Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עיריית תל אביב-יפו מציגה: פסטיבל "אגדות חז"ל ברוטשילד #6" איזהו גיבור? – על החיבור בין אגדות חז"ל לאירועי הגבורה של שבעה באוקטובר

עיריית תל אביב-יפו מציגה: פסטיבל "אגדות חז"ל ברוטשילד #6" איזהו גיבור? – על החיבור בין אגדות חז"ל לאירועי הגבורה של שבעה באוקטובר
קרדיט: עיריית תל אביב

פאנל של כותבי ספרים שספריהם מבוססים על אירועי הגבורה שהתרחשו בשבעה באוקטובר-
יאיר אגמון ואוריה מבורך מחברי הספר "יום אחד באוקטובר" והדסה בן ארי מחברת הספר "מלחמה של גיבורים"
#מפגש לימודי עם חלק מגיבורי השבעה באוקטובר שיספרו כל אחד את סיפורו וכיצד הוא מתכתב עם כתבי חז"ל
#תערוכה אומנות בהשראת הביטוי החז"לי "איזהו גיבור?"
של המחלקה לאומנות ב"אמונה"- המכללה האקדמית לעיצוב ואומנויות

פסטיבל אגדות חז"ל ברוטשילד הוא פסטיבל עירוני אשר מתקיים זו השנה השישית. הפסטיבל מבקש לתת במה וקול לאגדות חז"ל ולעיסוק בהן ,לעורר סקרנות ועניין באגדות ולחשוף את המגוון והרלוונטיות של ספרות זו גם בעידן המודרני.
הפסטיבל השנה עוסק באירועי הגבורה של 7 באוקטובר ונושאו 'איזהו גיבור?' על בסיס הביטוי המוכר הלקוח מדברי חז"ל. מטרת הפסטיבל השנה היא להתבונן מתוך נקודת מבט היסטורית על מעשי הגבורה בשבעה באוקטובר, נקודת מבט אשר מחזקת את מידת גבורתם ההרואית של אזרחים ואנשי הביטחון והצבא שלקחו חלק בהגנה על העם ובהתקפה על מבקשי רעתנו.

בתכנית:
#פאנל בהשתתפות הסופרים יאיר אגמון ואוריה מבורך כותבי הספר "יום אחד באוקטובר" והסופרת הדסה בן ארי מחברת הספר "מלחמה של גיבורים", שספריהם מבוססים על אירועי השבעה באוקטובר –
בפאנל בהנחיית הרב בני פרל ראש ישיבת בר אילן ומר חיים גורן סגן ראש עיריית תל אביב- יפו המשתתפים ידונו בשאלות כגון: האם נשתנה כעם לאחר המלחמה? ויתמקדו בנושאים מלחמה ואומנות ועיצוב הזיכרון והשכחה. חברי הפאנל ישתפו מתפיסות עולמם ויגיבו למה שיש לחז"ל לומר בנושא כפי שעולה מהכתובים.
***במפגש תתקיים גם מכירת ספרים עם אפשרות לקבלת חתימה מהסופרים /גיבורי הספרים.

#מפגש לימודי- גיבורי שבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל נפגשים עם טקסטים של חז"ל, מספרים את סיפורם ודנים על הקשר בין קורותיהם בשבעה באוקטובר לטקסטים שהותירו אחריהם המנהיגים הרוחניים וההלכתיים של עם ישראל לאחר תקופת המקרא-
בין האנשים שייקחו חלק במפגש: ליאורה אילון, תושבת כפר עזה שאיבדה את בנה הגיבור טל אילון ז"ל, מפקד כיתת הכוננות של הקיבוץ שנפל בקרבות מול מחבלים. בשבעה באוקטובר, ליאורה שהתה יחד עם נכדתה גלי, 34 שעות בממ"ד. בזמן זה, גלי בת ה-14 הצילה רבים מבני קהילתן על ידי הכוונת כוחות לבתים של תושבים פצועים שהיו זקוקים לעזרה מיידית ותיקשרו עימה דרך קבוצות הוואטסאפ. ליאורה בחרה לספר את סיפורם דרך אגדת חז"ל על רבן גמליאל ושכנתו האלמנה מתוך מדרש איכה. הזווית שלה על כוחה של קהילה ועוצמתה מקנים זווית מעניינת למושג אחריות וגבורה.

עוד תיקח חלק, שרית אוחיון, שרית איבדה במהלך שבת שמחת תורה את בעלה משה ואת בנה אליעד ז"ל. באותה השבת אירחה המשפחה בביתם באופקים קבוצה גדולה של חניכים וחונכים מעמותת "קו לחיים", תנועה חברתית המסייעת ומקדמת ילדים עם מוגבלויות שאליעד ז"ל היה אחד ממתנדביה המסורים. השוהים בבית התעוררו מהאזעקות בשש וחצי בבוקר ובהמשך שמעו ירי מחבלים מהבתים הסמוכים. בעלה משה ז"ל ושני בניה אליעד ז"ל ואליאב, שלושתם חובשים במד"א, יצאו להגן בגבורה על העיר אופקים ממחבלים שחדרו אליה, הצילו חיי אדם- הכניסו תושבים למקלטים, טיפלו ופינו פצועים תחת אש. למרבה הצער, משה ואליעד מצאו את מותם באחד מהקרבות הקשים. שרית תנתח את אמרת חז"ל "אין הדבר תלוי אלא בי" ותסביר מהיכן היא דולה את הכוחות לקום כל בוקר מחדש.

משתתפים נוספים: טלי חדד, גננת מאופקים שחילצה פצועים תחת אש, אבי יודקאווסקי, חובש בכיר ב"איחוד הצלה" שהיה באמבולנס הראשון שנכנס אל התופת ןהציל אנשים מהעוטף, עמיחי שחם, חבר כיתת כוננות בקיבוץ עלומים, שהיה הראשון לזהות את חדירת המחבלים לקיבוץ, חתר למגע, והקפיץ את חברי כיתת הכוננות, כרמל אפרון,אם חד הורית שניצלה מהטבח במסיבת "הנובה", רפ"ק אייל אהרון שנסע לחלץ את שני בניו מהטבח במסיבת "הנובה" והצליח להציל עוד 11 ניצולים נוספים מהמסיבה ולנטרל מחבלים.

#תערוכה אומנות בהשראת הביטוי החז"לי "איזהו גיבור?" של המחלקה לאומנות ב"אמונה- המכללה האקדמית לעיצוב ואומנויות" –

סטודנטיות המחלקה לאמנות ב"אמונה"-המכללה האקדמית לעיצוב ואומנויות מציגות יצירות שנעשו במסגרת לימודיהן במכללה מאז השבעה לאוקטובר ועד היום בהשראת הביטוי החז"לי "איזהו גיבור".
העבודות המוצגות נעשו במדיומים מגוונים.

אחת מן העבודות בתערוכה: "אחים"- דיוקנו של אלחנן קלמנזון, גואש על בד, 40*30 של היוצרת אבישג אלבו, בליווי האמנית אניעם לאה דרעי.

אבישג אלבו על יצירתה: "אלחנן קלמנזון בן 42 נשוי לשלומית ואב לחמישה מהיישוב עתניאל שבדרום הר חברון , נהרג בקרב ב8/10/23 בקיבוץ בארי תוך כדי פעולת חילוץ של אזרחי הקיבוץ. אלחנן, אחיו מנחם ואחיינו איתיאל הנקראים "צוות אלחנן" היו צוות אזרחי שחילץ 100 מתושבי בארי תוך שהם מנהלים לחימה. בבית האחרון מחבל ארב להם וירה באלחנן. הבחירה שלי לצייר בדיוקנו דווקא את רגע החילוץ נובעת מההבנה שהמעשה האחרון שאלחנן עשה בחייו מגדיר את כל אופיו ומהותו. כדי לקבל החלטה כה אמיצה ברגע האמת דרושים חיים שלמים של בניה אישית, עמל בעבודת המידות, אהבת הזולת, העם והארץ. הם מחלצים זקנים, מוציאים ילדה שהוריה נרצחו ומסתתרת בארון, מוציאים אישה קשת שמיעה לאחר שסייעו לה למצוא את מכשיר השמיעה שלה, מוציאים אנשים מהחלונות, מוציאים אנשים בכיסאות גלגלים. הם מבקשים מאנשים לקחת נעלים, חפצים שהם זקוקים להם בימים הקרובים – היה חשוב לאלחנן שהאנשים לא יצאו מבארי כפליטים. הארתי את דמותו של אלחנן בזוהר אדום. הצבע האדום לפי חז"ל הוא צבע הגבורה. הזוהר מבטא את הגבורה שקרנה מאישיותו באותו הלילה. מנגד מוארים הדמויות של אנשי הקיבוץ באור ירוק. האדם והירוק הינם צבעים משלימים. אני רוצה לשלוח מסר לכל מי שנחשף לעבודתי. אחים אנו. שונים אך משלימים".

יש להירשם מראש באתר עיריית תל אביב- יפו

צילום: בני פרל
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ליווי משפטי שוטף של העסק שלכם: צעד חשוב בדרך להצלחה
ככל שפעילותו של עסק היא רחבה יותר וככל הוא מצליח...
מועדון בת מצווה
מועדון בת מצווה גליס: המקום המושלם לחגיגת בת מצווה בלתי נשכחת!
אם אתן מחפשות מקום מיוחד שיאפשר לכן לחגוג בת מצווה...
"יום אחד בריא יכול לשנות חיים שלמים" פרויקט חדש - Wellness Day בעמותת קהילת שבט הנובה
עמותת קהילת שבט הנובה, שהוקמה כחלק מיוזמת מפיקי פסטיבל הנובה...
איך מעצבים ומקימים ביתן לתערוכה?
בדרך כלל המטרה של תערוכות שעוסקות בתחומים שונים היא להציג...
חוזרים לבית הספר: ארוחות ב-25 ש"ח בקניון רננים
קניון רננים יוצא במהלך מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים ומציע...
תזמינו לי אמבולנס: ערב הוקרה למתנדבי נוער מד"א בפארק הירקון עם הזמרת נועה קירל
מרחב דן של מד"א אירח ערב הוקרה ומסיבת מתגייסים לכ-500...
טעם של מסורת עם נגיעה של חדשנות
האם אי פעם חלמתם על אירוע שבו האוכל לא רק...
החשיבות בבחירת המזון הנכון לחיית המחמד שלכם
אם תשאלו כל ילד קטן, כנראה שאחד הדברים שהם מבקשים...
האם אפשר להפוך את האימון לפעילות מהנה?
אנחנו מצד אחד חיים בעולם בו לכל אחד מאיתנו יש...
להיט בובות הסקוושימלו שכבש את ילדי העולם לראשונה ביריד לילדי ישראל
יריד בובות הסקוושימלו יפתח לראשונה בקניון עופר רחובות הלהיט שכבש את...