Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים כשמתקשים להחזיר חובות?

מה עושים כשמתקשים להחזיר חובות?
קרדיט - Canva

חובות חייבים לשלם ואפשר לפרוס את התשלומים לתקופות זמן שמאפשרות לכם להחזיר אותם בהסדר מיוחד, אולם מה קורה כאשר אפילו בהסדר כזה אי אפשר לעמוד? קורה לא פעם שכאשר החוב גבוה אבל עדיין אפשרי לתשלום, נוצרים תנאים שמקשים לעמוד בהחזר ולכן יש לבקש הסדר חדש או להחיל עליכם את ההסדר מלכתחילה כך שתוכלו לעמוד בו. כאשר ברור לכם שנפתח תיק הוצאה לפועל שיחייב אתכם לשלם חוב ואתם עומדים לסבול מעיקולים ומצווי הגבלות למיניהם, מומלץ לגשת מיד לפתרון הבעיה כדי לשלוט בפריסת החוב. אפשר להגיש בקשה לקבל צו תשלומים הוצאה לפועל, כך שהיא תעזור לכם לקבל פריסת תשלומים שתוכלו לעמוד בה. יש תנאים מסוימים שמחייבים לעמוד בהם כדי שזה יקרה ויש להגיש את הבקשה עם כל הנימוקים הנכונים והמנוסחים היטב, כולל חשיפת מצבכם ונותנים שונים שיעזרו להוצאה לפועל להגיע להחלטה שתיטיב אתכם, אבל זה אפשרי וזה נותן תקווה לכל חייב. אם לא ברור לכם ההליך ואתם נזקקים לעזרה של מומחים, המרכז הארצי לזכויות החייב עומד לרשותכם ומציע לכם סיוע וליווי במילוי הטפסים ובמידע שנחוץ לכם.

איך עושים את זה?

כאשר אתם מקבלים דרישה לתשלום חוב ואתם יודעים שמצבכם כרגע אינו מאפשר לכם לשלם את החוב בהסדר המוצע לכם, אתם חייבים לשנות את המצב ולהוכיח שאתם מתכוונים לשלם את החוב אבל בהסדר שתוכלו לעמוד בו. הרי זה לא האינטרס של אף גוף למנוע מכם את האפשרות לשלם וככל שתוכיחו שאתם רוצים לשלם חובות כך גם ילכו לקראתכם. לכן, הגישו בקשה לצו תשלומים הוצאה לפועל שבה אתם מסבירים מדוע אתם רוצים לשלם את החוב בהסדר שתוכלו לעמוד בו, הגישו את המסמכים המוכיחים את הבקשה שלכם ואת יכולתכם לעמוד בהסדר וכך תוכלו לקבל פריסת חובות נוחה יותר. זה נכון לגבי סכומים שונים שאת כולם אפשר לשלם.

הגבלות ועיקולים

התחמקות מתשלום חובות או בעיה כלשהי שמונעת מכם לשלם תיצור מצב שבו יוטלו עליכם עיקולים, כך שלא תוכלו להשתמש בחשבון הבנק שלכם או אפילו להשתמש ברכב או לצאת מהארץ. לכן, רק עזרה מקצועית של עורך דין עיקולים תעזור לכם להיחלץ ממצב מגביל כזה ולהוציא אתכם לדרך חדשה שבה תוכלו גם להתפרנס וגם להחזיר חובות מבלי להרגיש את ההשפלה של חשבון בנק מעוקל וכספים שלכם שמשועבדים לטובת נושים. המרכז הארצי לזכויות החייב מציע לכם את שירותי המידע והייעוץ שלו וגם עזרה בכל מה שקשור לקבלת הלוואות לחייבים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...