Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתל אביב לרומא: יובל בן ה-19 נפגש עם האפיפיור בוותיקן

מתל אביב לרומא: יובל בן ה-19 נפגש עם האפיפיור בוותיקן
קרדיט - Foto ©Vatican Media

את המפגש הזה הם לא ישכחו: משלחת ישראלית מארגון 'רחשי לב' המסייע לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ובה גם יובל מור (19) מתל אביב, נפגשה בוותיקן עם האפיפיור, הציגה בפניו את פעילות הארגון והעניקה לו במתנה שי מיוחד – אלבום ובו ציורים שציירו עשרות ילדים חולי סרטן מרחבי הארץ המביעים תקווה לשלום ולבריאות. "תתפלל בירושלים עליי ועל כל הילדים בעולם" ביקש האפיפיור ממנכ"ל הארגון שימי גשייד שאמר לו "שהוא מקווה ומייחל שהאחווה בין כל הילדים בני כל העמים, תהיה לא רק במחלקות האונקולוגיות אלא בכל העולם".

מתל אביב לרומא: יובל בן ה-19 נפגש עם האפיפיור בוותיקן
קרדיט – Foto ©Vatican Media

את המשלחת מטעם ארגון 'רחשי לב' המציין השנה את שנת ה-30 להיווסדו ומסייע מדי שנה לאלפי ילדים ובני משפחותיהם, ייצגו בכירי ההנהלה ועימם שלושה ילדים חולי סרטן מישראל – יובל מתל אביב, ביאן נאסר (18) מג'ת, ואווה מוסמוביץ (8) מרמלה – שלושה ילדים בני שלוש דתות שונות, המייצגים מאות ילדים מישראל המתמודדים יום יום עם המחלה וקשייה.

שימי גשייד מנכ"ל רחשי לב: "מזה 30 שנים הארגון שלנו מסייע לילדים חולי סרטן מישראל ועומד לשם כך בקשר עם מרכזים רפואיים מהמובילים בעולם ועם מומחים בעלי שם ממדינות שונות. הופתענו והתרגשנו כשקיבלנו את ההזמנה מטעם לשכת הוותיקן למפגש עם האפיפיור שכלל גם הזמנה לילדים מדתות שונות המתמודדים עם המחלה שאינה מבדילה בין דת, גזע ולאום. כולם יחד בדו קיום ושותפות גורל, נלחמים יחד על החיים ומייחלים לניצחון. אחרי שהאפיפיור שמע מאיתנו בקצרה על הפעילות והתעניין בשלומם של הילדים, הוא המשיך הלאה, נעצר וחזר אלינו שנית ואמר לי שוב: 'כל הכבוד על הפעילות המבורכת, אני מבקש שתתפלל בירושלים עליי ועל כל ילדי העולם'. אמרתי לו שאני מקווה שהאחווה בין כל הילדים והעמים תהיה לא רק במחלקות האונקולוגיות, בהם ילדים מכל הדתות מוצאים את עצמם מתמודדים יחד על חייהם, אלא שאנו מתפללים שבכל מקום בעולם יוכלו ילדים לחיות יחד בשלום. הענקנו לאפיפיור אלבום שבו ציורים שציירו ילדי המחלקות האונקולוגיות בישראל, ציורים המסמלים תקווה לבריאות, שלום ואהבה, ומביעים יותר מכל את תחושת הילדות שלפעמים בשגרת הטיפולים והאשפוזים הקשים כל כך קשה לשמור עליה, אך היא כה חיונית להחלמה, להבראה ולניצחון על המחלה".

לדברי יובל: "זו הייתה חוויה של פעם בחיים, אני מקווה שהעוצמה של המסר שהעברנו לאפיפיור בביקור, על הדו קיום והחברות שקיימת אצלנו במחלקה, תהיה דוגמה לילדים אחרים בעולם".

לאחר המפגש עם האפיפיור, המשיכה המשלחת למפגש עם נציגי הקהילה היהודית ברומא, בתוכם הרב שמואל ריקרדו דיסניי ונשיאת הקהילה היהודית ברומא רות דורגלו, אשר אירחו אותם בבית הכנסת הגדול והעתיק בחום ובאהבה גדולה. הקבוצה ביקרה במוזיאון היהודי ושמעה על ההיסטוריה הענפה של הקהילה היהודית ברומא. גשייד: "היה מפגש מרגש שמסמל תחילתו של שיתוף פעולה מיוחד. נשיאת הקהילה התרגשה מאד מהמפגש וההיכרות עם הילדים, הבטיחה לבוא לבקר ילדים נוספים בבית הילד של רחשי לב בישראל, ואף הזמינה ילדים ומשפחות נוספים מהארגון לבוא להתארח בקהילה. רבה של רומא בירך את הילדים ברכה כפולה בשני כובעיו, הן כרב והן כרופא- לבריאות, החלמה וניצחון על המחלה. אנו מודים לכל מי שסייע ביום מיוחד זה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...