Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית פ"ת שוב "מכניסה יד לכיס" של הקבלנים: מעכבת תשלומים כדי שיסכימו לתת לה "הנחת קורונה" של 5%

עיריית פ"ת שוב "מכניסה יד לכיס" של הקבלנים: מעכבת תשלומים כדי שיסכימו לתת לה "הנחת קורונה" של 5%
צילום כפיר סיון

קבלן תשתיות שסיים עבודה בטרם פרץ משבר הקורונה, טוען כי ראש העיר רמי גרינברג מעכב לו את התשלום עד ש"יירתם למאמצי הרשות"

האם עיריית פתח תקווה שוב "מכניסה יד לכיס" של הקבלנים הבונים בתחומה בחסות משבר הקורונה? העירייה בראשות ראש העיר רמי גרינברג מעכבת תשלום לקבלן שבנה מוסד ציבורי בעיר, עד שיסכים לוותר על 5% מהשכר שמגיע לו על העבודה, באמתלה שזו תקופת משבר ויש צורך לצמצם הוצאות.

כזכור, עיריית פ"ת הנחתה לפני כחודשיים את החברה לפיתוח פ"ת וכן את חברת הדיור הממשלתית חל"ד לקזז 5% משכרם של קבלני תשתיות שבונים בעיר מוסדות ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך ועוד, והכל תחת התירוץ שמדובר בתוצאה של משבר הקורונה. לאחר התערבותה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראש העיר הנחה לבטל את ההנחיה הזו לאלתר וטען כי זו בקשה ולא דרישה וכי זו בחירה של הספקים אם להיענות לה.

ואולם, ממידע שהגיע להתאחדות מקבלן שבנה מוסד ציבור בעיר וסיים אותו בחודש ינואר 2020 – טרום משבר הקורונה – עולה כי ראש העיר ממשיך "לבקש" "הנחת קורונה" מהספקים: גרינברג ביקש מהקבלן לוותר על 5% מהתמורה שמגיעה לו, ומעכב את שכרו עד שיסכים. לא רק זאת, אלא שהקבלן גם טוען כי מפקח מטעם העירייה אף קיזז מהתמורה כמעט 200 אלף שקל ללא סיבה.

לדברי הקבלן, "במקום שעירית פ"ת תעזור לקבלנים שבונים לה את העיר בזמן קשה שכזה של משבר הקורונה, היא באה אלינו בדרישה לא אנושית בעליל וספק אם חוקית. סיימנו את הפרויקט כבר בתחילת השנה ועמדנו בכל הדרישות שבחוזה, ואין כל סיבה לעכב לנו את התשלום שמגיע לנו על פי דין וצדק".

התאחדות הקבלנים טענה לפני כחודשיים כי "הבקשה" הזו של העירייה מספקיה לתת לה "הנחת קורונה" נוגדת לחלוטין את ההמלצה המפורשת של מרכז השלטון המקומי לרשויות המקומיות, אשר הנחה כי יש לעשות הכל כדי לסייע ולהקל על הקבלנים לצלוח את המשבר, וכן נוגדת את ההנחיה של החשב הכללי באוצר למזמיני העבודה הגדולים להקל על הקבלנים ואף להקדים תשלומים על מנת שיוכלו להמשיך ולבנות את הארץ. יתרה מכך, ההתאחדות ציינה כי החלטה כפויה וחד צדדית שכזו עומדת בניגוד לדין ולהוראות החוזים שעליהם חתומה העירייה, וכן לעקרונות היושר וההגינות המסחרית, וספק אם יש לה הסמכות "לבקש" זאת מהקבלנים.

צילום כפיר סיון

צביקה דוד, סגן נשיא ויו"ר אגף קבלני התשתיות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ: "צר לנו שראש עיריית פ"ת מחזיק את הקבלנים כבני ערובה בעירו. הוא מתעלם מהנחיות מרכז השלטון המקומי, פוגע באמון של הספקים בעיריית פתח תקווה, ואף פוגע באופן ישיר בקבלנים שפועלים בעירו ומסכן את הישרדותם. ראש העיר טען בפנינו לפני כחודשיים כי העירייה לא יכולה להפחית משכר הספקים על דעת עצמה בניגוד לתנאי המכרז, וכי הספקים רק 'התבקשו להירתם למאמצי הרשות' ובעצם זה היה נתון להסכמתם – אך בפועל ראש העיר כופה זאת עליהם בכך שהוא מעכב להם את התשלום עד שיסכימו. אנו קוראים לראש העיר להתעשת ולחבק את הקבלנים, לא לחנוק אותם. הקבלנים הם אלה שבונים את העיר פ"ת ואת כל הארץ, וגם הם עומדים בפני אתגרים גדולים שהביאה הקורונה. עד היום היה לנו שיתוף פעולה פורה עם עיריית פ"ת והעומד בראשה ואנו מקווים להמשך שיתוף פעולה תקין גם בעתיד".

להלן תגובת לשכת הדובר:

הספקים עליהם מדובר עובדים עם העירייה שנים רבות ונהנים מעבודה משותפת, מתגמלת וארוכת טווח. הקיצוץ המדובר נעשה כבר עם רוב הספקים ובכל מקרה הוא נעשה בהסכמה וברוח טובה ובימים אלו על כל החברות במשק לשנס מותניים ולסייע ככל הניתן. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...