Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית פתח תקוה משיקה: מדד איתנות למגדלים

עיריית פתח תקוה משיקה: מדד איתנות למגדלים
דוברות עיריית פתח תקוה

עיריית פתח תקוה פיתחה את "מדד האיתנות" למגדלים אשר יהווה עבור הרשות כלי עבודה למעקב, ניטור ואיתור שוטף של מצב המבנים הגבוהים בעיר. מדובר בכלי חדשני מסוגו בישראל שנמצא בימים אלו בעיצומו של הפיילוט ויאפשר לדיירים להיערך באופן המיטבי לנזקי מבנה עתידיים

עיריית פתח תקוה משיקה: מדד איתנות למגדלים
דוברות עיריית פתח תקוה

ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג בשיתוף גורמי המקצוע ברשות ועו"ד דורית גרפונקל, מתכננת ערים בחברת ויאפלן, מקדמים בימים אלו את מדד האיתנות למגדלים אשר יהווה עבור הרשות כלי עבודה למעקב, ניטור ואיתור שוטף של מצב המבנים הגבוהים בפ"ת. מדובר בכלי חדשני מסוגו בארץ אשר ייחשף לראשונה בכנס השנתי של איגוד המתכננים "תכנון עניין של איזון" שיערך ב- 5-6 במרץ בשדרות.

"מדד האיתנות" מבוסס על איסוף מידע הקיים בידי הרשות ונוגע לממשקים שבינה לבין הבניינים הפרטיים. המידע כולו מאוגם במערכת אחת – חלקו מהווה "כרטיסיות מבנה קבועות" המספקות מידע בסיסי אודות המבנה האמור, חלקו האחר ינותח על פי מדדים שהוגדרו כאינדיקטורים לאיתנות המבנה. בכל אחד מהמדדים יקבל הבניין הנבחן ציון ושקלול כלל המדדים יניב את מדד האיתנות של המגדל. בהתאם לכך, יהיה ניתן להמשיך ולאתר את נקודות התורפה של כל בניין ובניין ולהציע לדיירים כלים לטיפול. תוצרי הניתוח יופיעו במערכת המידע הגאוגרפית (GIS) העירונית.

נכון לעכשיו מדד האיתנות נמצא בשלב הפיילוט בעשרה מגדלים בפתח תקוה ומוגדר בשלב זה כמוצלח. יש לציין כי מדד זה יאפשר בעתיד לתושבים ולרשות להיות ערוכים באופן מיטבי אל מול משברים כמו אסונות טבע, משבר כלכלי – והתדרדרות משאבי המגדל לתחזוקתו, שינוי דמוגרפי, מגיפות, תחלואה ועוד. מדד האיתנות מספק את הערכת חוסן המגדל בכל אחד מהמדדים וכן אינדיקציה כוללת על תפקודם השוטף של המגדלים ויכולת הדיירים להתמודד עם שינוי או משבר.

מדד האיתנות משכלל בתוכו מרכיבי תחזוקה במבנה, לרבות תקלות שכבר אירעו וגורמי סיכון, מדד ניהול ואסטרטגיה ליכולת הניהול של הבית המשותף, מדד סביבה והתייעלות, מדד איכות החיים, מדד דמוגרפי, מדד מוכנות לחירום ומדד הקשר העירוני.

ראש העיר רמי גרינברג: "פתח תקוה נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ובשל כך עלינו להיערך גם לאירועי קיצון בצורה מיטבית. המדד החדשני שפיתחנו יאפשר לנו למקסם את יכולות התפעול וההגנה שלנו מפני אירועים אלו ויקנה ביטחון עבור התושבים, בעלי המבנה. לצד זאת, פרוייקט זה מוכיח כי פתח תקוה בדרך הנכונה והבטוחה להיות המטרופולין החזק ביותר באזור ואנחנו מקווים להיות פורצי דרך בתחום ושתושבי פתח תקוה וישראל בכלל יזכו לקבל את המעטפת הבטיחותית הטובה ביותר מהרשויות."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...