Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסלול לימודים מתאים לקבלת רישיון חשמלאי

מסלול לימודים מתאים לקבלת רישיון חשמלאי
קרדיט: pixabay.com

הנדסאי חשמל הוא איש מקצוע אשר עוסק בתחזוקה, בתפעול, בייצור, בהתקנה ופיקוח במערכות אנרגיה והספק. הנדסאים מעין אלה הם בעלי אחת הדרגות המקצועיות והגבוהות ביותר בתחום החשמל. מעליהם מצויים רק מהנדסים. בשל כך, להנדסאים יש מגוון רחב של סמכויות בתעשייה ובתום הלימודים שלהם הם יכולים להשתלב בחברות, מפעלים, ארגונים, חברות פיקוח, חברות מחשבים, מקצועות התקנה ותכנון או שהם יכולים לשמש כיועצים חיצוניים לארגונים שונים.

גדילת מערכות חשמל מרחיבים את הצורך בחשמלאים בכל רמות הרישוי ובייחוד בהנדסאי חשמל אשר להם יש סמכויות נרחבות בתחום התכנון והביצוע. תוכנית לימודי הנדסאי חשמל מעניקה ידע מעשי ועיוני רחב היקף בכל הנוגע למערכות אנרגיה חשמליות, מערכות פיקוד ובקרה, מתקני חשמל הרלוונטיים לצורך שימוש תעשייתי והן לצרכנים הפרטיים. ההכשרה העיונית וכן ההתנסות המעשית של הלומדים מאפשר להם לתחזק ולתכנן תוכניות חשמליות מורכבות הרלוונטיות לצורך שימושים שונים.

קרדיט: pixabay.com

לימודי הנדסאי חשמל- מה הם כוללים?

לימודי הנדסאי חשמל הם תחום חשוב וענף חיוני מאוד שיש בו ביקוש גבוה בעולם המודרני וזאת בשל העובדה כי מכשור חשמלי הכרחי כיום בחייו של כל אדם. השימוש הן בחשמל והן באלקטרוניקה נפוץ מאוד בחיי היומיום של כולנו וכן, ניתן למצוא אותו בתחומים רחבים אפילו יותר כגון: מיכון תעשייתי, אמצעי תעופה, מיכון ביתי, ציוד רפואי ועוד. על כן, מסלול לימודים הנדסאי חשמל המעניק את ההסמכה לעסוק בתחום מאפשרת השתלבות קלה במגוון תחומי עיסוק בשוק העבודה.

במסגרת הלימודים לומדים מקצועות חשובים כגון: פיזיקה, תורת החשמל, מתמטיקה, מכונות חשמל, מערכות אלקטרוניות, מערכות הספק ומתקני חשמל, מערכות פיקוד ובקרה ועוד. בסיום הלימודים כל סטודנט יתנסה בהכנת פרויקט גמר שבמהלכו הוא יידרש ליישם את כל הנושאים שנלמדו.

התחומים שילמדו במסגרת הקורסים החדשים הם: אנרגיות מתחדשות, התייעלות אנרגטית, אינטליגנציה אקולוגית ואגירת אנרגיה.

מעבר לכך, הלימודים יכללו שילוב הקניית ידע תאורטי לצד התנסות מקצועית ומעשית. מטרתו של השילוב המדובר הוא להכשיר את הסטודנטים לבצע את המשימות והאתגרים השונים שיעמדו בפניהם. למידה מעשית היא ללא ספק למידה חשובה מאוד כאשר מדובר על הנדסאי חשמל שכן, היא מאפשרת ללמוד להכיר מקרוב ולחוש את כל הרכיבים והמרכיבים שבהם הוא יעסוק במסגרת עבודתו.

איזה סוגי רישיונות יקבל הנדסאי חשמל?

מסלול לימודי הנדסאי חשמל מקנים ידע במערכות חשמל ביתיות ותעשייתיות ומעניקים לבוגרים שעומדים בדרישות הלימודים דיפלומה של הנדסאי חשמל מטעם מה"ט וכן זכות לרישום כחשמלאים מוסמכים. על פי החוק, לאחר תום שנת ניסיון אחת מסיום הלימודים חל באופן אוטומטי שדרוג לדרגת חשמלאי ראשי. לאחר שנתיים נוספות של ניסיון, הדרגה מתקדמת לדרגת חשמלאי הנדסאי אשר רשאי לערוך תוכניות חשמל עד עוצמת זרם 3X 630 אמפר.

האם כדאי ללמוד הנדסאי חשמל?

אין ספק כי מדובר על לימודים אשר פותחים דלת להשתלבות במקצוע שיש לו ביקוש בשוק העבודה של היום. בתעשייה קיים מחסור במקצועות הללו ועל כן, בוגרי הלימודים יכולים להשתלב במגוון רחב של עבודות בתעשייה ולהוות חלק חשוב בפעילות השוטפת של כל מקום עבודה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...