Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מקדמים את התכנית לפארק הירקון כ- 6000 דונם של ריאה ירוקה!

מקדמים את התכנית לפארק הירקון  כ- 6000 דונם של ריאה ירוקה!
קרדיט: עירייה

בתחילת השבוע התקיימה פגישה נוספת בין ראש העיר רמי גרינברג וצוות מינהל הנדסה לבין כל הגורמים הרלוונטיים (צוותי האדריכלות והתכנון), להצגת התכנית הסופית לפני הגשתה לאישור הוועדה המקומית.

קרדיט: עירייה

ראש העיר רמי גרינברג הורה לגורמי הרשות להאיץ את קידום התכנית להקמת פארק הירקון בפ"ת יחד עם רשות מקרקעי ישראל. בתוך כך, צוות התכנון בראשותו של משרד ארי כהן והגורמים האמונים על הנושא במינהל ההנדסה, עובדים בימים אלה על השלמת מסמכי התכנון לקראת הצגתם בוועדה המקומית ואישורם בוועדה המחוזית בשנה הקרובה. פארק הירקון מתוכנן לקום בין גדות נחל הירקון ועד תוואי דרך אם המושבות על פני שטח כולל של כ-6000 דונם. זאת בהמשך לשטחי הטבע הקיימים לאורך נחל הירקון.

שטח התכנית הוא 5850 דונם, מתוכם  1255 דונם לטובת פארק עירוני שיכלול שטח לנופש, 1066 דונם לגן לאומי, 107 דונם לספורט, 642 דונם לשטח חקלאי מיוחד, וכן 639 דונם לפיתוח למגורים ותעסוקה.

התכנית מציעה מגוון אפשרויות פנאי ובילוי, כגון: נקודות תצפית, מדשאות, גשרים, שבילי אופניים והולכי רגל וכן חיבורים על אזוריים, מסעדות, מגרשי ומוקדי ספורט, אזורים לאירועים זמניים ואזורי פיקניק, פארק שעשועים, חניות לבאי הפארק ועוד. במסגרת התכנית יותוו מסלולי גישה אל הפארק וממנו לעיר. בנוסף, התכנית מציעה פיתוח נרחב לגדות נחל שילה ונחל מזור העוברים בתחומי הפארק וכן פיתוח מערכת ניקוז עירונית אשר תמנע הצפות בימים סוערים. כמו כן, התכנית שמה דגש על שימור מערכות ובתי גידול טבעיים וכן שיחזור ושימור אתרי המורשת הקיימים באזור.

התכנית בפארק הירקון כוללת גם מתחמי בינוי שיוקמו בסמוך לשכונות הצפוניות על פני שטח של כ-639 דונם ויאפשרו תכנון במסגרת הליך "איחוד וחלוקה".

ראש העיר רמי גרינברג "פתח תקוה תשנה את פניה בשנים הקרובות בכל תחום ובפרט בתחום הבינוי וההתחדשות, לצורך כך מקדמת העירייה תכנית לתוספת משמעותית של שטחים ירוקים לנופש ופנאי לרווחת תשובי העיר במקביל, אנחנו מקדמים מגוון פתרונות תנועה אפשריים וכן את מערך התחבורה הציבורית, לרבות הרכבת הקלה והמטרו שיעברו בתוואי העיר. תכנית פארק הירקון תעלה את הדימוי העירוני ותאפשר ריאה ירוקה בהיקף משמעותי אשר תציב את פתח תקוה כעיר מטרופולינית ומובילה. שטחים פתוחים במרחב העירוני תורמים להקלה ולמרגוע ואנו ממשיכים לקדם את התכנית ביתר שאת מול הגורמים הרלוונטיים לרווחת התושבים כבר בשנים הקרובות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...