Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ממה נובע סרטן הערמונית?

ממה נובע סרטן הערמונית?
קרדיט FREEPIK

סרטן הערמונית הינו השכיח ביותר אצל גברים ומופיע באזור של בלוטת הערמונית, האחראי על הפוריות של הגבר. בבלוטת הערמונית נמצא רוב נוזל הזרע. אם אתם תוהים ממה נובע סרטן הערמונית, אז אחת הסיבות השכיחות זה קבוצת סיכון של בני משפחה מדרגת קרבה ראשונה שחלו בסרטן מסוג זה. הסיכון התורשתי עולה ככל שיש יותר בני משפחה שחלו במחלה זו ואז חשוב לטפל בכך בהקדם.  אם אתם זקוקים למידע נוסף, תוכלו למצוא זאת אצל מומחים בתחום של סרטן הערמונית, כדי שיוכלו לסייע לכם באבחון ודרכי טיפול מתאימות. ברחבי הארץ ניתן למצוא מרפאות של מומחים בתחום של סרטן הערמונית ולהתייעץ עימם אודות אפשרויות לאבחון ולטיפול במחלה ולמניעת התפשטותה, בהעדר טיפול מתאים בזמן. אל תחכו וחפשו אלו מרפאות מומחים נמצאות בקרבת אזור מגוריכם, לקבלת מענה מקצועי עבורכם.

ממה נובע סרטן הערמונית?
קרדיט FREEPIK

כיצד ניתן לזהות מקרים של סרטן ערמונית?

אנשים רבים תוהים כיצד ניתן לזהות מקרים של סרטן הערמונית? במקרה של סרטן ערמונית, לא תמיד ניתן לזהות את התסמינים שלו בשלב מוקדם אלא רק כשהגידול כבר התפשט בגוף. למרות זאת, מטופלים רבים נבדקים ומאובחנים גם כשאין תסמינים, באמצעות בחינת הסמן PSA בבדיקות סקר של גברים. כשרמת ה-PSA עולה מעבר לנורמה אז יש צורך בפנייה מקצועית אל אורולוג וכן לבצע ביופסיה. מבין התסמינים הבולטים של סרטן ערמונית ניתן למנות את: קושי במתן שתן, עלייה בתדירות השתן, דם בנוזל הזרע וכדומה. לעיתים הגבר ירגיש כאבים של שרירים בגב או באגן. בדרך כלל בשלבי האבחון בודקים באיזה שלב נמצא הסרטן, האם הוא רק בערמונית או שלח גרורות לחלקים נוספים בגוף? בודקים גם האם המחלה אגרסיבית בהתפשטותה ואם המחלה נחשבת בסיכון נמוך אז ממשיכים במעקב ולא מעבר לכך. 

כיצד ניתן לטפל בסרטן הערמונית?

עבור חולים בסיכון נמוך, מבצעים מעקב אחר סמן ה-PSA כדי לוודא שהוא לא עולה מעל הנורמה.  מבצעים את הבדיקה אחת למספר חודשים כדי לעקוב שהכל תקין. עבור חולים במצב חמור יותר, ייתכן שיידרש מעורבות של טיפול כירורגי כדי לטפל בבעיה. הטיפול הכירורגי כולל כריתה של הערמונית וכן שילוב של קרינה באפקט הטיפולי. לעיתים יידרש גם טיפול הורמונלי לתקופת זמן מסוימת, בהתאם לרמת הסיכון והיקף המחלה של המטופל. חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי אודות דרכי הטיפול הקיימות בתחום זה ואודות דרכי הטיפול החדשניות, כדי לסייע לכם למצוא פתרון יעיל למחלה. תוכלו להתייעץ עם אונקולוגים וכן אורולוגים מומחים בתחומם כדי להבין אלו דרכי טיפול אפשריות לטיפול בבעיה זו, כדי שתוכלו למצוא מענה יעיל עבורכם. אל תחכו ובדקו אלו אפשרויות טיפול יכולות להיות רלוונטיות עבורכם כדי לא לסבול יותר וכן כדי למצוא טיפול מתאים ובזמן למחלה הסרטנית בבלוטת הערמונית. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...