Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עידן המרלו"גים – היתרונות, השימושים והשדרוג שהביאו לחיינו

עידן המרלו"גים – היתרונות, השימושים והשדרוג שהביאו לחיינו
קרדיט unsplesh

אחד המאפיינים הבולטים בכלכלה הישראלית והעולמית בעשור האחרון הוא מעבר למסחר גלובלי מקוון אשר מאפשר למעשה מכירה והפצה של מוצרים ללא תלות ומגבלה של מיקום גאוגרפי – לאינטרנט, ענקיות המסחר האלקטרוני ושאר חנויות האונליין ברשת חלק מרכזי עיקרי בדבר, אבל אליהם נוספו לאורך השנים אמצעים חשובים נוספים ששדרגו למעשה את חווית השופינג בחיינו.

עידן המרלו"גים – היתרונות, השימושים והשדרוג שהביאו לחיינו
קרדיט unsplesh

חברות וארגונים יצרניים נהגו בעבר לבצע הפרדה בין מוקדי הייצור, האחסון, האריזה והשילוח, מה שהביא לפס פעולות מסורבל, אשר נשען על מספר רב של עובדים ומערכות התלויים זה בזה ופוגע ביעילות וברמת השירות ללקוח. עידן המרלו"גים (מרכזים לוגיסטיים) של ימנו שינה לגמרי מציאות קדומה זאת והביא עימו מספר יתרונות בולטים הנוגעים לאיחוד מוקדי פעילות לכדי מרכז לוגיסטי אחד:

  1. חיסכון כלכלי – איחוד כלל הפעילות למרכז לוגיסטי מסודר ומותאם לצרכי הארגון יביא לחיסכון מהותי בעלויות, צמצום בשטחי נדל"ן מושכרים, עלויות אחזקה ועובדים.
  2. ניהול ושליטה – צוות ניהולי מיומן השולט על כל הזרועות הביצועיות במקום אחד, מהירות תגובה לתקלות וכשלים בכל אחת מן הפעולות, ראיה מרחבית ומן מענה מידי לכל צורך.
  3. ארגון וסדר – שליטה במלאים וכמויות, התאמת הייצור לצרכי השיווק בפועל בכל עת ותוך מיקוד וראיית צורך בזמן אמת, עדכנות מקצועית ושליטה מלאה בארגון.
  4. שירות ללקוח – מרכזים לוגיסטיים בנויים ומנוהלים כהלכה הם מרכזים השמים דגש על השירות ללקוח, החל מפס ייצור איכותי וכלה באריזה ושלוח בזמן קצר ככל הניתן.  בזכות מערך מעטפת המאגד את כל פעולות הייצור, הארגון, התיעוד, האריזה והשילוח במקום אחד- ניתן לקצר באופן משמעותי את זמני המשלוח ללקוחות, להרחיב את אזורי התפוצה ולהביא לשביעות רצון לקוחות וגידול במכירות וברווחיות הארגון.

מי זקוק למעשה למרלו"ג (מרכז לוגיסטי)?

בעבר נהוג היה לשייך הקמה ויישום של מרכזים לוגיסטיים למוקדי תעבורה מרכזיים דוגמת הנמלים בישראל ושדות התעופה, אולם בזכות שינויים משמעותיים הן בענף הנדל"ן והן בענף הבנייה, לצד עליה בת מאות אחוזים במכירות אונליין ברשת, הביאו חברות יצרניות רבות לקחת את השליטה ולנהל טוב יותר את תהליכי ניהול המלאי והשילוח באמצעות מעבר לאפשרות של מרלו"גים חדישים, אם בעזרת שימוש באופציה של מרלו"ג להשכרה או אף בהקמת מרכז לוגיסטי ייעודי המותאם לצורכי החברה.

בזכות פתרונות בניה קלה מתקדמים ניתן כיום להקים מרכזים לוגיסטיים בנויים בכל סדרי הגודל ובהתאמה לכל סוגי המוצרים וצרכי האחסון, בעלויות נמוכות משמעותית מעלויות הבנייה המסורתית, כמו גם בזמני בינוי קצרים, ותוך שמירה על סביבה ירוקה ללא יצירת זיהום אוויר ופסולת בניה מיותרים. המרלו"גים משמשים כיום חברות יצרניות, כאשר אלה מוקמים בסמיכות למפעלי החברה, אולם גם לחברות המתמחות בשיווק מוצרים ברשת בהיקף גדול, קליטה ואחסנה של מוצרים מענף הביגוד, מוצרי החשמל, צעצועים ומוצרי פנאי, מוצרים לבית, טקסטיל ואחרים.

אז כיצד ניתן להקים מרכז לוגיסטי?

החלק החשוב ביותר בהקמת מרכזים לוגיסטיים הוא תכנון מקצועי והתאמה אישית לצרכים של כל ארגון וארגון. בעולם הלוגיסטיקה אין צורך של ארגון אחד זהה לצרכי האחר, ועל כן חשוב לפנות ולהיוועץ עם חברה המתמחה בהקמת פארקים ומרכזים לוגיסטיים על בסיס מחקר והיכרות של כל הזרועות הביצועיות בארגון, יצירת מתחם ארגוני מתאים לכל צורך והבאה בחשבון של הדינמיות, הסינרגיה וההשתלבות של כלל הפעולות אלה באלה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הפסיכיאטר נגד הפסיכיאטר- התמכרות לתרופות
בשונה מספת הפסיכולוג המיועדת לשיחות וטיפולים באמצעות עבודה בין אישית...
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
5 טעויות נפוצות בעסקת טרייד-אין לרכב
הרכב החדש כבר עוד דקה אצלכם ביד, ועכשיו רק נשאר...
על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים...
למי כדאי לרכוש ביטוח צד ג' לרכב – ומהם הסעיפים החשובים שכדאי לבדוק?
ביטוח צד ג' יכול לספק הגנה מפני הוצאות כבדות לפיצוי...