למרות האתגרים הביטחוניים הקשים שהטילו צל על פעילויות שונות במדינה בעקבות המלחמה עם איראן ודחיית האירוע מהמועד המקורי, זכה הקהל הישראלי לחוויה מוטורית יוצאת דופן כאשר אליפות ישראל בדריפטים חולון 2025 הוכיחה שהרוח הישראלית לא נשברת.
במהלך יומיים ה – 15-16 ליולי, של אדרנלין טהור, מגרש החניה של היכל הטוטו הפך למסלול מרוצים מקצועי ברמה בינלאומית שבו התחרו מיטב נהגי הדריפט הישראליים בפני קהל שמילא את היציעים עד אפס מקום.
האירוע, אשר הופק על ידי מיכאל חן מרוצים מבית RACE MASTERS בשיתוף עם התאחדות לנהיגה ספורטיבית בפיקוח הרשות לנהיגה ספורטיבית אשר תחת משרד התרבות והספורט וובשיתוף עיריית חולון, עמד בכל הציפיות הגבוהות. כל הכרטיסים ליומיים נמכרו מראש, והקהל שהגיע הדגים שוב את הצימאון הישראלי לספורט מוטורי איכותי ומסודר.

האירוע התקיים בשעות הערב תחת מופע תאורה מרהיב שהפך את מגרש החניה לזירה מוטורית צבעונית במיוחד. הקהל נהנה מהפנינג ענק שכלל תצוגת רכבים, דוכני אוכל מגוונים, דוכנים של מוצרים ושירותים שונים בתחום המוטורי ומגוון הפתעות שהפכו את החוויה לבלתי נשכחת עבור כל המשפחה.
מה זה דריפט?דריפט היא החלקה נשלטת וממושכת של אחורי הרכב, שמתבצעת באמצעות סיבסוב הגלגלים האחוריים ונעילתם לפרקים. מקור הספורט המוטורי הצבעוני הזה הוא ביפן, כאשר נהגים החלו להחליק את הרכב שלהם בכבישים ההרריים בצורה מבוקרת. השילוב בין שליטה יוצאת דופן ברכב לבין ההיבטים האסתטיים של ההחלקה הפכו את הדריפט לתופעה עולמית שמושכת אחריה קהל רב.
נהיגת דריפט דורשת רמה גבוהה מאוד של מיומנות ושליטה ברכב. האתגר המרכזי טמון בשילוב בין הטכניקה המדויקת הנדרשת לשליטה בהחלקה לבין ההתמודדות עם הכוחות הפיזיקליים שפועלים על הרכב. הנהגים צריכים לנצל את כוחו הזמין של הרכב על מנת לשמור על ההחלקה בזווית הנכונה, תוך כדי התמודדות עם העברות משקל בין הסרנים ותנאי מסלול משתנים.
חוקי התחרות ושיטת הניקוד – במרוצי דריפטים הנהגים מדורגים לפי הציון שקיבלו מהשופטים, שמחושב על ידי מספר פרמטרים מרכזיים: זווית ההחלקה, נקודות הגישה לפניה, שינויי הכיוון, החלטיות הנהג ועוד. בקטגוריית הטנדם, הנהגים יוצאים בזוגות לקרבות ראש בראש בפורמט של "מוביל" ו-"עוקב", כשהם מחליפים תפקידים בין הריצות. פרמטרים נוספים שקובעים את הציון כוללים את האופן שבו הנהג העוקב מדמה את סגנון הנהג המוביל, הסנכרון ביניהם והמרחק שנשמר.

היום הראשון – קרבות הסולו – ליום הראשון של האליפות נרשם שיא של 57 מתחרים שנרשמו והתחרו על תואר אלוף ישראל בדריפטים. המתחרים, שהגיעו מכל המגזרים והמינים, הגיעו עם רכבי הנעה אחורית מסוגים שונים: ניסאן,מאזדה מיאטה,, BMW לקסוס, אינפיניטי ועוד. בקטגוריות הסולו, הנהגים נהגו לבד על המסלול, כל אחד בתורו, כשהם מדורגים על פי הציון שקיבלו מהשופטים.
בקטגוריית הסולו הסטנדרטית, המיועדת לרכבים עם שיפורים מוגבלים, גיא מזרחי הציג הופעה מרהיבה שזיכתה אותו במקום הראשון, כאשר ליעד ממן וחן אזולאי השלימו את הפודיום לצידו.
בקטגוריית הסולו הפרו, המיועדת לרכבים ללא מגבלות שיפורים, דניאל דינו הציג על המסלול כישורי נהיגה מרשימים למדי וזכה בתואר האליפות. קטגוריה זו כללה רכבים משופרים במיוחד, דוגמת הרכבים המרשימים שנראו באירועים קודמים – רכבים עם מנועי V8 מושתלים ומערכות גדישה משופרות. אלירן יפרח וג'ניה פשקוב השלימו את שלושת הראשונים בקטגוריה הזו.
היום השני – קרבות הטנדם – יום רביעי הוקדש לקרבות הטנדם המרהיבים, שבהם נהגים יצאו בזוגות לקרבות ראש בראש צבעוניים במיוחד. בפורמט של "מוביל" ו"עוקב", הנהגים נדרשו לשלב בין טכניקת הדריפט המושלמת לבין הסנכרון והדמיה של הנהג המתחרה. הנהגים יצאו לשתי ריצות על המסלול והחליפו ביניהם תפקידים בכל ריצה.
לביא אוחיון הוכיח את עליונותו בתחום הטנדם וזכה בתואר האליפות, כאשר אריה זילברמן במקום השני וואסים מסרוואה בשלישי השלימו את הפודיום בביצועים מרשימים שהציגו את רמת נהיגת הדריפט הגבוהה ביותר שנראתה בישראל. קטגוריית הטנדם מציגה דריפט ברמה בינלאומית – כאשר שני נהגים נדרשים לשלב בין הטכניקה האישית לבין העבודה הצוותית הדורשת תיאום מושלם.
האירוע זכה להנחיה של כוכב הרשת דורון קאופמן (MotorHeads), שאחראי על התוכן והיח"צ, לצידו של הפרשן ומהמגיש של הספורט המוטורי בועז קורפל. הצמד העניק לקהל פרשנות מעמיקה ומרתקת שהוסיפה מימד נוסף לחוויה, כאשר על הניהול המקצועי של המרוץ היו אמונים יובל מלמד והצוות של ספארקו ישראל.

מהנהלת ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית נמסר: מרוץ הדריפט בחולון מהווה ציון דרך בפעילות ההתאחדות למען פיתוח והנגשת הספורט המוטורי בישראל. זאת הפעם הראשונה בה נערך מרוץ דריפט במרכז הארץ כאשר הוא מתקיים במגרש פתוח אשר הוסב למסלול מרוץ חוקי, תקני ובטוח הן למתחרים והן לקהל הצופים הרב. יישר כוח למפיק מיכאל חן על האירגון המעולה ולמלמד מוטורספורט על הניהול המקצועי של המרוץ.
מר שי קינן, ראש העיר חולון, הכריז בטקס הסיום לקול תשואות הקהל כי האירוע יהפוך למסורת שנתית בעיר, החלטה שזוכה לתמיכה רחבה מקהילת הספורט המוטורי. העיר חולון הוכיחה שהיא מוכנה לאמץ את הספורט המוטורי החוקי ולתמוך בו.
מיכאל חן, מפיק האירוע: "למרות האתגרים הבטחוניים הקשים שעברנו כמדינה, הוכחנו שוב שהרוח הישראלית לא נשברת. האירוע הראה לכולם שהקהל הישראלי צמא לספורט מוטורי איכותי, וההצלחה הגדולה מעודדת אותנו להמשיך ולפתח את הענף. אני רוצה להודות למר שי קינן, ראש העיר חולון, שזיהה את הפוטנציאל וזכה לארח קהל עצום מכל רחבי הארץ, למתחרים שהם הלב הפועם של הספורט הזה, ולקהל הנפלא שהגיע ותמך בנו גם בתקופה מאתגרת זו. תודה לשר הספורט, מר מיקי זוהר, שדוחף ועוזר מאחורי הקלעים בכל הכח על מנת לקדם ולפתח אירועים מוטוריים."
האירוע מהווה ציון דרך חשוב בפיתוח הספורט המוטורי החוקי בישראל ומעיד על הפוטנציאל הגדול הטמון בתחום זה. הציפיות לאירוע הבא כבר גבוהות, והקהילה המוטורית מצפה בקוצר רוח להמשך המסורת החדשה בחולון.
תוצאות:
יום שלישי – סולו:
סולו סטנדרט:
- גיא מזרחי
- ליעד ממן
- חן אזולאי
סולו פרו:
- דניאל דינו
- אלירן יפרח
- ג'ניה פשקוב
יום רביעי – טנדם:
- לביא אוחיון
- אריה זילברמן
- ואסים מסרוואה
תודות ונותני חסות – האירוע התאפשר הודות לתמיכתם הנדיבה של נותני החסות:
עיריית חולון, ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית, משרד התרבות והספורט, קבוצת נאור שי – סחר מוניות – נותן החסות הקבוע בכל האירועים, MotorHeads, TG Motors, TG Car Parts, פלאש מוטורס, קבוצת אוטו מודיעין, דור הסוללים, לובינסקי יבואנית המכוניות MG Xpower ו- MG Cyberster, צמיגי טיפטופ, הרשות לנהיגה ספורטיבית, אוטו אדיר, דור צורי (ריצופים, חיפויים וכלים סניטריים), דרך חדשה – מספר 1 בבטיחות תנועה ו-BYD. תודה רבה על המחווה הענקית של חברת איתוראן וקבוצת אלבגינו (לירי אלבג נאמבר וואן) על סבסוד כרטיסי כניסה לאירוע ללוחמים ששומרים עלינו בימים מורכבים אלו.