Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מצב איחודי המפלגות מימין ומשמאל מאת רועי אורן

מצב איחודי המפלגות מימין ומשמאל מאת רועי אורן
מקור: pixabay

עד יום שלישי הקרוב (20\01\14) המפלגות צריכות להגיש את רשימותיהן הסופיות לוועדת הבחירות המרכזית .

זהו זמן טוב לראות אילו אחודים מתבשלים בשני הגושים.

מצב איחודי המפלגות מימין ומשמאל מאת רועי אורן
מקור: pixabay

                                איחודים צפויים בגוש הימין

נכון לעכשיו, יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסרב לקחת חלק בחיבור שבין מפלגות "הבית היהודי" ,ו"עוצמה יהודית".

כזכור, לפני כשבועיים סיכמו שר החינוך ויו"ר מפלגת "הבית היהודי" הרב רפי פרץ עם יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית" איתמר בן-גביר על ריצה משותפת (זאת מבלי שהם מיידעים את השר סמוטריץ' בנוגע למגעים ביניהם).

אבל הם משאירים מספר מקומות ברשימה למפלגת "האיחוד הלאומי" במיזם שייקרא "הבית היהודי המאוחד".

בשבועות האחרונים מבינים הרב פרץ ובן-גביר כי הסיכוי שסמוטריץ' יחבור לרשימתם אינה גדולה ,והם חוששים מכך שלא יעברו את אחוז החסימה הגבוה.

כתוצאה מכך החלו הרב פרץ ובן-גביר לחפש מועמדים אחרים מהציונות הדתית על-מנת שיאיישו את המקמנמות הריקים שנותר ברשימה.

כך, למשל, הם פנו לאיש התקשורת שמעון ריקלין אשר התמודד בשנת 2015 בבחירות המקדימות של מפלגת "הבית היהודי" אך לא שובץ במקום ריאלי ברשימה.

ריקלין סירב להצעה הנדיבה ,והחיפושים של השניים אחר שמות אטרקטיביים נמשך.

בסוף השבוע האחרון פרסם הכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות" יובל קרני כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שוקל להצטרף למפלגת "הימין החדש" ולהביא עמו כנדוניה מספר פעילים רב של "הבית היהודי".

קמפיין מפלגת "הימין החדש" מתמקד בשני נושאים עיקריים: ההישגים שמוביל שר הביטחון ויו"ר המפלגה נפתלי בנט , וסדר-יום כלכלי ליברלי אותו מוביל חבר-הכנסת מתן כהנא.

חשוב לציין כי לאחרונה נפגש בנט עם ראשי המפלגה הליברלית המורכבת רובה מפורשי מפלגת "זהות" כדי להתאחד עמם ,והוא שולל נכון לעכשיו את צירופו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ואנשי מפלגת "האיחוד הלאומי" מחשש שמפלגת "הימין החדש" תאבד את הזהות הליברלית שלה.

ח"כ איילת שקד מנסה להוביל לחיבור גדול יותר בגוש הימין כפי שהיה בסבב הבחירות שנערך בספטמבר 2019 ,אז כזכור, רצו שלוש הרשימות בבלוק טכני תחת הכותרת "איחוד מפלגות הימין", וגם ראש הממשלה נפגש ביום חמישי האחרון בנפרד עם השרים בנט והרב פרץ ,ולאחר מכן נפגשו בנפרד השרים בנט והרב פרץ כדי לבחון אפשרות לאיחוד גדול יותר בגוש הימין.

נכון לעכשיו, זה נראה רחוק מהמציאות, אך אני לא שולל כל אפשרות שלקראת התאריך הסופי יתבצע איחוד זה (אם על ידי חיבור המפלגות לרשימה אחת, או לחלופין ריצה כ"בלוק טכני" )
                                   אחודים צפויים  בגוש השמאל

ביום שלישי האחרון (20\01\07) הטיל יו"ר מפלגת "העבודה-גשר" עמיר פרץ פצצה כאשר הוא הודיע בחדשות 12 כי הוא מעוניין ששלושת המפלגות בגוש המרכז-שמאל תתאחדנה תחת שם אחד מוסכם.

ההערכה היא שפרץ הלך למהלך גדול זה כדי להפחית את הלחץ המופעל עליו ועל שותפתו ח"כ אורלי לוי אבקסיס להתאחד עם מפלגת מרצ (מהלך לו השניים מתנגדים בצורה נחרצת).

נכון לעכשיו יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ, ויו"ר מפלגת כחול-לבן בני גנץ מסרבים להצעה זו ,וגנץ שנפגש ביום רביעי האחרון (20\01\08) עם שני המנהיגים הציע שמפלגת "העבודה-גשר" ומפלגת "המחנה הדמוקרטי" יתאחדו וירוצו כבלוק טכני (אם לא כרשימה מאוחדת).

חשוב לציין כי ניצן הורוביץ מסכים לאיחוד ,אך מי שמתנגדים לו הם יושבי הראש של מפלגת "העבודה-גשר" חברי -הכנסת עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס וזאת בטענה שאיחוד בין שתי הרשימות ירתיע קהל מצביעים הנמנה עם "הימין הרך" להצביע למפלגת "העבודה-גשר" .

בעיה נוספת בגוש זה קיימת בין מפלגת מר"צ לבין המפלגה הירוקה שבראשה עומדת ח"כ סתיו שפיר.

לח"כ שפיר הוצע לאחרונה לוותר על המקום השני ברשימה (בו היא מוקמה בבחירות ספטמבר 2019) לטובת נציג המגזר הערבי, ולקבל תמורתו את המקום החמישי ברשימה מאחר והיא לא מביאה עמה כמות נכבדה של מצביעים פוטנציאלים.

שפיר טוענת שסקרים פנימיים שערכה המפלגה הירוקה מראים שהיא יכולה לקבל שני מנדטים (מה שיוביל לכך שהיא לא תעבור את אחוז החסימה), ובריאיון שהיא ערכה עם הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל רמזה שפיר שהיא ככול הנראה לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23.

בינתיים ח"כ יאיר גולן שמוקם במקום השלישי ברשימת "המחנה הדמוקרטי" בבחירות ספטמבר 2019 ישמור על מקומו גם בבחירות הקרובות, כאשר לא ברור נכון לעכשיו, מה יהיה גורלם של שאר חברי-הכנסת שרצו במסגרת מפלגת "ישראל דמוקרטית" שבראשה עמד אהוד ברק כגון: ד"ר יפעת ביטון, ונועה רוטמן .

בעבר העלו בכירים במפלגת מרצ הצעה להתאחד עם הרשימה המשותפת, אך נראה שיו"ר המפלגה ניצן הורוביץ לא מתלהב מחיבור ויעדיף לקדם מועמד ערבי במקום גבוה ברשימה.

סביר להניח שעוד נכונו לנו עלילות רבות עד שיוגשו הרשימות הסופיות באמצע השבוע הבא.

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...