Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהפכת פינוי האשפה בפתח תקוה: העירייה מקדמת מערכת פינוי פניאומטית

מהפכת פינוי האשפה בפתח תקוה: העירייה מקדמת מערכת פינוי פניאומטית
תמונה להמחשה – קרדיט דוברות

מינהל שפ"ע והאגף לאיכות הסביבה בעיריית פתח תקוה מקדמים בימים אלו תכנון להקמת מערכת פינוי אשפה פניאומטית אשר תותקן בשכונות החדשות שבהן יוקמו פרוייקטים מתחמיים גדולים. המערכת כוללת רשת צינורות תת קרקעית (כדוגמת מערכת הביוב), אשר דרכם תפונה האשפה בתת לחץ מבתי התושבים ומפחי האשפה הציבוריים לטרמינל שבו תרוכז האשפה בדחסנים גדולים אשר יפונו אל תחנת המעבר לפסולת העירונית.

המערכת הפניאומטית מייצגת מהפכה בתחום פינוי האשפה. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שמייתרת נסיעות של משאיות האשפה בתוך השכונה ובכך ימנעו מפגעי רעש וריח ומפגעים תנועתיים שנוצרים בעקבות מעבר של משאיות אשפה.

בתוך כך, עלות ההשקעה במערכת מסוג זה נאמדת במאות מיליוני שקלים כאשר לטווח הארוך המערכת תחזיר את ההשקעה ואף תחסוך מיליוני שקלים בשנה שיופנו לטובת ייעול מערך פינוי האשפה בעיר. לאור כך פעילות המערכת מהווה יתרון כלכלי מובהק.

המערכת תתרום להעלאת איכות החיים והסביבה של תושבי העיר ותהפוך את פתח תקווה לעיר ירוקה וחכמה ע"י ניהול ושליטה במערכת מרחוק.

תמונה להמחשה – קרדיט דוברות

אופן פעילות המערכת מתבצע כך: בכל מבנה תותקן צנרת אנכית שתוביל את האשפה הנזרקת בכל אחד מהפתחים במבנה תוך אפשרות להפרדת הפסולת במקור; לאחר הצטברות מספיקה של אשפה הנערמת על גבי המגוף בתחתית הבניין, מופעל מפוח בתחנת האיסוף המרכזית ליצירת וואקום, וזה מושך אוויר במהירות גבוהה מכיוון המגוף אל תחנת האיסוף; האשפה "רוכבת" בצנרת תת קרקעית על זרם האוויר ומגיעה אל תחנת האיסוף המרכזית (טרמינל) – שם היא נדחסת למכולת האשפה ע"י מערכת של ציקלונים, מגופים ודחסנית.

ראש העיר רמי גרינברג "בשנים האחרונות הצבנו בראש סדר העדיפויות העירוני את שיפור רמת החיים והניקיון בעיר והדבר בא לידי ביטוי בתקצוב משמעותי ובפעולות נרחבות שקידמנו בנושא בכל רחבי העיר. לצד זאת, אנחנו מסתכלים גם לטווח הארוך ושואפים תמיד לשפר את איכות השירות לתושבים בנושא זה ולהפוך את פתח תקוה לעיר מודרנית ומובילה בתחום. המערכת אותה אנחנו מקדמים בימים אלו במסגרת תכנון הפרוייקטים המתחמיים הגדולים, תאפשר לנו לחסוך בהוצאות פינוי האשפה ותשפר את איכות חיי התושבים לאין שיעור."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
רשת SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח תקוה: הסניף החדש של סאקרה נפתח בכפר גנים בהשקעה הנאמדת בכ- 650 אלף ₪
רשת הקוסמטיקה SACARA ממשיכה להתרחב ופותחת סניף שלישי בעיר פתח...