Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי התחדשות עירונית ומה אתם חייבים לדעת לפני שאתם נכנסים לזה?

מהי התחדשות עירונית ומה אתם חייבים לדעת לפני שאתם נכנסים לזה?
קרדיט: canva

רוצים לקנות או למכור דירה או נכס שנמצאים בהליכי התחדשות עירונית? הגעתם למקום הנכון. בואו ללמוד מה אתם חייבים לדעת לפני שאתם נכנסים לעסקאות מסוג זה, ומתי כדאי לכם לפנות לעורך דין התחדשות עירונית.

קרדיט: canva

מהי התחדשות עירונית?

כשמדברים על התחדשות עירונית הכוונה לתהליך התערבות באזור עירוני שהוא לא מיושב מספיק או שהבניינים בו ישנים ואינם מתוחזקים. תהליך התערבות זה לרוב נעשה על ידי יזמי נדל"ן ויזמים אחרים, בשיתוף עם העיריות בישראל, והמטרה שלו היא לחדש את אותו אזור בעיר. ברוב המקרים, תהליכי התחדשות עירונית יעלו את הערך של המקום העירוני, על ידי הצעה ומתן של תמריצים כלכליים ליזמים ולחברות השונות, בתמורה לכך שייקחו חלק בפרויקטים ויוציאו אותם אל הפועל.

התחדשות עירונית כוללת בתוכה מגוון פעולות, תהליכים ופרויקטים, שנועדו לשדרג ולשפר את מערך המגורים, התשתיות והכלכלה המקומית באותו אזור בעיר. וזאת כדי להביא לשיפור בעמידות הבניינים ובמצב הסוציו-אקונומי של התושבים באותו אזור מגורים, ובשביל למנוע התיישנות או קיפאון של אותו אזור. ברוב המקרים, במונח "פרויקט של התחדשות עירונית" – מתכוונים לפרויקטים כמו תוכניות תמ"א או פינוי בינוי, בהם מחדשים בנייני מגורים ישנים תוך סיפוק תוספת בנייה למגורים כחלק מהליך ההתחדשות העירונית.

תכניות התחדשות עירונית לדוגמא:

להלן 2 הדוגמאות הנפוצות ביותר לתוכניות של התחדשות עירונית:

  1. פינוי בינוי: בפרויקטים אלו, הורסים מבנים קיימים, אשר בדרך כלל מצב התשתיות שלהם ירוד, ובמקומם בונים מבנים חדשים, תוך כדי תוספת דירות, שיקום התשתיות (מבחינת חשמל, ביוב וכו'), ופיתוח האזור (למשל על ידי בניית גנים ציבוריים). בהליך פינוי בינוי על הדיירים לעזוב את דירתם ולעבור לגור זמנית במבנה חלופי, כאשר לאחר סיום הריסת מבנה המגורים המקורי שלהם ובניית ומחדש (תוך כדי שדרוגו) – הם יכולים לחזור ולגור בדירתם החדשה שנבנתה במקום דירתם הישנה.
  2. שדרוג מתחמים קיימים: יש גם פרויקטים של התחדשות עירונית בהם משדרגים ומשקמים מתחמים קיימים, מבלי להרוס אותם. פרויקטים לדוגמא מסוג זה: תמ"א 38/1 שבה מחדשים את בניין המגורים מבלי להרוס אותו, וכך גם "פרויקט שיקום שכונות" – שכלל שיקום מבני מגורים, חידוש התשתיות ושיפור של החינוך באזור. היתרון בשיטה זו הוא שהדיירים יכולים להישאר לגור בבתיהם בזמן השיפוצים והוצאת תכנית ההתחדשות העירונית אל הפועל.

עורך דין התחדשות עירונית

אם אתם רוצים לשכור, להשכיר, לקנות או למכור דירה הנמצאת בהליך תמ"א, או שאתם רוצים לבצע עסקה אחרת שכוללת מעורבות של נכס הנמצא בהליכי התחדשות עירונית – כדאי לכם לפנות לייעוץ של עורך דין התחדשות עירונית. עורך דין מסוג זה יידע לעזור לכך להעריך את שווי הנכס, ואת מידת כדאיות העסקה. ובנוסף, משרד המתמחה בתחום, כמו ל.עמידור ושות', יוכל לייעץ לכם, לייצג אתכם משפטית וללוות אתכם בדרך להשגת המטרות שלכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...