Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה עמיל מכס ואיך בוחרים אחד?

מה זה עמיל מכס ואיך בוחרים אחד?
קרדיט FREEPIK

חברת עמילות מכס, מהווה גורם מקצועי אשר יוכל לייצג יבואן או יצואן מול רשויות המכס והנמלים בישראל. מדובר על נדבך חשוב בהליכים השונים הקשורים בסחר בינלאומי. חברות עמילות מכס היא בעלת קשרים ידע וניסיון רב, מה שהופך להיות יד ימינו של מי שעוסק במסחר בינלאומי. תהליך זה של שחרור טובין או שילוח של טובין, הופך לקל ופשוט ללא התרוצצויות של היבואן או היצואן, מה שלבטח גורם לחיסכון משמעותי של זמן וכסף. לכל חברה ישנו צוות של עמילי מכס ולרוב מי שיטפל בכל הטפסים והבירוקרטיה הכרוכה בשילוח או שחרור טובין הוא עמיל מכס.  על נציג מטעם ברת השילוח, לדאוג כי  הסחורה תגיע ליעד בזמן ושתהיה שלמה.

מה זה עמיל מכס ואיך בוחרים אחד?
קרדיט FREEPIK

אז איך בוחרים נכון חברת עמילות מכס?

ראשית יש לדעת כי שילוח ב  ינלאומי יכול להתבצע באמצעות האוויר או הים. יש לוודא, כי מדובר בבעל מקצוע והוא בעל הסמכה של עמיל מכס, מטעם אגף המכס והמע"מ. על הסוכן של חברת השילוח להיות בקיא בכל הקשור למילוי הטפסים הנכונים, כאשר הוא שולח או משחרר טובין  ביעילות ומהירות מבלי שתהיינה אי אילו שהן תקלות בדרך. יש לוודא כי עמיל המכס, הוא בעל קשרים ומוניטין, מה שיצמצם  את עלויות ההובלה הימית או היבשתית. עמילי מכס מקצועיים בעלי ותק של שנים, קושרים קשרים חשובים עם גורמים חשובים כגון חברות עמילות מכס בעולם ומנצלים את הקשרים שלהם לטובת לקוחותיהם.

תפקידו של עמיל המכס

למעשה עמיל מכס, חייב להיות נוכח בעת קבלת סחורה אם בנמל ואם בשדה התעופה והלקוחות נהנים ממעטפת שירותי שילוח ולוגיסטיקה.עמילי המכס, מכירים את הפרוצדורה, העלות של תשלום המכס לפי סוגי הסחורה, אם למשלוח ואם לקבלת סחורה מחו"ל בישראל. השאיפה של עמילי המכס היא אחת – להקל על היבואן או היצואן. אם אתם פונים לחברת עמילות מכס, יש לפנות לחברה מוכרת אשר מעסיקה סוכני מכס מקצועיים ומכירים את החוקים במדינות השונות ברחבי העולם. יבואנים ויצואנים קצרים בזמן ועסוקים בעסקיהם והזמן שווה לא מעט כסף ולכן, הם מעיפים למנות עברת עמילות מכס, אשר תטפל באופן קבוע בסחורות שהם שולחים או מייבאים מחו"ל.

עמיל מכס  הוא מי שמייצג אתכם מול שלטונות המכס

כל אדם יכול לפעול בעצמו ולשחרר סחורות מחו"ל, אך הבעיה היא שללא היכרות עם המכס, החוקים והבירוקרטיה שהיא כלל אינה פשוטה, זה עשוי להיות קשה ואפילו כמעט בלתי אפשרי. הזמן הוא הגורם המכריע וכל טעות, יכולה להסב נזק גדול. התפקיד של המכס, הוא לפקח על הסחורות שנכנסות לישראל או יוצאות ממנה. על עמיל מכס מקצועי, יש לבדוק כי לא קיימת כל חריגה במטען ומי שהעביר את הסחורה, שילם עליה את המיסים הדרושים. זו הסיבה כי אדם מן השורה אשר אינו עוסק בעמילות מכס, יכול בצע טעויות אשר תעכבנה את קבלת המשלוח או אפילו לתקוע את הסחורה במכס מבלי אפשרות אפילו לשחרר אותה.

יבואנים ויצואנים מחזיקים בחברה קבועה של עמילות מכס

שחרור סחורה מהמכס, דורשת פעולות שונות ורבות , שחברת עמילות מכס מכירה אותה בע"פ ומבצעת אותה על הצד הטוב ביותר ובמהירות. אנשי עסקים אשר עוסקים ביבוא ויצוא, יעדיפו לשכור את שירותיה של חברת עמילות מכס מה שיחסוך מהם זמן וטרחה מיותרים. סוכן מכס השייך לחברת עמילות מכס, הוא זה שיתווך בין רשויות המכס ויבצע את כל הנדרש בעת המשלוח, הוא מכיר את העובדים ויהיה זמין לכל שאלה. מבחינת הכרת החוקים והנהלים, עמילי מכס יודעים את קיצורי הדרך ויוכלו לעמוד בכל מיני אתגרים שיעמדו בפניהם

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...