Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית פתח תקווה מקדמת את ההתחדשות העירונית סביב תחנות המטרו

עיריית פתח תקווה מקדמת את ההתחדשות העירונית סביב תחנות המטרו

עיריית פתח תקוה וכרמים – המינהלת להתחדשות עירונית פ"ת בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מקדמות תכניות להתחדשות עירונית במתחם מטרו סירקין ומטרו ארלוזרוב. התכנית מקודמת וממומנת על ידי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ומתחשבת בצרכי התושבים, הרשות והאילוצים השונים במרחב.

לצד הקו האדום של הרכבת הקלה המתוכננת לפעול בסוף חודש נובמבר הקרוב, בפתח תקוה יפעלו 2 קווי מטרו ב-11 תחנות בסה"כ, ובתוכן תחנות ארלוזרוב וסירקין, אשר יצרו קישוריות בין אמצעי תחבורה מגוונים ולאזורים שונים בעיר ובמטרופולין גוש דן. מדובר ביתרון משמעותי שיאפשר כיסוי נרחב של תחב"צ בעיר ורישות מקסימאלי. יצויין כי העירייה פועלת כבר היום ליצירת פתרונות תחב"צ משמעותיים עד שהמטרו יחל לפעול וכן מקדמת את תכנית האב לתחבורה בפתח תקוה. במסגרת זו העירייה מקדמת מגה פרוייקטים וביניהם הרחבת דרך אם המושבות לשלושה נתיבים לכל כיוון כאשר נתיב אחד לכל כיוון יהיה נת"צ, קידום התחנה המרכזית החדשה ופריסת מסופי תחבורה ועוד.

בתוך כך, העירייה תקדם מול הוותמ"ל את התכנית למתחם תחנת המטרו פתח תקוה מזרח, הממוקמת בצומת סירקין במזרח העיר. שטח התכנית הוא כ- 127 דונם והיא כוללת בתחומה את קריית המשוררים, חלק מקרית אליעזר פרי וחלק מקרית דוד אלעזר. התכנית מציעה התחדשות עירונית של המתחם הכולל כ- 669 יח"ד ומציעה בניה של 2678 יח"ד בגבהים שונים הנעים בין בנייה מרקמית של 10-8 קומות לצד בנייה גבוהה של 35-24 קומות.

התכנית תואמת את תכנית המתאר הכוללנית המקודמת בימים אלו, וכוללת את פיתוח האזור מסביב לתחנת המטרו המאושרת בנוסף לתוספת מערך שטחים ציבוריים, מסחר ותעסוקה לרווחת תושבי השכונה. בנוסף, מחזקת את ההלכתיות בשכונה ואת תפקוד מערכת התנועה והשבילים בכדי להנגיש את תחנת המטרו לתושבי המתחם, השכונות מסביב ושאר העיר.

כמו כן, העירייה תקדם בועדה המחוזית את תכנית ההתחדשות הסמוכה לתחנת ארלוזרוב. התכנית ממוקמת באזור רחוב ארלוזרוב פינת טרומפלדור והיא חופפת בחלקה לתכנית ההתחדשות המתוכננת בשכונת רמת ורבר.

ראש העיר רמי גרינברג "התחדשות עירונית היא הדרך לשיפור איכות חיי התושבים ולטיפוח סביבת המגורים. תכנית מתחם סירקין – עין גנים משדרגת את המרחב כולו תוך התייחסות למרחב הציבורי שיהיה נעים, זמין ונגיש יותר תחבורתית וגם למרחב הפרטי ולבניינים שייעברו שיפוץ מן היסוד (פינוי בינוי) וכך הדיירים יזכו בדירה חדשה, נאה ובעלת מרחב מוגן, שכמובן ערכה יעלה וישתבח".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...