנייני מגורים בהם התגוררו הדיירים כל חייהם או לפחות מרביתם, הם רגילים לבית שלהם ואינם מעוניינים לעזוב ולעבור למקום חלופי או אחר לגמרי, במידה ואינם זכאים לקבל דירה בפרויקט החדש או שהפרויקט אינו מאפשר מגורים. מצד שני, פרויקט פינוי בינוי תורם לקהילה ויכול לתרום גם לדיירים – בפרויקט מוצלח, בעלי הזכויות יכולים לזכות בדירה חדשה לגמרי, ששווייה גבוה בהרבה מהדירה הקודמת שלהם. נושא נוסף שיש לתת עליו את הדעת היא הזמן הארוך בו הדיירים נשארים ללא קורת גג, שכן, פרויקט בנייה לוקח מספר שנים עוד לפני עיכובים פוטנציאליים. מסיבות אלו, סיוע של עורך דין פינוי בינוי יכול לתרום לשני הצדדים. עורך הדין יכול להבטיח ליווי משפטי מהימן לדיירים כדי שידעו שהנכס שלהם בידיים טובות והם יקבלו את מה שהובטח להם, ואילו היזם מרוויח מכך כיוון שהוא משיג את הסכמתם של הדיירים ויכול להוציא לפועל את הפרויקט.

ליווי וייצוג של משרד עורכי דין מומחה בתחום

אך תפקידו של עורך הדין כולל הרבה יותר מזה. הוא מלווה את הדיירים לאורך התהליך כולו ודואג לייצוג משפטי מוביל בכל מקרה של עיכוב, ליקויים פוטנציאליים, חוסר התאמה בין הבטחות היזם לתמורות בפועל וכדומה. זקוקים לעזרתו של עורך דין פינוי בינוי מנוסה? משרד עורכי דין שניידר – נימני מספק את שירותיו לחברות פרטיות, חברות יזמיות בתחום הנדל״ן, עמותות אלכ״ר וכן, ללקוחות פרטיים במגוון תחומים. המשרד בקיא בתחום ההתחדשות העירונית ולוקח חלק בפרויקטים רבים ברחבי הארץ כמלווה משפטי מהימן מטעם הדיירים. לחברה מוניטין רב בתחומי הנדל״ן וההתחדשות העירונית, המגיע מסיוע בלתי מתפשר לבעלי העניין למען הבטחת הזכויות והתמורות המגיעות להן בפרויקט. המשרד מלווה את הלקוח מתחילת המסע – בחירת הנציגות והיזם, ועד לשלב קבלת המפתח.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...