Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים 

נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים 
קרדיט תמונה: FREEPIK

נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים הוא מונח משפטי אשר כל נהג שנתפס נוהג בשכרות מכיר. כפי שנראה במאמר זה, מדובר בסעיף עבירה רלוונטי לתיקון כתב אישום אשר ניתן נגד נהג כאשר נתפס נוהג בשכרות. נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים הינה למעשה עבירה קלה יותר מעבירת שכרות ונהג אשר נתפס נוהג תחת משקאות משכרים יוכל לשמור על רישיון הנהיגה שלו לטווח הארוך ללא צורך בביצוע מבחנים שונים על ידי משרד הרישוי כתנאי לחידושו.

יש לזכור כי לצורך תיקון כתב האישום מעבירה של נהיגה בשכרות לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים יש לשכנע את התביעה המשטרתית כי אין די ראיות בתיק לצורך הוכחת אשמת הנהג בנהיגה בשכרות כך שיש מקום לתקן את העבירה לעבירה קלה יותר ולא לפגוע בנהג מעבר למספר חודשי פסילה בודדים. עורך דין לתעבורה לאחר שיאתר את הכשלים העולים מחומר הראיות, יפנה ללשכת התביעות בניהול משא ומתן לתיקון העבירה לעבירה קלה יותר. 

מהי עבירת נהגה תחת השפעת משקאות משכרים 

עבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים לאוזן בלתי מיומנת נשמעת די דומה לעבירה של נהיגה בשכרות. אדם אשר אינו בקיא בדיני תעבורה לכאורה אינו מבין את ההדבל בין נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. מה ההבדל לכאורה בין נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת משקה משכר? 

ובכן, אולי בשפה הפשוטה אין המדובר בהבדל הנראה לעין אך מבחינת הניסוח המשפטי מדובר בהבדל עצום אשר מפריד בין שמירה על רישיון הנהיגה של הנהג לבין פגיעה אנושה בו. כאשר מיוחסת לנהג נהיגה תחת משקאות משכרים בשונה מנהיגה בשכרות הרי שמדובר בעבירה אשר אינה מייחסת לו כמות אלכוהול כלשהי בעוד נהיגה בשכרות הינה עבירה המייחסת לנהג כמות אלכוהול אשר נמדדה באמצעות מכשיר הינשוף. 

ייחוס עבירה קלה יותר לנהג בשונה מעבירת השכרות היא למעשה הפעולה המסייעת לו לשמור על רישיון הנהיגה לטווח הארוך וגם לטווח הקצר כפי שנראה מיד בפסקה הבא. 

ההבדל בין נהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים הלכה למעשה 

הדבר המעניין והחשוב ביותר עבור נהג אשר נתפס נוהג בשכרות הוא כיצד ובאיזה אופן ישפיע עליו תיקון כתב האישום לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. ובכן, מדובר בתיקון משמעותי של כתב האישום אשר יביא לשמירה על רישיון הנהיגה של הנהג הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. 

ככל וכתב האישום תוקן הרי שניתן לצמצם את מספר חודשי הפסילה אשר יוטלו על הנהג במסגרת העונש לחודשים בודדים בעוד בעבירה של נהיגה בשכרות יפסל הנהג לתקופה של 24 חודשים לכל הפחות (פסילת מינימום הקבועה בחוק). מעבר לפסילת רישיון הנהיגה של הנהג לתקופה קצרה הרי שכאשר יסיים את הפסילה יוכל לחדש את רישיונו ללא ביצוע סנקציות נוספות מטעם משרד הרישוי. 

יש לזכור כי נהג אשר יורשע בעבירה של נהיגה בשכרות עם תום הפסילה יקרא על ידי משרד הרישוי לצורך ביצוע מבחנים שונים לרבות מבחני כשירות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לאחר שהנהג יעבור את המבחנים בהצלחה, יידרש לבצע מחדש מבחן עיוני ומבחן מעשי לצורך קבלת רישיון הנהיגה. 

כיצד ניתן לתקן את עבירת השכרות לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים  

מדובר בשאלת זהב ולמעשה המפתח להצלחה בטיפול בתיק כולו. תיק של נהיגה בשכרות כולל בתוכו מסמכים רבים כגון פלטי מכשיר הינשוף, דו"ח בדיקת מאפיינים וכן דוחות פעולה שונים של השוטרים אשר היו מעורבים בטיפול בנהג. 

עם קבלת חומר החקירה לידיו, יפעל עורך הדין לתעבורה למיצוי משא ומתן אל מול לשכת התביעות ויציג בפניה את מלוא הכשלים אשר ערך לאחר קבלת החומר ועיון בו. רשימת הכשלים תמצה את כל הבעיות המשפטיות אשר איתר עורך הדין והסב את תשומת לב התביעה לכך. 

לאחר שעורך הדין ישכנע את התביעה המשטרתית כי לא ניתן להוכיח את אשמתו של הנהג מעבר לספק סביר ביצוע עבירה של נהיגה בשכרות יפעל עורך הדין לתיקון העבירה לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים וכן צמצום מספר חודשי הפסילה אשר יוטלו על הנהג לחודשים בודדים. 

מספר חודשי הפסילה אשר יוטלו על הנהג במסגרת הסדר הטיעון שיגיע עורך הדין עם התביעה המשטרתית יושפע באופן ישיר מהיקף הכשלים הקיימים בחומר החקירה. ככל ועורך הדין יאתר כשלים רבים יותר כך ניתן יהיה לצמצם את הנזק ולשמור על רישיון הנהיגה של הנהג. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...