Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מזונות במשמורת משותפת

מזונות במשמורת משותפת
קרדיט freepik

בעידן המודרני, אבות רבים מעורבים מאוד בחיי ילדיהם ועל כן, בעת גירושין, מתקבלת החלטה על משמורת משותפת. במסגרת הסדר זה, שוהים הילדים זמן שווה או דומה אצל ההורים ואלו יקבלו יחדיו את ההחלטות הנוגעות לגידולם. בעת משמורת מלאה של הילדים אצל האם, חבות המזונות מוטלת בעיקרה על האב, מה קורה בעת משמורת משותפת? על כך קראו כאן.

 

מזונות במשמורת משותפת
קרדיט freepik

נהוג לחשוב כי בעת גירושין, עוברים הילדים תמיד למשמורת מלאה של האם. זהו אמנם ההסדר השכיח יותר, אך בשנים האחרונות ישנם זוגות רבים המחליטים עם פרידתם, לבחור במשמורת משותפת. אז, הילדים שוהים זמן שווה פחות או יותר אצל כל אחד מן ההורים ושניהם שותפים מלאים בגידולם. הסיבה העיקרית לעלייה בשכיחותה של המשמורת המשותפת היא השינוי באופיו של התא המשפחתי, המתבטא במעורבות גדולה יותר של אבות בחיי הילדים. כך, המצב שבו האם היא ההורה המרכזי ואילו לאב תפקיד משני בהורות, כבר אינו נכון במשפחות רבות. כאשר הילדים מצויים במשמורת מלאה של האם, האב נושא במרבית עלות המזונות ומה באשר לתשלום מזונות במשמורת משותפת? מיד נראה.

בע"מ 919/15 – שוויון בנטל המזונות

עד זמן לא קצר, חובת מזונות הילדים הייתה על כתפו של האב בלבד. המשמעות היא כי במקרה של משמורת משותפת, היה משלם האב כפל תשלום, משום שנשא הן בהוצאות הילדים בזמן שהם שוהים עמו והן כאשר הם בביתה של האם. בשנת 2017, קבע בית המשפט העליון במסגרת בע"מ 919/15 כי כאשר הילד מגיע לגיל 6, ההורים נושאים יחד באופן שווה בחובת המזונות. זאת בהתאם לזמני השהות של כל אחד מהם עם הילד ובהתאם ליחס ההכנסות שלהם. ההלכה החדשה הזו נועדה ליצור שוויון בין אבות לאימהות ולתקן את המצב שהיה נהוג עד כה, על פיו האב היה נושא לבדו בחובת המזונות, ללא שאלה של הסדר המשמורת וללא תלות במצבה הכלכלי של האם. כיצד באה לידי ביטוי ההלכה החדשה בעת משמורת משותפת?

מזונות במשמורת משותפת

בתי המשפט לענייני משפחה מיישמים את ההלכה שקבע בית המשפט העליון. על כן, בעת משמורת משותפת, ההורים חולקים בתשלום המזונות על פי יחס ההכנסות שלהם, שהרי זמני השהות שלהם שווים או קרובים מאוד. נציין, כי כאשר רמת הכנסתם של ההורים דומה, בית המשפט יבטל בדרך כלל את חובת המזונות, כך שכל הורה יממן את הוצאות הילדים כאשר הם עמו. במצב זה, הצורך בהעברת תשלום מהורה אחד למשנהו מצטמצם רק להוצאות חריגות. ומה באשר לבתי הדין הרבניים? עד כה, במרבית המקרים לא אימצה ערכאה זו את ההלכה של בית המשפט העליון. המשמעות היא כי כאשר סוגיית מזונות הילדים נדונה בבית הדין הרבני, האב יחויב בדרך כלל במזונות, על אף שהילדים מצויים במשמורת משותפת וגם כאשר הכנסתם של ההורים דומה. מכאן, החשיבות הרבה כי כל אחד מבני הזוג יהיה מיוצג על ידי עורך דין גירושין אשר ישמור על זכויותיו בהקשר זה.

משרד עורך דין מיטל כסיף הוקם ומנוהל על ידי עורך דין ומגשרת מיטל כסיף.

משרדה מתמחה שנים בתיקי: הסדרי ראיה, מזונות ילדים ואישה, אלימות במשפחה, גירושין,דמי מזונות, חלוקת רכוש בגירושין ועוד.

למיטל כסיף יש ניסיון רב בהופעות הן בבתי המשפט והן בבתי הדין הרבניים. המשרד מעניק ייעוץ וייצוג הן בערכאה האזרחית- בית המשפט לענייני משפחה, והן בבית הדין הרבני.

התקשרו עוד היום לתיאום ופגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות! – 077-9976279

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...