Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקדמים את ההשכלה הגבוהה בעיר! ראש העיר גרינברג "אנו בוחנים אפשרות להקמת קמפוס של האוניברסיטה הפתוחה עם מרכז למידה LLL ובית ספר תיכון למצטיינים"

מקדמים את ההשכלה הגבוהה בעיר! ראש העיר גרינברג "אנו בוחנים אפשרות להקמת קמפוס של האוניברסיטה הפתוחה עם מרכז למידה LLL ובית ספר תיכון למצטיינים"
Credit: pixabay

ראש העיר רמי גרינברג ביקש להכין תכנית עבודה רב שנתית המקדמת את תחום ההשכלה הגבוהה בעיר. לשם כך הזמינה עיריית פתח תקוה ממוסד שמואל נאמן מחקר היתכנות לבחינת מכלול ההיבטים, המשמעויות וההשפעות של הקמת מרכז אקדמי בעיר ואת התנאים ליצירתה של מערכת סינרגטית שתאפשר את המצוינות הטכנולוגית בעיר ובסביבתה.

Credit: pixabay

הבדיקות והמחקר התבססו על העובדה כי בפתח תקוה אזורי תעשייה ענפים, מרכזי הייטק גדולים, בתי חולים ומרכזי רפואה מהמובילים בארץ, אוכלוסייה גדולה ואיכותית, נגישות וזמינות תחבורתית.

לאחר ביצוע סקר ספרות והתייעצות מומחים, צוות המחקר של מוסד נאמן הציע שלושה מודלים אפשריים שמשתלבים באקוסיסטמה של פתח תקוה מחד ויוצרים מסגרות ייחודיות מאידך:

  1. מרכז ללמידה לאורך החיים ( Life Long Learning, LLL ) – מרכז שיספק מענה הן ברמה של אזרחים בודדים הרוצים לשדרג את עצמם מבחינה מקצועית וכושר התעסוקה והן ברמה עירונית ואזורית המבוססת על מרכזים רפואיים, חברות

הייטק ותעשייה קלאסית וארגונים עסקיים וציבוריים, המעוניינים כחלק ממדיניות פיתוח לשדרג ולקדם את ההון האנושי שלהם, לאור החזון והיעדים של המוסדות שלהם.

  1. מרכז אקדמי יישומי ושילוב של מרכז אקדמי קיים עם מרכז למידה לאורך החיים LLL הקמת מרכז אקדמי מוכר, הליך ארוך ומורכב שידרוש אישור מל"ג.
  2. שילוב של מרכז למידה לאורך החיים Life Long Learning ומרכז אקדמי קיים – בחינת אפשרות לשיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים קיימים הפועלים במסגרת לימודי תואר, שיוכלו להכיר במרכז האקדמי בפתח תקווה כפלטפורמה להרחבת פעילותם, למשל במסגרת מרכז LLL ופתיחת מספר מצומצם של מסלולים אקדמיים חדשים ואטרקטיביים, למשל שת"פ עם האוניברסיטה הפתוחה.

 

בתום בחינת המודלים לעומק, ראיונות עם נציגי מרכזים רפואיים, נציגי תעשייה, אישים באקדמיה ומומחים בתחום החינוך, נבחר המודל השלישי – מודל המשלב מרכז אקדמי קיים – האוניברסיטה הפתוחה יחד עם מרכז למידה לאורך החיים LLL ובית ספר תיכון לתלמידים מצטיינים. הסינרגיה בין מרכז אקדמי ותיק, בעל היצע רחב של תכניות לימוד, מתמחה בפורמטים חדשניים של למידה וקהל לומדים מגוון, לאקוסיסטם העירוני המשופע במרכזים רפואיים, פארקי תעשייה וצעירים בעלי נתונים אישיים גבוהים תוכל לתרום לחיזוק העיר הן מבחינת פיתוח ההון האנושי והן במיצוב העיר כעיר אקדמית – מחקרית בחזית הידע.

רמי גרינברג ראש העיר "עד לפני שני עשורים הדעה הרווחת הייתה שהידע הנדרש לאדם היוצא לשוק העבודה נרכש תוך למידה במסגרות הפורמליות, קרי בבתי הספר ובמוסדות להשכלה הגבוהה. מסגרות אלו מותאמות בדרך כלל לאנשים צעירים ללא ניסיון תעסוקתי משמעותי. החל מסוף המאה הקודמת המגמה החלה להשתנות. ההבנה, כי בהתאם לאופי החברה המודרנית המשתנה ללא הרף, יש צורך בלמידה מתמדת החל מהגיל הרך ועד אחרי גיל הפרישה, מחלחלת ומשפיעה על  המדיניות גם של העירייה. הבנו כי עלינו להתאים עצמנו לעולם המודרני, כאשר תחום ההשכלה ותחום התעסוקה משיקים זה לזה. הבחירה שלנו במודל המשלב קמפוס של אוניברסיטה עם מרכז LLL ובית ספר תיכון למצטיינים, נראה לנו נכון ומתאים לעיר. נקדם שיתופי פעולה עם חברות ההייטק ומוסדות הרפואה שבעיר, ונחתור לחדשנות ומצוינות. אני מודה למוסד שמואל נאמן ולכל היחידות בעירייה שלקחו חלק בנושא".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...