Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סגן שר הבריאות יואב קיש וראש העיר ערכו סיור עבודה בפתח תקוה

סגן שר הבריאות יואב קיש וראש העיר ערכו סיור עבודה בפתח תקוה
קרדיט – דוברות עיריית פ"ת

ראש העיר רמי גרינברג ערך היום (25.10) סיור לסגן שר הבריאות יואב קיש במוקדים שהקימה העירייה לטיפול בתחלואה וסקר בפניו את אופן ההתמודדות מול המשבר. הסיור החל בבניין העירייה, שם קיבל סגן השר סקירה מקיפה על פעילות הרשות בנושא ועל דרכי הטיפול אשר בעזרתם פתח תקוה הפכה מעיר אדומה לירוקה (על פי מודל הרמזור) בפחות מחודש. בפגישת העבודה נכחו נציגי פיקוד העורף, ובניהם סא"ל אודי אלבז ראש מטה נפת ירקון בפיקוד מרכז, וכן גורמי הביטחון ברשות אשר מתכללים את הטיפול הרשותי בקורונה.

במסגרת הסיור, ביקרו השניים בחמ"ל הקורונה העירוני ברח' קארו הפועל במשמרות בימים א'-ה' בין השעות 7 בבוקר ל-21:00 וביום שישי עד 12:00.  בחמ"ל העירוני הציג ראש העיר את המענה הרחב והמגוון שניתן לתושבים במסגרת הטיפול בתחלואה. בין היתר, החמ"ל מנתר הידבקויות במוסדות החינוך, פועל לסגירתם בעת הימצאות חולה ומוודא כי הנדרשים בבידוד אכן עושים זאת. החמ"ל מפעיל בין היתר גם את תא הפינוי למלוניות הפועל בשיתוף פיקוד העורף ומסייע לחולים להשתבץ במלוניות וכן דואג לרווחתם במהלך השהות בהן. תא הפינוי גם מסייע בשינוע אביזרים מביתו של החולה למלונית, הבאת תרופות, מזון מיוחד וכו'. פעילות דומה מתבצעת גם מול שאר החולים המבודדים בביתם. החמ"ל מפעיל גם את פרוייקט "בני חיל" אשר מסייע למבודדים וחולים במתן חבילות מזון ואביזרים נלווים על פי הצורך.

בצמוד לחמ"ל ברחוב קארו, ראש העיר הציג את פעילות המשל"ט העירוני ונקודת ההזנקה של סירי הביטחון במוסדות החינוך.

הסיור נערך גם במטה החקירות האפידמיולוגיות בהיכל התרבות אשר הורחב לאחרונה. במסגרת פעילות המערך המאוייש ע"י עשרות עובדים, נוצר קשר עם החולים לטובת מניעת שרשראות ההדבקה ולמתן מענים פרטניים על פי הצורך.

הסיור עבר גם בבית המתנדב ע"ש גסטון מלכה, אשר במסגרת פעילותו ניתן מענה נרחב בנושאים שונים לאוכלוסיות בסיכון ובתוכם גם לקשישים וגמלאים תושבי פתח תקוה. בין היתר ניתן סיוע בחלוקת חבילות מזון צוננות וקשות (עד כה חולקו עשרות אלפי חבילות), נוצר קשר עם התושבים בסיכון למתן מענה פרטני, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הפיזי.

בהמשך הסיור, הגיעו הגורמים למערך "אנשי חיל" ברח' הפורצים המופעל ע"י הנהלת מקפ"ת ומורכב מעשרות מנהלי מתנסים ומנהלי אזורים מהשכונות השונות. המערך מכיל חמ"ל שנותן מענה בנושאים שונים, החל מחלוקת צעצועים, סיוע בנושאי רווחה, הוצאת אשפה מבתי מבודדים וכן הסברה מקיפה. לצד אלו קיים גם מערך אכיפה והסברה המורכב ממתנדבים, בני נוער ועובדי עירייה, אשר מעבירים מסרי הסברה בשטח ובפרט בשכונות בהן רמת התחלואה גבוהה.

סגן שר הבריאות יואב קיש: "הבוקר ערכתי סיור בעיר פתח תקווה עם ראש העיר רמי גרינברג שמוביל את ההתמודדות מול נגיף הקורונה בעירו. ביקרנו במוקדים השונים בעיר שהוקמו על ידי העירייה לטובת ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בין המוקדים, מטה חקירות אפידמיולוגיות, מרכז מתנדבים, מרכז הסברה עירוני ועוד. פתח תקווה היא עיר גדולה, מגוונת ומורכבת שמחתי לראות שבהובלה נכונה ואחראית של ראש העיר  הצליחה להפוך תוך זמן קצר מעיר אדומה לעיר ירוקה ולהוות דוגמא לערים נוספות."

ראש העיר רמי גרינברג "במסגרת פגישת העבודה שערכנו לסגן שר הבריאות יואב קיש, הצגנו את כלל הפעולות שאנחנו מבצעים כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה ולדאוג לרווחתם של תושבי העיר החולים והמבודדים. פעילויות אלו, לצד המשמעת והאחריות שגילו התושבים בזמן הסגר, הביאו את פ"ת, על אף המורכבות שבה, לעיר ירוקה בפרק זמן יחסית קצר. אני מודה לסגן השר ולאנשי פיקוד העורף על ההירתמות לפעולות הרשות ועל שיתוף הפעולה שמתבטא בין היתר גם ברמת התחלואה."

קרדיט – דוברות עיריית פ"ת
קרדיט – דוברות עיריית פ"ת
קרדיט – דוברות עיריית פ"ת
קרדיט – דוברות עיריית פ"ת
קרדיט – דוברות עיריית פ"ת
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...