Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהן שיניים שקופות?

מהן שיניים שקופות?
קרדיט: Freepik

רבים פונים בימים אלו אל מרפאות אורתודנטיות במטרה לעבור טיפול יישור שיניים, וזאת על אף המבוכה היכולה להתלוות לעניין (הרי כולנו רוצים לחייך עם שיניים צחורות וישרות וללא סמכים ממתכת). לכן, כדאי לדעת כי יש כיום טיפולים חדשים ליישור שיניים כמו הקשתיות השקופות, הטיפול הטרנדי סוחף רבים שמבינים כי מדובר בהליך אסתטי יעיל ומתקדם. אם כך, מהו הטרנד, מהם יתרונותיו וחסרונותיו על פני השיטות המסורתיות ליישור שיניים ומה כולל הטיפול? 

אם הייתה לכם יכולת לבחור, הייתם מעדיפים להרכיב גשר על השיניים או שהייתם שמים פלטות שקופות שעושות את העבודה לא פחות טוב מהגשר? אם התשובה שלכם היא "פלטות שקופות", אתם בהחלט לא לבד. יותר ויותר אנשים שמעוניינים לעבור טיפול יישור שיניים בעשורים האחרונים בוחרים בדרך זו. אולי המוצר הוותיק והמוכר ביותר למטרה זו היא האינויזליין, שהוצגה לציבור אי שם ב-1998 על ידי חברת "טכנולוגיית אליין". בשני העשורים שעברו מאז טכנולוגיות יישור השיניים השתכללו ושחקנים נוספים נוספו למגרש המשחקים הדנטלי, אבל כפי שכולנו כבר יודעים, סוס מנצח לא מחליפים.

 

מהן פלטות שקופות בשיטת אינויזליין?

פלטות שקופות ליישור שיניים הן למעשה טיפול חדשני המציע למעוניינים בו יישור שיניים בשיטת אינויזליין – שיטה שמשתמשת בהדמיות תלת מימד (3D) לצורך עיצוב פלטות שקופות המותאמות אישית לכל מטופל. הפלטות מפעילות כוח בכיוונים שונים כדי ליישר את השיניים ולהחזירן אל מקומן הנכון, זאת תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות.

טיפול יישור שיניים באינויזליין יכול לשמש לטיפול בין השאר בבעיות הבאות: סוגים שונים של מנשכי ומנחי שיניים, רווח בשיניים וצפיפות יתר של השיניים. למעשה לעשות את כל העבודה שהגשר המסורתי עושה. אבל בלי שיראו את זה בקלות. מה רע בקצת מסתורין?

מהן שיניים שקופות?
קרדיט: Freepik

כיצד השיטה עובדת?

בשיטת האינויזליין פלטות שקופות מורכבות על השיניים לפרק זמן של שבועיים. אורך התהליך ומספר הפלטות הדרושות להשלמתו סובייקטיבי לחלוטין לכל מטופל, אך נע על פי רוב בין 10 ל- 30 פלטות. טרם תחילת הטיפול מתבצעת הדמייה תלת מימדית שמטרתה לדמות את מצב הלסת תוך כדי ולאחר הטיפול המאפשרת לתכנן אותו באופן יעיל וחכם.

 

מה הופך את זה לטרנד ופופולרי?

מדובר בטרנד פופולרי מהסיבה הפשוטה שפלטות אלו נחשבות לנוחות ויעילות יותר בהשוואה לפתרונות אחרים. פלטות שקופות של אינויזליין כמעט ואינן נראות ולכן אין זה פלא שהן מבוקשות בקרב צעירים שמעוניינים בטיפול יישור שיניים ללא ההשלכות והתוויות החברתיות שיכולות להתלוות לתהליך. זאת ועוד, הפלטות ניתנות להסרה בקלות ולכן הן לא מפריעות בעת אכילה ומשפיעות על הדיבור. כמו כן, הן אינן מונעות בעדכם לצחצח שיניים ביעילות ולשמור על היגיינת הפה באופן שוטף ורציף.

 

מהן היתרונות והחסרונות של השיטה?

מדובר בטיפול שמצריך משמעת עצמית גבוהה אז הוא לא מתאים לאנשים בעלי נטייה לשכוח או להזניח את בריאותם. השיטה מאפשרת להימנע מהמכאובים השונים הנלווים לשיטה המסורתית. מדובר בפתרון נוח למשתמש מכיוון שהפלטות עשויות מפלסטיק, חומר שלא ידוע ככזה שחותך חניכיים וגורם לדימומים וכאבים, בניגוד לקוביות המתכת המסורתיות. מצבכם האורתודנטי גם יכול, מטבע הדברים, יכול להשפיע על כמה השיטה יעילה עבורכם. הטיפול יכול לארוך יותר זמן מהצפוי אם מצבכם מסובך. החסרונות של השיטה הם איבוד הפלטות השקופות העלול לגרום לעיכוב בהתקדמות הטיפול ולהשפיע על המשכו. בנוסף, על המטופלים בשיטה להיזהר כאשר הם מנקים את הפלטות. אם הם ישתמשו במים רותחים מדי זה יכול לעוות את הפלטה.

 

מי מוסמך לבצע את הטיפול הזה?

טיפול בשיטת אינויזליין מצריך אורתודנט מוסמך ובעל ניסיון שמכיר את השיטה ויודע איך להתנהל עם פלטות שקופות. אורתודנט מוסמך ממרפאתנו ישמח לסייע לכם בכל הקשור לתהליך ולהעניק לכם טיפול ליישור שיניים בעזרת פלטות שקופות, במידה ואכן תימצאו מתאימים לכזה ובמחיר משתלם לכל פה ואדם.

יישור שיניים בשיטת אינויזליין יכול להיות פתרון מוצלח למי שלא סובל מבעיות דנטליות קשות מדי ומעדיף לטפל בקיימות בדרך שהיא טיפה פחות חשופה. אתם מוזמנים לשוחח עם אורתודנטים מטעמנו שישמחו למצוא עבורכם ואיתכם את הטיפול הנכון ביותר עבורכם ועבור השיניים שלכם. 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...