Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי לידה טבעית ואיך עושים את זה?

מהי לידה טבעית ואיך עושים את זה?

לידה טבעית זוהי החלטה של היולדת ללדת ללא כל התערבות רפואית וללא שימוש באפידורל להקלה על כאבי הצירים. בכדי לאפשר לידה כזו ישנם מספר תנאים מקדימים אשר חייבים להתקיים והם: היולדת תהיה בין השבועות 37-42, מהלך ההריון שלה תקין ובדרגת סיכון נמוכה, ההריון מכיל עובר אחד בלבד הנמצא במנח ראש וברקע אין ניתוחים קיסריים. בניגוד ללידה בליווי רפואי, לידה טבעית מתבצעת על פי הקצב הטבעי של הגוף, תוך הקשבה מלאה ליולדת ולצרכיה.

לקראת הלידה הקרבה - כל מה שצריך לדעת ולהכין
קרידט: pexels

הכנה נכונה ללידה הטבעית

על מנת להגיע מוכנה, מומלץ ליולדת לבצע מספר הכנות מקדימות במהלך ההריון אשר יביאו אותה לתהליך הלידה מוכנה יותר. הבאנו בפניכן מספר המלצות להכנה נכונה.

בדקי האם בית החולים בו בחרת תומך בלידה טבעית ועד כמה מערך הלידה הטבעית שלו מפותח. האם מדובר בחדר לידה משודרג, או שבבית החולים מרכז נפרד ללידה טבעית. בדקי עד כמה בית החולים מאמין בתהליך זה. ככל שהוא מאמין בו יותר, כך המשאבים שלו והמתקנים שלו יהיו מותאמים יותר לתהליך זה. כמו כן, כדאי להרשם במהלך ההריון לחוג יוגה או התעמלות להריון. חוגים אלה יסייעו לך לתרגל נשימות נכונות, יפתחו את התנועתיות שלך ויגמישו אותך לקראת הלידה.

קורס לידה

מומלץ להרשם לקורס לידה, אשר המדריך מתמחה בלידה טבעית ומספק הסברים לגבי עיסוי פרינאום, תרגילים לחיזוק רצפת האגן, תרגול נשימות ועוד.

הכירי את גופך, נסי ללמוד אילו מנחים יקלו עליך את הלידה הקרבה ובאה ומהי התנוחה המועדפת עליך – כריעה, עמידת שש, ישיבה על ארבע או כל תנוחה אחרת שנוחה לך. ייתכן ותגלי שאת רוצה ללדת במים.

תהליך הלידה הטבעית

חשוב לבחור את שותפייך ללידה. לידה טבעית חייבת להיות רגועה, נינוחה ועליך להישען על דמויות חזקות ותומכות. הקיפי עצמך באותם האנשים אשר יוכלו לתמוך ולעזור לך בעת הצורך בין אם תבחרי בבן זוגך, אמא, אחות, חברה או דולה מקצועית, שתפי אותם מראש בהתנהלות המבוקשת על ידך במהלך הלידה על מנת שיבינו את צרכייך ואף ידברו בשמך בעת הצורך.

תהליך הלידה הטבעית מסתמך עליך ועל תחושותיך. את זו שמובילה אותו ומכוונת את כל אלה שלצידך בדרך ללידת תינוק בריא. חשוב שתדעי כי גם אם בחרת בלידה טבעית, יש לוודא כי הריונך תקין ובריא, לכן לפני תחילת התהליך תחוברי למוניטור אשר ינטר את דפיקות הלב של תינוקך ויאשר כי הוא בריא ואין מצוקה כלשהיא.

הגוף שלך עובד ביחד אתך

בתהליך הלידה הגוף משחרר אנדורפינים והורמונים שונים, בניהם הורמון האוקסיטוצין המכונה גם "הורמון האהבה" אשר מתפקד כמשכך כאבים טבעי . הצירים מגיעים בזמן ובצורה הנכונה ועליך לשתף עימם פעולה. חשוב להיות בתנועה, מומלץ לבצע תנועות סיבוביות על כדור פיזיוטרפיה, להתהלך בחדר או לבצע כל תנועה אחרת המסייעת לך וגורמת לך לתחושת נוחות. תנועתיות הגוף תקל על כאבי הצירים ותסייע לתינוקך לרדת אל תעלת הלידה בצורה טובה ומהירה יותר.

ככל שתהיי רגועה יותר, כך הלידה תתרחש באופן הנכון ביותר עבורך ועבור תינוקך. אל תנסי לזרז את הלידה. חשוב להקשיב לגופך ולנוע ביחד אתו, התמודדות עם צירים תהיה קלה יותר בתנוחות שאינן כוללות שכיבה. כדאי להיכנס לבריכת לידה או לאמבט, כיוון שהמים מקלים על כאבי הצירים. תרגילי הנשימות יסייעו גם כן, תוכלי לבקש שיעסו לך את הגב התחתון או את כפות הרגליים, בכדי להפיג מתחים ואת כאבי הצירים.

זה בסדר להתחרט

תהליך הלידה אורך לעתים שעות ארוכות ומתישות. אם הגעת למצב של תשישות או אין בכוחך לשאת עוד, אם הכאב חזק מדי עבורך זה בסדר להתחרט ולבקש תמיכה רפואית. בסופו של דבר כל שעלייך לראות לנגד עיניך, הוא תינוקך החדש ולכך את מייחלת. אם את מרגישה כי הכאב הוא מעל לכוחותיך, או העייפות חזקה ממך, שני את מהלך הלידה, העיקר שתצאי בידיים מלאות ועם תינוק בריא.

לסיכום, גם אם בחרת בלידה טבעית, לעתים מתרחשים בעת הלידה סיבוכים לא צפויים המאלצים התערבות רפואית ושינוי בתוכניות, זהו אינו כישלון שלך. זו התגייסות שלך לטובת בריאותו של תינוקך ולידה בריאה ובטוחה. עליך להקשיב לעצתם של רופאים והמיילדות ולדעת שלידה טבעית אינה מתרחשת בכל מחיר והמטרה החשובה ביותר היא ללדת תינוק בריא.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...