Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מוזיאון פתח תקוה גאה להציג אשכול תערוכות:

מוזיאון פתח תקוה גאה להציג אשכול תערוכות:
כפולה קרדיט: שגית הלל פרידמן

כניסה חופשית בימי הפתיחה

להרשמה: http://eventbuzz.co.il/lztnr

חלל מרכזי:

"קבלת קהל"

אוצרת: אור תשובה

אמנים: שחר אפק, gym (אורי כרמלי, רות ליאונוב, טל שטדלר), אורלי הומל, עפרי כנעני, דוד עדיקא,

יניב עמר, לוסיאנה קפלון ורותי דה פריס, יאשה רוזוב, עומר שיזף, יהודית שלוסברג יוגב ואמיר בולצמן,

מיה שרבני

קבלת קהל היא תערוכה העוסקת במערכת היחסים שבין המוזאון לציבור שלו. מוצגים בה פרויקטים שנוצרו בתהליכי מחקר ארוכי טווח על ידי אמניות ויוצרים שעבודתם נוגעת לתחומי האדריכלות, העיצוב, החינוך והמיצג. אלה הוזמנו להתערב בתשתית האדריכלית והתפעולית של מוזאון פתח תקוה לאמנות ולהציע פרשנויות ואפשרויות נוספות לחוויית הביקור בו.

כפי שמרמז שמה, קבלת קהל חוגגת את מימוש התקווה המיוחלת לשוב ולפתוח את שערי המוזאון לציבור לאחר תקופה ארוכה שבה מוסדות תרבות ואמנות בכול העולם עמדו סגורים. לצד זאת, היא שואלת כיצד נוכל לעשות זאת בצורה "בריאה יותר" (ולא רק בהקשר האפידמיולוגי): איך לפעול כמוסד ציבורי מיטיב ומשמעותי יותר, אשר יונק מן הקהילות שבקרבן הוא נטוע, מזין אותן ומקיים עמן יחסי שותפות ולמידה הדדית. שאלות אלה ממשיכות תהליך מתמשך בשנים האחרונות, שבו מפנה מוזאון פתח תקוה את המבט פנימה, מתוך כוונה להרחיב ולהגדיר מחדש את גבולות הפעולה שלו ולהנגיש את משאביו לציבור, כמעשה חברתי ופוליטי.

התערוכה מבקשת להעלות לדיון את התהיות המוסדיות הללו ולהפוך את עצם ההתמודדות עמן למעשה אמנותי. העבודות המוצגות בה מפנות מבט אל המשאבים והתנאים הראשוניים העומדים לרשות המוסד – הסביבה, המבנה, התאורה והשילוט – ומציעות אפשרויות שימוש וחשיבה מחדש על אופני התנועה וההתנהגות במרחב המוזאלי, וכן על יחסי החליפין בין המוזאון לסביבתו. הן מכניסות לחוויית הביקור היבטים של משחק ושעשוע, הופכות את המבקר.ת לגורם פעיל בעיצוב התערוכה ומעלות שאלות בסיסיות על נראות, נגישות וחוויית שימוש. מהלך זה שואף למצב את המוזאון כמרחב ציבורי שימושי, המעודד שהייה ואינטראקציה אנושית, וכן להניע תהליך מתמשך, שבמסגרתו יהפוך הדיון בשאלת יחסי המוזאון עם הקהילה לתהליך שקוף וקהילתי יותר בפני עצמו.

גלרית הקומה השנייה:

"כפולה"

שגית פרידמן הלל

אוצרת: רעות פרסטר

שגית פרידמן הלל עוסקת בצילום מבוים סדרתי. החל משנת 2015 היא מצלמת את הסדרה "כפולה", סדרה מתמשכת המתעדת תאומות זהות לאורך שנות התבגרותן, המצולמות במבנים היסטוריים, חלקם על סף היעלמות. לעיתים המבנים משמשים כרקע לצילום התאומות ולעיתים משמשים כדיוקן עצמו. תהליך החיפוש אחר המקומות המצולמים מהווה חלק ניכר מעבודת המחקר של הצלמת, החוט המקשר בין המקומות הוא נוכחות עבר של ניכור וזרות. הבחירה באובייקט הכפול (תאומות זהות), בלבוש האחיד ומיקום התאומות בחללים ציבוריים, מוסדיים נטולי סמני חיים כמעט – באה לשרת את העיסוק בשאלת טשטוש הזהות האינדיבידואלית ומחיקתה על ידי האחדה של הדמויות.

פרידמן הלל היא צלמת חוקרת שעוקבת אחר התאומות הזהות לאורך שנים ומתעדת אותן מילדות ובמהלך התבגרותן. באופן הצילום ובבחירה מתוך מאות התצלומים, היא עומדת על דקויות השוני בעודה מעצימה את הדמיון ביניהן. המבט הכפוי שהיא מבנה באמצעות הצילום מייצר שפה חזותית המציעה בחינה מחודשת של אופני ההסתכלות והתודעה שלנו כיחידים וכחברה. האופן שבו היא ואוצרת התערוכה רעות פרסטר בחרו להציג את העבודות – במערך סדור, כמעט קליני באופיו, הלוכד אותנו ואיננו נותן מפלט . הוא מכריח את הצופה להישיר מבט אל הדמויות ואל המקומות, להשתהות ולהרהר בפעולת ההתבוננות עצמה.

כפולה
קרדיט: שגית הלל פרידמן
כפולה
קרדיט: שגית הלל פרידמן

גלריית האוסף:

מכאן אפשר לראות

ילנה רוטנברג

אוצרת: אור תשובה

תערוכתה של ילנה רוטנברג מכאן אפשר לראות נוצרה כמחווה לאדריכלות בית יד לבנים, שבו היא מוצגת.

המבנה, שהוקם בשנת 1953 ביוזמת ארגון ההגנה ועיריית פתח תקוה, נחשב למפעל הנצחה ראשון מסוגו במדינת ישראל. הקמתו שיקפה תפיסה חדשה המבקשת להחליף את האנדרטאות והמצבות האילמות ב״בית חי״, שיקיים את החיים שציוו הנופלים במותם. ״הבית״, כפי שהוא נקרא בפי רבים עד היום, נועד לשמש כמקום מפגש, התייחדות ותמיכה הדדית עבור משפחות הנופלים, אך גם לרכז מגוון רחב של פעילות תרבותית וחינוכית למען תושבי העיר.

תערוכתה של רוטנברג נשענת על מחקר היסטורי המתחקה אחר הגנאלוגיה האדריכלית של בית יד לבנים. שמונת הציורים, שצוירו במיוחד עבור חלל הגלריה, מייצגים במיקומם ובמידותיהם את חלונות הזכוכית שנקבעו במבנה המקורי. נופי בנייני השיכון ושטחי הבר הנשקפים מהם לקוחים משכונת רמת ורבר שבה שוכן המוזאון וכמו מבקשים לשוב ולחבר בין מבנה הבית לסביבתו.

רוטנברג מציירת בטכניקת ״אייר בראש״, שבה צבע המרוסס באמצעות מדחס אוויר יוצר במהירות כתמים אווריריים ועמומים, המאפשרים התפרשות על משטחי ענק. סגנונה הייחודי שואב השראה מציורי גרפיטי ומזכיר צילום דיגיטלי מפוקסל, המתלכד לכדי דימוי ברור ככל שמתרחקים ממנו. כמו זיכרון עמום, נופי העיר היומיומיים מגלים את עצמם למתבוננים המשתהים מולם ומאזכרים את ציורי הפרחים והבתים שעיטרו את קירות החדר במשך עשרות שנים. מחווה זו, גם אם אינה יודעת לגבור על הגדרות הממשיות המפרידות כיום בין המוזאון לשכונה, מאירה את השינוי האדריכלי באור ביקורתי ומבקשת להציב את התשתית האדריכלית והתמורות בה כסמן פוליטי וחברתי וכמושא דיון בפני עצמו.

קרדיט: אורלי הומל
צילום מבית היתומות
קרדיט: שגית הלל פרידמן

ב', שישי ושבת 14:00-10:00
ג', ה' 20:00-16:00

קריית המוזיאונים, ארלוזורוב 30

באירועי הפתיחה ב 4 עד 6 במרץ הכניסה חינם בהרשמה מראש

הכניסה למוזאונים בכפוף להנחיות משרד הבריאות. התו הירוק.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...
ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music בקריה האקדמית אונו
במטרה לסייע לתלמידי מוסיקה המפונים מביתם לחזור לשגרה מוזיקלית, תערוך...
שלומית רבי מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה - מורת המאה
'מורת המאה', המורה המצטיינת בחינוך הדתי, לשנת התשפ"ד, היא שלומית...
She Ted - נערות ונשים מדברות חדשנות
אחת לשנה, בחודש מרץ, יתקיים פורמט She Ted שהגתה ומובילה...
הפלטפורמה הדיגיטלית החדשנית 'המסייעת' של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון בתחרות השנתית והיוקרתית למצוינות במשאבי אנוש
'המסייעת', פלטפורמה דיגיטלית שפותחה לצורך תגבור כוח אדם במוסדות חינוך...
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"
ביום חמישי האחרון התקיים טקס "אות האישה המובילה לשנת 2024"...