Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי חריטת CNC

מהי חריטת CNC
קרדיט pixabay

לפני שנדבר על חריטת CNC  בואו נדבר בכמה מילים על עולם הייצור באופן כללי. מי שלא מתמקצע בנושא הרבה פעמים מרגיש כאילו כל מיני חפצים פשוט 'ירדו עלינו' מהשמיים יש מאין. המקדחה שאנחנו משתמשים בה כדי לתלות מדף בבית והמסור שאנחנו נעזרים בו כדי לבצע עבודות פשוטות או מורכבות. אבל כדי שהכלים הללו יאפשרו לנו להיעזר בהם ביום, יום, אנחנו צריכים ליצור את החלקים שירכיבו את המוצר בסופו של דבר. אנחנו כמובן לא מתייחסים לדוגמאות הללו בלבד, אל תתפסו אותנו במילה. עיבוד של חלקים שונים לתעשיה נמצא בכל תחום כמעט, מעולם יצור התכשיטים ועד למוצרים שנועדו לשמש אותנו בקליניקה של רופא שיניים פרטי. 

מהי חריטת CNC
קרדיט pixabay

כדי ליצור חלק עשוי מתכת, יש מאין, אנחנו יכולים ליצור אותו באחת משתי דרכים. או שאנחנו לוקחים חומר ומוסיפים לו חומר נוסף עד ליצירה של כלי. מה שקורה למשל במקרים של הדפסת כלים בתלת מימד או על ידי יציקה של חומר אל תוך תבנית. הדרך השניה היא לקחת מתכת ולכרסם בה עד ליצירה של החלק אותו אנחנו מעוניינים לייצר. תהליך הכירסום והחריטה יכול להיעשות בטכניקה של חריטה CNC עליה נדבר בהרחבה כעת. 

מה מייחד חריטת CNC

בעבר, החריטה נערכה באופן ידני. היו פשוט לוקחים את החומר ובעזרת מחרטות עדינות מייצרים את המוצר שהיו מעוניינים לייצר. אמנם מדובר על מה שבעבר אולי התאים לאופן בו התרחש תהליך הייצור, אבל אין ספק כי אנחנו חיים בעידן בו אי אפשר להתנהל באופן הזה. הסיבה לכך היא מטבע הדברים העובדה כי אנחנו חיים בעידן הרבה יותר מתקדם. 

חריטת CNC הפכה פופולארי לאור העובדה כי מדובר על מכונה שאנחנו יכולים להכניס למחשב שלה תכניות מורכבות ולקבל את התוצאה במהירות ובדייקנות. לא רק זה, הטכניקה של המכונה מאפשרת הנחה של חומר הגלם תוך שהמחרטה למעשה מסתובבת סביבו. כך, אנחנו מצליחים לשמור על האיכות של חומר הגלם במידה הרבה ביותר בסופו של דבר. שכן אנחנו לא מטלטלים את חומר הגלם מצד לצד תוך כדי תהליך עבודה. 

מי נעזרים במכונת חריטה CNC

כאמור, אנחנו מדברים על תחום שמשמש את כל תעשיית הייצור כולה. אין כמעט ענף שלא נעזר במכונות מהסוג הזה כדי ליצור מוצרים שיאפשרו לנו להכין בהמשך כלים אלו ואחרים. חשוב לזכור כי הדרך, עד לייצור במפעל של מוצר בפיתוח, עובר קודם כל ביצירה של דמו שיאפשר לנו לתכנן את המוצר באופן מדויק. כך שהרבה פעמים אנחנו נראה מי שמגיעים לייצור של מספר פריטים בודדים, שחייבים להיות מיוצרים בידיים של רב אמן.

כדי ליצור מוצר מצויין, אנחנו צריכים להפקיד את הפיתוח בידיים מקצועיות

לפתח מוצר זה מה שלוקח הרבה זמן והרבה פעמים אנחנו יכולים לראות לקוחות מוכשרים מאוד שנוטים לעבודה ריכוזית. אבל, אין מי שהוא יודע לעשות כל דבר. אנחנו חייבים להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותינו כדי שבסופו של דבר נוכל באמת ליצור את המוצר שאנחנו מעוניינים ליצור בצורה הטובה ביותר בסופו של דבר. אצלנו, בסדנא של חיים יעקוביץ' תמצאו צוות של אנשי מקצוע מעולים, שמכירים את התחום היטב ונעזרים, כאמור, במכשירים מתקדמים. חריטת CNC דורשת הבנה של המכונה ושל חומרי הגלם, כמו גם ידע כללי נרחב שיאפשר התאמה של המענה המקצועי לצרכים של הלקוח. אנחנו כאן כדי להושיט לכם יד. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...