Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין מקרקעין: לא רק  למכירה או לקניית דירה

עורך דין מקרקעין: לא רק  למכירה או לקניית דירה
קרדיט - Pixabay

תפקידיו המוכרים ביותר של עורך דין מקרקעין היא ליווי עסקאות נדל"ן מצד המוכר, או מצד הקונה. אכן זהו אחד מתפקידיו החשובים של עורך דין מקרקעין. עסקאות נדל"ן הן עסקאות סבוכות בהן נדרשות בדיקות רבות בשל העובדה שלא רק הקונה והמוכר מעורבים בעניין אלא גם המדינה בתור הבעלים של מרבית הקרקעות בארץ וגם הרשות המקומית. עם זאת, ליווי הקונה והמוכר אינו תפקידו היחיד של עורך דין המומחה בדיני מקרקעין. יש לו תפקידים נוספים וסיוע בסוגיות רבות או פרוצדורות הקשורות לעניין תכנון, מיסוי לדירות, קרקעות ונדל"ן בכלל. לכן, בכל נושא הקשור לדירות וקרקעות מהיבטים שונים כדאי לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין המתמחה בתחום.

תפקידו של עורך הדין בנושא שכירות

שכירות נתפסת לרבים כפחות מורכבת מעסקת קניה או מכירה. אכן ישנם היבטים בהם שכירות היא פשוטה יותר, אך ישנם היבטים אחרים עליהם יש לתת את הדעת. בניגוד לקנייה או מכירה, כאן ההתקשרות בין שוכר למשכיר היא ארוכת טווח או לפחות נעשית במטרה שכך יהיה. לכן, חשוב שכל אחד מהצדדים יבין היטב את חובותיו וזכויותיו. היום הן שוכרים והן משכירים נעזרים בעורך דין כדי לוודא שחוזה השכירות כולל בתוכו את כל מה שנדרש לשמירה על זכויותיהם. שמירה על זכויות אינה מצד המשכיר בלבד אלא גם מצד השוכר. לדוגמה, צריך להיות מצוין בחוזה באילו מצבים פינוי שוכר הוא אופציה לשיקולו של המשכיר כך שלא יהיו אי הבנות בעניין. כדי לא להגיע למצב בו משכיר יאלץ לפנות שוכר, חשוב שדברים החשובים למשכיר, גם אם הם מובנים מאליהם, יהיו מצוינים ומעוגנים בתור החוזה. עורכת הדין תדאג לכך שהכל יהיה מצוין וברור.

ליווי תהליכי התחדשות עירונית מבחינה משפטית

תהליכי התחדשות עירונית, בין אם כתמ"א 38 ובין אם כפינוי בינוי, הם דרך לנצל טוב יותר את הקרקע למגורים באזורים בנויים, במיוחד אזורים ישנים ובמרכזי הערים. עבור הדיירים זהו תהליך לא פשוט. גם אם בסופו של דבר הם מקבלים את דירתם כשהיא משודרגת ובכלל בניין משודרג או אפילו דירה ובניין חדשים לגמרי, הדרך עד לשם יכולה להיות לא פשוטה. כדי להקל על הדברים, חשוב שהכל יהיה ברור ומסודר מול הקבלן והיזם וגם מול העיריה. עורך דין מקרקעין המתמחה בהתחדשות עירונית ילווה את התהליך מתחילתו, החל מהתמודדות עם דיירים סרבנים דרך עריכת חוזה מול הקבלן או היזם ועד דאגה לכך שדברים גם יתבצעו בפועל, למשל סידור מגורים חלופיים אם צריך.

עו"ד עדי מיטל ריין היא עורכת דין המתמחה במקרקעין בעלת ניסיון רב המלווה ומייצגת את לקוחותיה במגוון רחב של מצבים ועושה זאת במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך לבניית בית החלומות שלך: משכנתאות בהתאמה אישית
אם אתם מתכננים לבנות את בית חלומותיכם או לרכוש דירה...
מהו דום נשימה?
דום נשימה הוא מצב לא רצוי ובעייתי אשר ללא טיפול...
חשיבות צנרת תקינה במרחב העירוני
מערכות צנרת ביתיות ותשתיות תת-קרקעיות הן חלק בלתי נפרד מהסביבה...
האם רפואה סינית מתאימה לילדים?
רפואה סינית התחילה להתפשט בעולם המערבי כטרנד אבל בשונה מלא...
חמישים גוונים של דבש: לצעוד אל החגים בסטייל
ירין שחף, על המגמות באיפור - שכדאי להכיר החגים מעבר לפינה....
כיצד נבדקת נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. לכן, מושקעים...
תריס גלילה לרכב שטח ואביזרים נוספים- מה חשוב לדעת?
רכבי שטח הם רכבים מפנקים מאוד. כל אדם שרוכש רכב...
הגשת תביעה לביטוח לאומי: ממה מתחילים?
המוסד לביטוח לאומי אחראי לדאוג לרווחתם של אזרחי המדינה גם...
כיצד להתמודד עם גירושין
גירושין הם עניין אשר יוצר תקופה מאתגרת בחיי הזוג, כאשר...
מה תפקידה של הוצאה לפועל
הוצאה לפועל היא חלק מרשות המיסים והגבייה בישראל אשר מטרתה...