Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נקלעתם לתסבוכת במשפחה? אל תנסו להתמודד לבד

נקלעתם לתסבוכת במשפחה? אל תנסו להתמודד לבד
קרדיט - Canva

מי מאיתנו לא שמע בילדותו את המשפט: "לא צריך לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ". היום כבר ידוע איזה מחיר גבוה יש להשארת עניינים לא פתורים בפנים. במשפחות רבות נוצרו סכסוכים ונתק של שנים בגלל מחלוקות שהפכו לסכסוכים במגוון נושאים. לא סתם ישנו תחום שלם במשפטים הנקרא דיני משפחה. אמנם משפחה היא המסגרת הקרובה אלינו ביותר אך גם בה יכולות להיווצר מחלוקות בנושאים בעלי אופי משפטי. אל תנסו לפתור דברים כאלה בעצמכם. גישור משפחתי הוא דרך מצוינת להגיע להסכמות ולהמשיך הלאה מבלי להגיע לבית המשפט. בהליך גישור, בניגוד להליך משפטי, אין מנצחים ומפסידים אלא כולם יוצאים ברווח כבר מעצם העובדה שהנושא נפתר בהסכמת כל הצדדים  וניתן להמשיך הלאה.

מזונות: אחד הנושאים הרגישים בתהליך הגירושין

גירושין הם עניין מורכב והסכם גירושין כולל בתוכו הסכמות לגבי מגוון רחב של נושאים שרלוונטיים להמשך חייהם של בני המשפחה. אחד הנושאים הוא מזונות. מזונות נגזרים ממספר פרמטרים. אחד מהם, הנקבע אף הוא במסגרת ההסכם, הוא נושא המשמורת. ככל שישנה חלוקה שווה יותר במשמורת ובזמני השהות של כל אחד מההורים עם הילדים כך הנשיאה בנטל עבור גידולם תהיה דומה יותר. לכן משמורת היא שיקול משמעותי אותו ייקח עורך דין מזונות בחשבון במהלך גישור שהוא מוביל או בייצוג מי מהצדדים בבית המשפט. שיקול נוסף הוא פערי השכר בין האם לאב. ככל שישנו פער ביכולת ההשתכרות כך הדבר יבוא לידי ביטוי גם במזונות. יש לציין שפעמים רבות ישנה פניה לעורך דין המתמחה בתחום לצורך שינויים במזונות לאחר שכבר ישנו הסכם, לרוב להגשת תביעת הפחתת מזונות.

ההבדלים בין זוגות נשואים לבין ידועים בציבור

לרוב, מחויבות הקשר בין בני זוג והרצון לבנות בית משותף בא לידי ביטוי באופן רשמי באמצעות נישואים. עם זאת, ישנם זוגות שמטעמים כלשהם מעדיפים שלא להינשא אך עדיין מקימים בית משותף וישנה מחויבות ביניהם שאינה פחותה מזו של זוג נשוי. אלה נחשבים ידועים בציבור. ישנן זכויות אשר זוג נשוי יקבל באופן אוטומטי אך ידועים בציבור לא בהכרח, בין אם מדובר על זכויות המתקבלות מהמדינה, למשל בנושא מיסוי, ובין אם זכויות האחד כלפי האחר. כך למשל, אצל זוגות ידועים בציבור, אם בן/ בת הזוג לא הוזכרו בצוואה הם אינם מקבלים חלק מהעיזבון רק מתוקף היותם בני זוג, זאת בניגוד לזוגות נשואים. לכן, לזוגות ידעים בציבור מומלץ להתייעץ עם עורך דין ידועים בציבור המומחה בתחום, להבין ממנו את זכויותיהם וחובותיהם ולערוך הסכם חיים משותפים שיסדיר נושאים שונים.

עו"ד קובי ישראל הוא עו"ד לענייני משפחה בעל ניסיון רב בתחום. הוא מלווה את לקוחותיו במקצועיות רבה תוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...