Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכללת לוינסקי לחינוך זכתה בקול קורא במסגרת פרויקט התקווה הישראלית של בית הנשיא

מכללת לוינסקי לחינוך זכתה בקול קורא במסגרת פרויקט התקווה הישראלית של בית הנשיא
קרדיט : דוברות מכללת לוינסקי לחינוך

פרויקט התקווה הישראלית של  בית הנשיא 

הפרויקט נועד לקדם חיים משותפים בין השבטים השונים בחברה הישראלית. ביום רביעי שעבר  נפגשו במכללת לוינסקי לחינוך לראשונה פנים אל פנים עשרות תלמידים מבתי ספר יהודים וערבים וישירו יחדיו שירים בעברית ובערבית 

לאחר שנה שבה לא יכלו להיפגש בשל התפרצות נגיף קורונה,  נפגשו ביום רביעי שעבר במכללת לוינסקי לחינוך לראשונה תלמידים מבתי ספר יהודים וערבים כדי לשיר יחדיו שירים בעברית ובערבית במסגרת היוזמה "פרחי הוראה מובילים שיח תקווה", שזכתה בקול קורא להפעלת פרויקט של "תקווה ישראלית" מטעם בית הנשיא. מטרת היוזמה  לקדם חיים משותפים בין האוכלוסייה היהודית והערבית דרך שירה משותפת. 

באירוע, שנערך ביום רביעי שעבר השתתפו תלמידים משתי כיתות בבית הספר "ת'מרת אזייתון וולדורף" בשפרעם, כיתה מבית הספר "דוד אלעזר" בבת-ים וכיתה מבית הספר "אוסישקין" בכפר-סבא. 

בפרויקט השתתפו 240 תלמידים (150 יהודים ו-90 ערבים) משלושה בתי ספר, בית הספר "אוסישקין" בכפר-סבא ושני בתי ספר ערביים – "אום כולתום" בסכנין ו"תמרת אזייתון וולדורף" בשפרעם. בכל אחד מבתי הספר נפתחו כיתות מקהלה. במסגרת כיתות המקהלה סטודנטים לחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי לחינוך מבצעים את ההתנסות המעשית בהוראה בניצוח מקהלה והילדים לומדים לשיר שירים בעברית ובערבית. הסטודנטים הערבים והיהודים מהפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך עברו הכשרה מיוחדת בהנחיית שיח מטעם "מחנכים לשינוי" ובמקביל לימדו את הילדים בכל אחד מבתי ספר רפרטואר משותף שכולל שירים בערבית ובעברית עם תוכן המותאם לילדים במטרה לחבר בין הילדים מבחינת מוזיקלית וטקסטואלית. 

בחודש האחרון הועברו סדנאות שבמסגרתן סטודנטים יהודים מהפקולטה לחינוך מוזיקלי ממכללת לוינסקי לחינוך ילמדו את כיתות המקהלה בבתי הספר בסכנין ובשפרעם, והסטודנטים הערבים מהפקולטה ילמדו את כיתת המקהלה בבית הספר בכפר-סבא. את הפרויקט מובילות ד"ר ביאטריס בר, ראש תוכנית ההתנסות בהוראה בפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך, וג'ומאנה שחאדה, מוסמכת התואר השני בחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך, ובימים אלו מדריכה פדגוגית בפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללה.  

פרויקט "כיתה כמקהלה" החל בשנת 2016 והוא פועל עד היום בכמה בתי ספר: "גבריאלי", "טבע", "צהלה", אג'אל" ו"קוממיות", בית ספר בבני בנק שמרבית תלמידיו ממשפחות מהגרים. הפרויקט הוא יוזמה של הפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך, והוא מופעל על ידי הסטודנטים בפקולטה. הפרויקט מתבסס על נתוני מחקר שנערך לפני כעשור על ידי ד"ר אביבה אביב ואווה פיטליק, חברות סגל אקדמי במכללה לשעבר, שמצא שמקהלה של ילדים יהודים וערבים מלוד הובילה להתקרבות, לקבלה ולאהבה בין הילדים. במהלך השנים שבהן הפרויקט פעל הגיעו לסטודנטים ולצוות החינוכי דיווחים שההשתתפות בפרויקט הגבירה בקרב התלמידים את תחושת השייכות וגם שחל שיפור לטובה בהתנהגותם של התלמידים.

ד"ר ביאטריס בר, ראש תוכנית ההתנסות בהוראה בפקולטה לחינוך מוזיקלי במכללת לוינסקי לחינוך: "עקב מגבלות קורונה ולאחר מכן המתיחות הביטחונית לא היה ברור עד לרגע האחרון האם נוכל לקיים את מפגש בין התלמידים,  שאנו עורכים כבר מספר שנים במסגרת כנס מקהלות. רק בימים אחרונים התבשרנו שנוכל לקיים את האירוע ואנו נרגשים לקראת הגעתם של התלמידים. שירה היא גורם מאחד המסייע בקבלת האחר ושהיא מסייעת לתחושת השייכות, כפי שנמצא במחקרים שנערכו בנושא. כמו כן, מורים ומנהלים  שהיו שותפים ליוזמה דיווחו על שינויים לטובה בהתנהגות התלמידים. במהלך העבודה של הסטודנטים עם הילדים, הן בבתי הספר הערביים הן בבתי הספר היהודיים, עלו חששות משני הצדדים לגבי מפגש משותף. במסגרת תוכנית ההכשרה הסטודנטים עברו תהליך מעמיק של הבנת התרבות השונה, קבלת האחר ודרכי הוראה והנגשה של הנושאים לילדים במטרה לקרב ביניהם. תפקידם של הסטודנטים היה לא רק ללמד מוזיקה, אלא גם להנגיש לתלמידים משתי האוכלוסיות את התרבות החדשה, את קבלת האחר ולפתח שיח מכיל ומכבד בין הילדים דרך העשייה המוזיקלית". 

ד"ר אור מרגלית, ממונה על פרויקט תקווה ישראלית וראש החוג למקרא והחטיבה ליהדות במכללת לוינסקי לחינוך: "אנו גאים להשתתף במיזם גוונים שמקדם חיים משותפים באמצעות מפגשים משותפים בין החלקים השונים של החברה הישראלית. אנו מודים לארגון "אלומה" ולקרן אדמונד דה רוטשילד שתומכים ביוזמה ומחנכים לשינוי. אנחנו שואפים להכשיר את כל הסטודנטים שלנו להובלת שיח בין קבוצות שונות באופן התואם את חזון המכללה לקדם היכרות בין כל האוכלוסיות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, כבוד הדדי וטיפוח חיים משותפים משגשגים". 

קרדיט : דוברות מכללת לוינסקי לחינוך
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
'יַיִן יְשַׂמַּח לְבַב־אֱנוֹשׁ'
DNA מציג: יריד מכירת יינות כשרים בעזריאלי ת"א - בואו...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...
הסניף הראשון ברשת בתי הקפה החדשה "קפה עוטף – נתיב העשרה" יפתח במתחם שרונה בתל-אביב במהלך חודש אפריל 2024
בתוכנית : הקמת עד 7 בתי קפה השייכים לישובים ובניהולם....
תערוכת "מסע אופטימי" תערוכת יחיד לאמנית אביבה סונסינו בבית האמנים בתל אביב
פתיחה חגיגית : 6.4.2024 בשעה 11:00 רח' אלחריזי 9 תל אביב אוצר :...
פסח 2024 בג'קו דגים: דגים טריים ואיכותיים ברמה גבוהה מאוד בחנות בתל אביב ובמשלוח עד הבית!
כמי שנולד למשפחה של דייגים, אפי אללוף (הבן של ג'קו...
חדש: דואה בורגר של השף שקד פחימה בסמטאות שוק הכרמל
המבורגריה כשרה נוחתת בשוק הכרמל בת"א ומציעה מגוון מנות ראשונות,...