Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music בקריה האקדמית אונו

ממשיכים לנגן, צומחים מחדש: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון תערוך יום פעילות קהילתי-מוזיקלי מיוחד לילדים המפונים ומשפחותיהם ב-Ono music  בקריה האקדמית אונו
קרדיט: התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון

במטרה לסייע לתלמידי מוסיקה המפונים מביתם לחזור לשגרה מוזיקלית, תערוך התזמורת הסימפונית יום פעילות מיוחד ב- Ono music בו יוכלו התלמידים, הוריהם וכל בני המשפחה ליהנות מפעילות ייחודית שתעשיר את הרוח * ההשתתפות באירוע- חינם!

בכל הארץ, יצויין השנה חג הפורים באופן שונה מהרגיל, לאור התמשכותה של מלחמת חרבות ברזל ומצבם של ישראלים רבים שעדיין מפונים מבתיהם ולא יכולים לשוב.
במטרה להפוך את החג למעט יותר שמח, בחרה התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון לערוך אירוע מיוחד במינו, המזמין אליו תלמידי מוזיקה מהצפון והדרום, שפונו מבתיהם, במטרה לאפשר להם יום של הפוגה מוזיקלית, הכוללת מגוון פעילויות לתלמידים עצמם ולבני משפחותיהם.
תלמידי המוזיקה ייהנו מסדנאות העשרה וכיתות אמן עם האמנים המובילים בארץ: היום יהיה מגוון ויכלול סדנאות, מפגשים, פעילות הרכבים מוזיקליים, כיתות אמן ועוד.
הורי התלמידים שיגיעו עם ילדיהם לאירוע, יוכלו ליהנות מסדרת הרצאות קצרות, של המוזיקאים המקצועיים המובילים בישראל שיחלקו את מסע חייהם והדרך שלהם להצלחה, במטרה לאפשר להורים הצצה למסלול שאותו עוברים ילדיהם.
האחים ושאר בני המשפחה יוכלו ליהנות מפעילויות לכל המשפחה באווירת פורים שייערכו לאורך היום. בסיומו של יום הפעילות המיוחד, התזמורת הסימפונית ראשון לציון תגיש קונצרט בניצוחו של גל אלתרוביץ', בתכנית מיוחדת שכולה מחווה לקהילות הדרום והצפון. בתכנית ינגן סולן צעיר ומצטיין, חבר התזמורת

הפילהרמונית הצעירה. הקונצרט יפתח בביצוע בכורה של מחרוזת שירים ישראלים מרגשים שעובדו במיוחד לקונצרט זה על ידי המנצח.
היום המיוחד הינו חלק של תכנית הסיוע "שלום חברות – בריתות סולידריות NRW ישראל", במסגרתה ממשלת מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה (NRW, גרמניה) תומכת במגוון פעילויות עבור תושבי העוטף ומפונים מהאזור. במהלך יום הפעילות המיוחד, תגיע לביקור גם סגנית ראש ממשלת המחוז, מונה נויבאור. מבקשת להביע את הזדהותה עם ועמידתה לצד מדינת ישראל בעקבות מתקפת הטרור עליה.
NRW הינו המחוז המאוכלס והמתועש ביותר מבין 16 המדינות המרכיבות את הרפובליקה הפדראלית גרמניה.
מאז 2020 פועל בתל אביב המשרד מדינת נורדריין-וסטפאליה לכלכלה, מדע, חינוך, נוער ותרבות בישראל, שתפקידו להעמיק את הקשרים בין שתי המדינות.
על תכנית הסיוע "שלום – חברות" כבר בוצעו מספר מיזמים לשיקום העוטף ועזרה למפונים. התכנית ממשיכה לפעול גם במהלך שנת 2024.גל אלתרוביץ', האמון על תכני היום כולו ופעיל במחלקת החינוך המוזיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: "אני זוכר עד היום עד כמה המוזיקה הייתה חשובה בחיי בעת שהייתי תלמיד. עם הזמן, המוזיקה גם הפכה למגנט של כל משפחתי. יום הפעילות נוצר במטרה להעניק השראה מוזיקלית, הפוגה ותמיכה קהילתית למפונים ובני משפחותיהם, ולסייע לתלמידי המוזיקה לחזור לשגרה האמנותית שלהם. אנו מקווים ומאמינים כי התכנים, החוויה וההשראה שתיווצר ביום זה יתרמו – ולו באופן צנוע – לחזרה של התלמידים ובני משפחתם לשגרה המוזיקלית. אין כמו המוזיקה לתת תחושה של משמעות ורווחה. זה המעט שאנו יכולים לעשות".
עופר סלע, מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון: "מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' לוקחת התזמורת חלק פעיל בעשייה למען המפונים ובני משפחותיהם, באמצעות המוזיקה. קונצרטים רבים נערכו, בהרכבים שונים, במרכזי המפונים ואנו ממשיכים ללוות קהילות שונות גם היום. קונצרט מחווה מיוחד למען החטופים ובני משפחותיהם ולהזדהות עם תושבי העוטף נערך רק לפני מספר חודשים, וכעת אנו מתכוונים לערוך יום פעילות שלם במטרה לקדם את תלמידי המוזיקה שנגינתם נקטעה בעקבות המלחמה".

 

ירון גוטפריד, מנהל Ono music בית הספר למוסיקה באקדמית אונו: "אנו שמחים ומתרגשים לארח ולקחת חלק בפרויקט חשוב ומעצים זה, המוקדש לתלמידי המוסיקה הצעירים מהעוטף והצפון, שיגיעו עם משפחתם ליום מוסיקלי בקמפוס החדש של Ono music " פעילות זו ממשיכה שיתופי פעולה ופעילות התנדבותית של מרצים ובוגרים לאורך כל חודשי המלחמה".
דר' גיל ירון, מנהל המשרד מדינת נורדריין-וסטפאליה לכלכלה, מדע, חינוך, נוער ותרבות בישראל: "מדינת נורדריין-וסטפאליה הבהירה שהיא עומדת לצד ישראל בשעתה הקשה. כאות סולידריות התכבדנו להשיק את תכנית הסיוע לעוטף, שמטרתה לחבר בין קהילות, מועצות ומוסדות בעוטף עזה לבין עמיתיהם במדינת NRW. גם השנה נמשיך לתמוך במיזמים משותפים לשיקום העוטף, כדי להראות לכל העולם שחברות ואהבה גוברות על שנאת חינם, ושבכל מקום בו נסו לזרוע מוות נדאג לכך שהחיים ילבלבו שוב."
יום הפעילות המיוחד ייערך ביום ראשון, 24 במרץ 2024, בין השעות 11-16, בOno music- בקריה האקדמית אונו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...