Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נתפסת מעשן קנאביס? דע מה החוק החדש!

נתפסת מעשן קנאביס? דע מה החוק החדש!
קרדיט pixabay

הבחירות האחרונות שהעלו למודעות הציבורית את סוגיית הקנאביס על כל סוגיו למעשה חשפו גם את התפשטות השימוש בחומר זה שנחשב עדיין לסם, אם כי יש עדכון חשוב לגביו שהציבור לא מודע לו ורצוי לדעת

נתפסת מעשן קנאביס? דע מה החוק החדש!
קרדיט pixabay

עבירות סמים הן עבירות חמורות מאוד שאי אפשר לעבור עליהן בשתיקה אלא להתמודד אתן ועם כתבי האישום שמוגשים בגינן. פקודת הסמים המסוכנים נחקקה בנפרד מעבירות אחרות והיא נחשבת לאחת החמורות והקשות שאפשר להיפטר מהרישומים הפליליים שקשורים לזה. משום כך ישראלים לא מבינים מהן הסכנות הנשקפות למי שמעורב בכל עבירה שקשורה לסמים מסוכנים, "קלים" או לא. קנאביס ונייס גאי, למשל, נחשבים לסמים קלים רק בעיני הישראלים שמשתמשים בהם אבל לא בעיני המשטרה שלא מוכנה להתפשר על שום דבר שקשור לזה.

מה נחשב לעבירת סם?

עבירות פליליות הן כל מה שקשור לפעולות שעושים בסמים, כמו יבוא ויצוא, ייצור והחזקה, שימוש וסחר ושידול לשימוש ונהיגה תחת השפעת סם. אין רחמים של מערכת המשפט ואפילו עורך דין פלילי יצטרך לעמול קשה מאוד כדי לשחרר אתכם ולפטור אתכם מכתב אישום או לנקות אתכם אחר כך. בכל מקרה, אם אתם נחשדים בעבירה שקשורה לסמים התקשרו מיד לעורך הדין כדי לייצג אתכם ואל תעשו שום פעולה שעלולה לקשור אתכם לסם או לעבירה פלילית כלשהי.

מהם השינויים שחלים בהגדרת עבירות סמים?

השינויים החברתיים ויוזמות החקיקה ברחבי העולם שמיועדות לפטור סמים קלים מהמתחם הפלילי של העבירות אינם נעלמים מעיני אנשי החוק. הם לא יכולים להתעלם אמנם מעבירות סם אבל כאשר יש שינויי חקיקה הם חייבים להתחשב בהם ולנהוג לפיהם. השינויים חלים מדי פעם גם לקולא וגם לחומרה. כך קורה שבכל פעם שמומצא סם חדש שיוצא לשוק גם הוא נבחן על הרכב החומרים שלו ומוכנס לפקודת הסמים בשעת הצורך.

כך קורה למשל עם סם שנקרא נייס גאי והוא כולו תוצר מודרני מסונתז שנחשב לאחד מסמי הפיצוציות שנמכרים בשנים האחרונות. רבים חושבים שזה לא מזיק אבל לא זו בלבד שהוא מזיק מאוד לאנשים הוא גם גורר עבירה פלילית כשעושים שימוש בחומרים מסוכנים שאסורים לפי החוק. הבעיה עם הסם שהוא מורכב מחומרים שאינם נמצאים בפקודת הסמים המסוכנים אבל התוצאה הכוללת שלו יוצרת סם כזה. זהו אתגר למשטרה ולפרקליטות ללא ספק. בגלל זה מנסים להכניס אותו לפקודת הסמים המסוכנים ולכלול אותו בחוק.

קנאביס והפללה על שימוש

קנאביס הוא אחד הסמים הכי בעייתיים לטיפול משום שיש כרגע יוזמות שונות להקל לפחות על משתמשי הקנאביס הרפואי, אבל גם אליהם מתייחסים לא פעם בחשדנות. המהלך שנעשה כדי לשחרר משתמשים בכמות של פחות מ-15 ג' שנתפסים על שימוש עצמי וללא עבר פלילי מהפללה, אמור לתפוס עד התפיסה הרביעית. זה עדיין לא לגמרי מוכר לכולם ולכן לא כולם יודעים מהן זכויותיהם. לשם עורך דין פלילי יכול ללוות אתכם ולייעץ לכם בזמן הטיפול במקרה שלכם.

זה חשוב משום שאנשים לא יודעים שאפשר להדביק לכך עבירות נוספות כדי לגרום לרישום פלילי בכל זאת, אם תנסו להיפטר מהחומר לנגד עיני השוטרים או תענו להם או תעשו משהו שייחשב להתנגדות למעצר או חיפוש או כל פעולה אחרת. מכן ברור למה רק עורך דין יכול לחלץ אתכם ממצבים כאלה ולגרום לכם לחזור לשגרה מבלי לסבול מרישום פלילי.

מי נתפס על עבירות סמים?

כבר מזמן אין חלוקה בין עבריינים לבין אנשים שיש להם תדמית של אנשים נורמטיביים אבל מסתבכים בכל זאת בעבירות סמים. יש כאלה בכל שדרות העם אבל מי שסובל הכי הרבה מהפללה בגלל עבירות סמים הם אישי ציבור או אמנים ואנשים מוכרים אחרים שלהם חשוב להסתיר הכל. זה נכון גם לאנשים שנמצאים בתפקידים ציבוריים או בכירים ורוצים שהמידע עליהם לא יגיע לאף אחד.

קנאביס הוא סם שמחבר בין כל שכבות העם, אם אפשר לומר כך. כולם משתמשים בו ולכן גם היחס אליו מקל שלא בצדק. בהחלט אפשר עדיין לחטוף רישום פלילי בגללו, ולכן מומלץ להשתמש בעורך דין פלילי להגן על עצמכם במקרה כזה. ההקלות חלות רק על העונש שייגזר לכם ולא על ההפללה עצמה, ראו הוזהרתם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חובותיכם גדולים מיכולתכם לשלם? יש מה לעשות
יוקר המחיה, הריביות המזנקות ובכלל תנאים של חוסר יציבות כלכלית...
מינרלים- הקוסם הסודי לעור ושיער מושלמים
טיפול בפיגמנטציה הוא אחד מענפי הקוסמטיקה הנפוצים והשכיחים ביותר בעולם,...
איך לדאוג לחיים נוחים לאנשים בגיל השלישי?
ישנם קשישים המעדיפים להישאר לגור בביתם ולהיות מטופלים על ידי...
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...