Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נכי צה"ל:  מה חשוב שתדעו לפני בחירת עורך דין צבאי?

נכי צה"ל:  מה חשוב שתדעו לפני בחירת עורך דין צבאי?
קרדיט FREEPIK

תהליך ההכרה בנכי צה"ל יכול להיות מתיש וארוך. פעמים רבות, מי שנפגעו בשירות וצריכים לקבל הכרה מהמדינה על היותם נכי צה"ל צריכים גם לעבור מסכת ייסורים בדרך כדי לקבל הכרה ככאלו. התהליך דורש עמידה מול גופים רבים, כמו המערכת הצבאית עצמה, האגף לשיקום נכים של משרד הביטחון ועוד.

לכן, כדי שהתהליך יעבור בהצלחה ובאופן מהיר ויעיל חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין צבאי מומלץ, כזה שבקי ברזי המערכת, יודע איך היא מתנהלת ומה האופן הנכון ביותר להתנהל מולה.

הבחירה בעורך דין צבאי

עורך דין צבאי הוא עורך דין שמטפל במקרים של חיילים שנמצאים עדיין בעת שירותם הצבאי. זהו תחום שאינו רשמי אך הופך להיות כזה יותר ויותר במהלך השנים. עורכי דין צבאיים יכולים לעזור לכל חייל באשר הוא, אם נפגע מהצבא או שלא מקבל את כל זכויותיו, בין אם הוא בקבע ובין אם בשירות סדיר.

מלבד חיילים בעת שירותם, עורך דין צבאי יכול לעזור לנכי צה"ל להשיג הכרה בנכותם מהמדינה על זרועותיה השונות. חשוב לדעת כי כל חייל שנפגע במהלך שירותו הצבאי יכול להיות מוכר כנכה צה"ל ולקבל על כך את הזכויות המגיעות לו מטעם המדינה. לא מדובר רק בלוחמים שנפצעו בקרב או בתאונות אימונים. כל מחלה שהתפרצה, חבלה שאירעה או פגיעות שונות כתוצאה משחיקה של מקומות שונים בגוף- יכולים להיות מוכרים על ידי משרד הביטחון כגורמים לנכות עקב השירות הצבאי.

קרדיט FREEPIK

הגשת בקשה להכרה בנכות

כדי שמשרד הביטחון יכיר בנכות, יש צורך באיסוף מסמכים וחוות דעת מרופאים וגורמים רפואיים שונים שיכירו בכך שהפגיעה שאירעה קרעה בעת השירות הצבאי ובעקבותיו. מגיש הבקשה יעמוד בפני ועדה רפואית והיא זו שתקבע את רמת אחוזי הנכות המגיעה לו, ועל פיה הוא יקבל את הזכויות השונות.

רמת אחוזי הנכות מגדירה את גובה הזכויות והפיצויים. כך למשל, אדם בעל אחוזי נכות הקטנים מ-20% יקבל מענק חד פעמי בלבד, כאשר מעל אחוז זה מקבלים קצבה חודשית. בנוסף, ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, הזכויות והשירותים שאדם יהיה זכאי לקבל יהיו גבוהים יותר, כמו: השתתפות כספית בטיפולי שיקום, סיוע בתשלום על דיור, קבלת רכב ועוד.

ייתכן בהחלט שהמצב הרפואי של אדם יוחמר לאחר קביעת הועדה הראשונית שכן טבעי שמצד רפואי משתנה. כל אחד רשאי להגיש את הבקשה מחדש כדי לקבל הכרה בהחמרה במצב הבריאותי, אך חשוב לדעת שהועדה הרפואית יכולה גם כן להוריד את אחוזי הנכות שנקבעו קודם לכן.

עורך דין מומלץ ואיכותי ידע להתמודד מול משרד הביטחון והוועדות הרפואיות ויוכל לעזור להשיג את מלוא הזכויות האפשריות, כאשר הוא יחסוך ביורוקרטיה רבה וזמן ארוך של המתנה והתרוצצויות בין הגורמים השונים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...