Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתוך עולמות סדוקים בונות ובונים מרחבים בטוחים – מפגשים להעלאת המודעות למניעת אלימות מכל סוג וכלפי כל אדם

מתוך עולמות סדוקים בונות ובונים מרחבים בטוחים – מפגשים להעלאת המודעות למניעת אלימות מכל סוג וכלפי כל אדם
קרדיט: עיריית פתח תקווה

 

במהלך חודש נובמבר יציינו בכל העולם את המאבק למניעת אלימות נגד נשים. בפתח תקוה יתקיימו השנה מגוון הרצאות ומפגשים מקוונים אליהם מוזמן להצטרף הציבור הרחב, במטרה להעלות את המודעות למניעת אלימות בכלל וכלפי נשים בפרט.

ראש העיר רמי גרינברג "לצערנו נשים רבות חוות אלימות בשגרת חייהן. עבור אותן נשים ביתן הוא לא מבצרן!  אנו בפתח תקוה מקיימים לאורך כל השנה – מפגשים, הרצאות וקבוצות שיח אליהם הציבור הרחב מוזמן, והשנה, נוכח המצב שאינו מאפשר מפגשים פיזיים, יצרנו בשיתוף מועצת הנשים, מספר מפגשים המתקיימים בנושא באופן מקוון. אנו מזמינים אתכם ואתכן להצטרף אלינו ולקחת חלק. תודה לרחל אלון יועצת רה"ע לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות על הובלת הנושא וקיום הפעילות לאורך כל השנה ותודה לכל העוסקים במלאכה".

קרדיט: עיריית פתח תקווה

להלן האירועים שיתקיימו במהלך חודש נובמבר:

יום רביעי 4.11  20:00  "חוסר עניין לציבור" עם לירון ברייר דנציגר –  אמנית, צלמת, מרצה. מפתחת ומנחה סדנאות צילום לילדות ילדים ונוער. מסע אישי ואומנותי שנערך במשך שנתיים וחצי בעזרת המצלמה ומראה כי אלימות מינית, היא תופעה שקשורה לכל אחד ואחת מאיתנו ולכולנו יש תפקיד ביצירת שינוי – כי לציבור דווקא יש עניין!

יום חמישי 5.11  20:00  "מתוך עולמות שבורים היא צומחת" עם קרן אילון – מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת (M.A) מרצה ומכשירה יועצים זוגיים עולמן של נשים גרושות ויחידניות,  תוך מתן כלים להתמודדות עם התחלה חדשה .

יום שלישי 10.11 20:00 "האם הילדים שלנו יודעים מתי לעצור? עם ד"ר אדווה ברקוביץ רומנו" – עובדת סוציאלית, מומחית בתחום מיניות נוער. איך מדברים/ות מיניות עם מתבגרים ומתבגרות? בהרצאה נקבל סקירה על העולם המיני כפי שילדינו וילדותינו חווים אותו היום, על המרחבים החדשים והסכנות שבהם. בנוסף, נדבר על כלים מעשיים לשיח יום יומי עם המתבגרים והמתבגרות שלנו.

יום רביעי 11.11  20:00 "הבטן שלי מספרת" עם ניצה סקולניק – מנחת הורים וזוגות, מאמנת אישית, מתמחה בטיפול בכל סוגי האלימות לגווניה. סיפור חיים מעורר השראה, שדרוש אומץ רב לספר אותו.

יום חמישי 12.11  20:00 "כיצד ליצור שינוי התנהגותי במרחבי החיים?" עם ד"ר מיכל הירשמן מנתחת התנהגות מה גורם לנו להתנהג, מדוע אנו בוחרים בהתנהגות אחת ולא באחרת, וכיצד נוכל לסייע להתנהגות שלנו ושל אחרים להתרחש, באמצעות שינוי בתנאי הסביבה.

יום ראשון15.11  21:00 "החיים והמוות (של נשים) ביד הלשון" עם דפנה איזנרייך –  מנהלת היוזמה 'דברו אלינו' לקידום שימוש בשפה שוויונית ומנהלת תחום דיגיטל ותוכן במרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל אביב. איך השפה שלנו מעודדת ומשמרת אלימות כלפי נשים? ומה אפשר לעשות כדי לקדם באמצעות השפה שוויון מגדרי? במפגש נלמד על הקשר שבין שפה למציאות ונראה איך אפשר לצמצם אלימות כלפי נשים בעזרת השפה.

יום שני 16.11 20:00  גברים, נשים ו Me, too # עם מיכל אורן – מחנכת למיניות בריאה ומנחת סדנאות להעצמה מגדרית ובת-שחר גורמזאנו גורפינקל – מנחת קבוצות דיאלוג והעצמה מגדרית. ההרצאה תעסוק ביחסי המינים, תציע פרספקטיבה מסקרנת ותציב בתוך כך סימני שאלה לגבי נורמות מקובלות שנתפסות כניטרליות.

יום שלישי 17.11 20:00 "מהי אלימות כלכלית?" עם חגית בכור – יו"ר עמותת "רוח נשית" עמותה לקידום עצמאות כלכלית בקרב נשים נפגעות אלימות. מהי אלימות כלכלית? מאפיינים ודרכים לזיהוי התופעה בשונה מאלימות פיזית.

יום רביעי 18.11  20:30 "חינוך מודע מגדר בגיל הרך" עם טל ברייר בן מוחה  – מייסדת 'מנהיגותה' – חינוך מודע מגדר. ההרצאה מיועדת לנשות ואנשי חינוך לגיל הרך.

יום שני 23.11  20:00  מסרים נסתרים בין דפי סיפורי הילדות והילדים עם טל ברייר בן מוחה  – מייסדת 'מנהיגותה' – חינוך מודע מגדר. מסרים נסתרים בתוך ספרות הילדות.ים – אלימות מגדרית בין דפי הספרים. איך לזהות מסרים מוטים ומפלים ואיך לשנות מציאות דרך הספרות במודעות מגדרית בכלל.

יום רביעי 25.11 20:00 "מטראומה לתקווה" עם אורית סוליציאנו – מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.  לא שותקת ומייצרת מציאות חדשה.

יום שני 30.11 20:00   "איך נפרדים ונשארים בחיים?" זיהוי נורות אזהרה לפני פרידה, עם רונית לב ארי – קרימינולוגית וויקטימיולוגית, מנהלת מרכז ידע עמותת בית רות לנערות בסיכון.

  • כל המפגשים הינם ללא עלות ויתקיימו באופן מקוון. לפני כל הרצאה יעלה פרסום עם לינק מתאים. חוברת דיגיטלית עם פירוט המפגשים תופץ לתושבים/ות בימים הקרובים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...
הדרך לחיים חופשיים מהתמכרות
התמודדות עם ההתמכרות - האתגר והפתרון ההתמכרות היא מצב מורכב המשפיע...
ספיר ואברהם מדברים לראשונה למה לא הגיעו לחתונה של אחיה שניר והאם מתכננים חתונה בקרוב? יואב צפיר מספר על המשלחת לאירוויזיון ואליאב זוהר שולף טבעת בפרימיירת הסרט איימי ויינהאוס בקניון הגדול
את הקרנת הבכורה לסרט המדובר של פסח הקרוב: Back to...
"חצויות" - מיצג ייחודי ייערך בכיכר החטופים ביום ראשון 14.4
תוף מרים ענק שייבנה משלטי הפגנות ויהדהד את קול זעקת...
תערוכת צילומים חדשה המוקדשת לתושבי מערב הנגב וגבול הצפון נחנכה ביום שני בשדרת הנוסעים היוצאים לחו"ל בנתב"ג
בתערוכה מוצגות עשרות תמונות ממכלול הוויה והעשייה בישובי הנגב המערבי...