Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משרד עורכי-דין בן קרפל ושות | עורכי-דין ללשון הרע והגנת הפרטיות

משרד עורכי-דין בן קרפל ושות | עורכי-דין ללשון הרע והגנת הפרטיות

משרד עורכי-הדין בן קרפל ושות' הוא משרד בוטיק, שעוסק אך ורק בדיני לשון הרע ובדיני הגנת הפרטיות. עורך-דין בן קרפל, מייסד המשרד, נחשב למטאור שיפלס דרכו בצורה מרשימה אל השורה הראשונה של משרדי הבוטיק בארץ. במגזין של הדירוג היוקרתי Dun’s 100 נכתב: "אחד ממשרדי הבוטיק המובילים בישראל בתחום לשון הרע והגנת הפרטיות […] המשרד מייצג ומייעץ לתאגידים, עמותות וגופים מובילים (על עובדיהם ומנהליהם), לבכירים ואנשי ציבור לרבות ח"כים, ראשי מועצות וועדים, לעיתונאים ואנשי תקשורת בולטים […]".

קרדיט תמונות : יחצ

עורך דין בן קרפל                                                            עורך דין אדם קרפל

המשרד הוא משרד משפחתי, ולאחרונה הצטרף לשורות המשרד כשותף עורך-הדין אדם קרפל. משרדי הפירמה ממוקמים בפארק העסקים בקיסריה, מרחק חצי שעה מן הבועה התל-אביבית. לעורכי-הדין קרפל הסבר משכנע: "אנחנו ליטיגטורים, רצים בין בתי-המשפט ובין פגישות, ומייצגים לקוחות מקרית-שמונה ועד אילת. השקט של קיסריה והאפשרות להגיע בקלות יחסית לכל חלקי הארץ, עושה לטעמנו את ההבדל".

לעיתים ניתן לחשוב אחרת, אך תביעות לשון הרע והגנת הפרטיות הן תביעות סבוכות במיוחד; לא רק מן ההיבט המשפטי (המורכב כשלעצמו) אלא גם מן ההיבט המנטאלי. מבחינה מקצועית, תביעות לשון הרע מערבות עיסוק בתחומי משפט משיקים: דיני עבודה, דיני משפחה, משפט מסחרי ואין ספור תחומים נוספים. מבחינה מנטאלית, כאשר פרט מחליט להגיש תביעת לשון הרע הוא מחליט למעשה להביא לבחינה משפטית סכסוך אמוציונאלי ביותר בו הוא מעורב. לכן, מעורך-הדין המייצג נדרשת רגישות ויכולת להכיל ולהיות בעבור לקוחו אוזן קשבת.

במשרד עורכי-הדין בן קרפל ושות', לכל עורכי-הדין יש אוריינטציה אקדמית, וידע משפטי רחב. הניסיון העשיר והידע הרחב בתחום לשון הרע – ובתחומים המשיקים – מאפשר למשרד לשקף לכל לקוח היכן הוא נמצא; מה הסיכונים והסיכויים הניצבים בפניו ביחס לכל אפשרות.

בשנים האחרונות משרד עורכי-הדין בן קרפל ושות' ערך את אחד מן המחקרים האמפיריים המקיפים ביותר בתחום. המחקר סקר את כול פסקי-הדין שנתנו בערכאות השונות בעניין חוק איסור לשון הרע. בעזרת המחקר, עורכי-הדין במשרד מסוגלים לאתר במהירות מקרים דומים, ולשקף ללקוח בצורה המיטבית את סיכוייו.

ולאחר ההקדמה הארוכה, הפננו אל עורכי-הדין במשרד מספר שאלות חשובות; הנה:

מהי הוצאת דיבה?

"על קצה המזלג, ההגדרה המשפטית מצויה בחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965. הוצאת דיבה היא מינוח מקביל וזהה לפרסום לשון הרע. החוק קובע כי הפצת ביטוי (ודי בכך שהביטוי יגיע לאדם אחד נוסף) שיש בו פוטנציאל פגיעה בשם הטוב, הוא פרסום לשון הרע. חשוב לציין שתוכן הביטוי נבחן בעיניו של האדם הסביר. כלומר, כדי להבין מה משמעותו של ביטוי, לא חשוב למה התכוון המשורר, אלא חשוב מה אדם סביר הבין בנסיבות העניין"

ניתן להגיש תביעה כנגד מי ששיתף (share) פוסט מכפיש?

"התשובה היא כן. עד לזמן האחרון, היו מספר תשובות לשאלה האם שיתוף יכול להוות לשון הרע בפייסבוק, והדעות בפסיקה היו חלוקות. לאחרונה, בית-המשפט פסק באופן חד-משמעי: שיתוף פוסט = פרסום עצמאי שניתן לתבוע בגינו".

האם כל ביטוי שלילי שמפורסם מזכה בפיצויים ללא הוכחת נזק? מה עם ביקורות?

"חד משמעית לא. עצם העובדה שפרסמת לשון הרע, עוד לא אומרת שבית-המשפט יחייב אותך בתשלום פיצוי. בחוק איסור לשון הרע ישנה שורה ארוכה של הגנות אפשריות. מדוע? פשוט משום שהחוק אמור להוות איזון בין שתי זכויות קריטיות: חופש הביטוי והזכות לשם טוב. המחוקק קבע שישנן קבוצות מקרים בהן ראוי להעדיף את הזכות לחופש ביטוי על הזכות לשם טוב. למשל, כאשר תוכן הפרסום הוא אמת, והפצת הפרסום משרתת מטרות חברתיות או ערכיות מבחינה ציבורית. אז כאמור, התשובה היא לא. לא כל פרסום פוגעני יחייב אותך בתשלום פיצויים".

מה ביחס ללשון הרע במסגרת הליכים משפטיים? האם ניתן לתבוע על שקרים זדוניים בתוך כתבי טענות?

"התשובה היא לא. סעיף 13(5) לחוק איסור לשון הרע והלכת ח'יר (ע"א 1104/07) קובעים בפירוש: במסגרת הליכים משפטיים חופש הביטוי מוחלט. כן, גם אם מדובר בשקרים שנכתבו בזדון ומתוך כוונה לפגוע. כל עוד הדברים פורסמו אך ורק במסגרת דיון משפטי (בידי הגורמים המנויים בסעיף 13(5)) אין עילה לתביעה. חשוב לציין שהביטוי במסגרת ההליך המשפטי מוגן, אך למשל כלל לא בטוח שישנה הגנה על הפצת מסמכים משפטיים מחוץ להליך המשפטי".

לקריאה נוספת על משרד עורכי-הדין בן קרפל ושות' ועל דיני לשון הרע ככל:

 https://www.karpel-lawoffice.co.il/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...
למה כדאי ללכת לטיפול אצל פסיכיאטר פרטי
סיוע פסיכיאטרי נדרש במגוון רחב של מצבים נפשיים, בין היתר...
אוטובוסים לתל אביב - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע לעיר הגדולה
תל אביב היא העיר הגדולה והמרכזית ביותר בישראל, ולכן היא...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
נסיעת עסקים בסטייל: כרטיסי האשראי שיקלו לכם את הנסיעה
מתכוננים לעוד נסיעת עסקים משעממת? הנסיעה הבאה שלכם יכולה להיות...
החשיבות של בדיקות ליקויים לפני הכניסה לבית
יש חשיבות מכרעת לכל דירה או בית לעבור בדיקת ליקויים...
כירופרקטיקה: טיפול אלטרנטיבי לכאבי גב כרונים
בעולם המודרני בו אנו חיים, לא מעט אנשים סובלים מכאבי...
פתרון סכסוכים בתחום הנדל"ן בבית המשפט- מה חשוב לדעת.
מקרקעין הוא תחום סבוך במיוחד. לא רק הערך הגבוה של...