Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנתוני סקר חדש עולה: לתכנית התמחות מקצועית בישראל השפעה חיובית מקצועית ואישית על צעירים מרחבי העולם

מנתוני סקר חדש עולה: לתכנית התמחות מקצועית בישראל השפעה חיובית מקצועית ואישית על צעירים מרחבי העולם
צילום Jessica Schapiro

רוב המתמחים עבדו בחברות הייטק, קרנות הון סיכון וחברות פיננסיות

70% אמרו כי ההערכה שלהם לישראל כמקום בו ניתן ללמוד אודות עסקים ויזמות עלה באופן ניכר

תכנית סטאז' הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהתנהלותם של סטודנטים צעירים ברחבי העולם במהלך הלימודים ותחילת דרכם המקצועית. אלפי צעירים מדי שנה בוחרים לעשות את הסטאז' המקצועי שלהם "דווקא" בישראל, למרות שיכלו לבחור כל מדינה אחרת בעולם. ארגון Onward ישראל פועל למען הבאת צעירים לישראל לתכנית התמחות מקצועית בת חודשיים. מדי שנה מביא הארגון כ- 3000 מתמחים  במסגרת כ- 100 תכניות שונות ובאמצעות שותפים עסקיים.

ארגון TAMID, שותף אסטרטגי של Onward ישראל, ערך סקר בקרב מתמחים שהשתתפו בתכנית בקיץ האחרון. תכנית ההתמחות בחודשים יולי-אוגוסט 2019 כללה כ-240 צעירים (בעיקר מארה"ב) בגילאי 19-24. עבור כ- 35% זה היה הביקור הראשון בישראל. הם השתלבו ביותר מ 170 ארגונים במשק הישראלי, שלקחו חלק בתכנית בקיץ 2019 בעיקר בחברות בתחום ההייטק, קרנות הון סיכון וחברות פיננסיות. חלק קטן יותר השתלב בחברות מהתחום הרפואי, נדל"ן, שיווק, עמותות וארגונים ללא מטרות רווח ועוד..

מהסקר שנערך בקרב 210 מתמחים עולה כי הרווח של התכנית בכל הנוגע לקשר בין צעירים מרחבי העולם לישראל הוא כפול: מהזווית העסקית – 70% אמרו כי ההערכה שלהם לישראל כמקום בו ניתן ללמוד אודות עסקים ויזמות עלה באופן ניכר ו- 79% אמרו כי ההבנה שלהם אודות האקו סיסטם של הסטארט אפים בישראל עלתה באופן משמעותי. מהזווית הלאומית – 90% העידו כי הם מרגישים קשר חזק יותר לישראל כתוצאה מהזמן שבילו כאן, כאשר אחוז ניכר מתוכם (63%) אמרו כי לפני התכנית הרגישו קשר מינימלי בלבד. בהתייחס לשאלה הכוללת לגבי החוויה בישראל (התנסות בעבודה, חיי חברה, בילויים וכו') 65% ענו כי החוויה תרמה להם הרבה או הרבה מאד.

עוד עולה מהסקר כי מרבית הצעירים חשו שהתכנית תרמה להם רבות בכל הנוגע לפיתוח הקריירה. 75% היו מרוצים מהנסיון התעסוקתי לו הם זכו; מרביתם (63%) מעידים כי ההתאמה בין החברה בה השתלבו לבין העניין המקצועי שלהם היה טוב או מצוין וכי העבודה היתה מאתגרת; 62% דיווחו כי המודעות שלהם לגבי הצרכים והרצונות בכל הקשור לפיתוח קריירה עלה באופן ניכר ו- 65% ענו כי הם הצליחו להרחיב את הנטוורקינג העסקי שלהם.

בנוסף, Onward ישראל ערכו סקר בקרב המעסיקים שלקחו חלק בתכנית בקיץ 2019. על פי נתוני סקר המעסיקים, אין ספק שתכנית ההתמחות תורמת גם לצד הישראלי. בכל הנוגע לשאלה האם הארגון מרגיש שזכה לערך מוסף בעקבות השתלבות המתמחה: 59% השיבו שהם ישמחו לשלב מתמחה בעתיד ו 27% אמרו כי ככל הנראה יעסיקו שוב מתמחים. רק 4% אחוזים השיבו כי לא יסכימו (או ככל הנראה לא יסכימו) להעסיק שוב מתמחה. 10% לא גיבשו דעה. 76% מהמעסיקים ענו כי הם מסכימים או מאד מסכימים עם האמירה שההתמחות תרמה לארגון למרות שמדובר בתקופת זמן קצרה יחסית.

בכל הנוגע לתחושת התרומה של המעסיק למתמחים עצמם: 86% הרגישו שהם נתנו למתמחה כלים מקצועיים רלוונטיים ו- 78% הרגישו שהם תורמים להמשך התפתחות הקריירה של המתמחה.

ניתן להסיק מהסקר כי המעסיקים משקיעים משאבים ומאמץ בכדי לתת למתמחה סביבת עבודה מאתגרת ומלמדת: 65% הכינו תכנית עבודה עבור המתמחה, 88% הצמידו למתמחה סופרוויזר ישיר, 58% נתנו משימות ספציפיות ו 70% אפשרו למתמחה לבצע מגוון משימות. באופן כללי, מרבית המעסיקים העידו כי ההשפעה של השתלבות המתמחה היתה חיובית לארגון ולעובדים בו וכי הם נהנו לקחת חלק בפרויקט. בנוסף הם ציינו כי זמן ההתמחות קצר מדי וכי היה טוב לארגון אם היו יכולים להעסיק שני מתמחים בו זמנית.

אילן וגנר, מנכ"ל Onward Israel: "צעירים מרחבי העולם המגיעים לארץ להתמחות מקצועית חווים את ישראל בצורה ישירה ומגבשים דעה חיובית. זו מטרת פעילות הארגון שלנו – לאפשר להם להכיר את ישראל גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט החוויתי אישי באופן בלתי אמצעי ולא דרך מה שהם סופגים בתקשורת. מחקרים שהארגון עורך מדי שנה מוכיחים כי זה עובד וכי ההשפעה היא חיובית בכל הקשור לתדמית שלנו מול צעירים בעולם. מעבר לכך, ההתמחות בישראל מסייעת להם בפן האישי-מקצועי ובפיתוח הקריירה, שכן הם יוצרים קשרים וצוברים נסיון. אין ספק שהחיבור שלהם לקהילה העסקית כאן יניב ערך לשני הצדדים כאשר במרוצת השנים הם יתברגו במשרות בכירות במדינתם".

לתכנית התמחות מקצועית בישראל השפעה חיובית מקצועית ואישית
צילום Jessica Schapiro

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...