Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"עיר קיבוץ" – תערוכה חדשה של נשות קהילת קיבוץ רעים

"עיר קיבוץ" – תערוכה חדשה של נשות קהילת קיבוץ רעים
צילום: יעל פרנקל

העבודות נוצרו בהנחיית איתמר שמשוני ממיזם "עיר מפעל" בשיתוף עמותת וראייטי, במסגרת מפגשים שבועיים שהתקיימו לאורך מספר חודשים, בהן השתמשו באמנות ככלי לביטוי אישי באמצעות טכניקות וחומרים שונים

אוצרים: איתמר שמשוני ויעל פרנקל

משתתפות: יפעת אסטלין, מילכה גבאי, נעמה זפקוביץ, צופית ספטון, עדי דרימר, רותם פבר, רויטל הורן, רעות נחושתן קידר, שרון מרק

29.8 – 7.9

קפה עוטף רעים, וולפסון 54 תל אביב

 

עמותת וראייטי, מיזם "עיר מפעל" ו"קפה עוטף – רעים", מודיעים על השקת תערוכת "עיר קיבוץ" של נשות קהילת קיבוץ רעים. את התהליך האמנותי הוביל האמן איתמר שמשוני יחד עם האסיסטנטית יולי אילדיס (עיר.מפעל), בליווי הצלמת יעל פרנקל ובשיתוף עמותת וראייטי ישראל – למען הילדים שיזמה ומימנה את המיזם אשר כלל מפגשים שבועיים שהתקיימו לאורך מספר חודשים, בהן השתמשו נשות רעים באמנות ככלי לביטוי אישי באמצעות טכניקות וחומרים שונים מעולם האמנות הפלסטית.

התערוכה תוצג בבית הקפה "קפה עוטף – רעים", בבעלות רעות קרפ, תושבת הקיבוץ, אשתו ואם ילדיו של השוקולטייר דביר קרפ שנרצח לנגד עיני שניים מילדיו ב-7 באוקטובר.

כל ההדפסים והתוצרים מתוך תהליך העבודה מוצעים למכירה וכל הכנסותיהם מוקדשות לטובת שיקום הקיבוץ וחבריו. בין החברות קיבוץ רעים המשתתפות: יפעת אסטלין, מילכה גבאי, נעמה זפקוביץ, צופית ספטון, עדי דרימר, רותם פבר, רויטל הורן, רעות נחושתן קידר ושרון מרק.

תושבי קיבוץ רעים העתיקו את חייהם מהקיבוץ לעיר. ממדשאות ירוקות למבני בטון, מרכיבת אופניים על שבילים מוכרים לרכיבה על כבישים רעועים, מבתים המחוברים לקרקע לבנייני קומות שכמעט נוגעים בשמיים. במשך שלושה חודשים, קבוצת נשים תושבות הקיבוץ, נפגשה ליצור אמנות מתוך החיים הנוכחים, מתוך האפשרות לדמיין עולם חדש. בכל מפגש הקבוצה נחשפה לטכניקות של אמנות, לחומרים שונים, לאמנים ולאמניות ומתוך הלמידה והמחקר יצרו עבודות אישיות המתחברות לכדי עולם פנימי אחד משותף.

דרך יצירת קולאז' התחברו רעיונות. באמצעות התעסקות בתחבושות גבס, גבס דנטלי, עיסות נייר, קאפה וסוגים שונים של פולימרים נוצרו פסלים של זכרונות. בשיטת הדפס עתיקה, ציאנוטייפ, נבחרו דמויות מהעבר והועתקו לתוך ההווה. ולבסוף, נוצרו עולמות אישיים. במהלך דוקומנטרי מלווה, המפגשים תועדו ומתוכם נוצרו צילומים התופסים רגעים אישיים, קטנים וגלויי לב. העבודות המוצגות הן תהליכים בעבודה, הן מוצבות כאי של זכרונות, "טופ שוט" של עבר, הווה ועתיד. הקהל הוא הארכיאולוג והיצירות הן העולם. במחקר ובמבט בוחן יתגלו הסיפורים, הסיטואציות, הזכרונות והסיפורים הדמיוניים.

איתמר שמשוני מסר – "פרויקט מרגש וחשוב מסתיים לו בתערוכה אמיתית עם הרבה רגשות ותחושת מעורבים. היתה לי את הזכות ללוות קבוצה איכותית וכשרונית, ואני גאה על התערוכה הזאת ועל הדרך שעברנו ביחד, שהאמנות היא שפה ושהכוח שלה עולה בזמנים מורכבים".

רעות קרפ מסרה -"קפה עוטף רעים הוא הבית הטבעי לשיתוף היצירות של נשות קהילת הקיבוץ. אני גאה לתת את הבמה לחברותי, הנשים האמיצות של הקיבוץ, שחוו טראומה נוראית וכחלק מהטיפול בפצע, יצרו יצירות יפות ומרגשות. אני מזמינה את הקהל הרחב לבוא לבית הקפה לראות את העבודות היפות, לרכוש הדפסים ולתמוך בקהילה שלנו".

אודות וראייטי

מאז השבעה באוקטובר, וראייטי ישראל הרחיבה את הסיוע של העמותה לכלל ילדי ישראל וקהילות של מפונים, מהצפון ומהדרום.

לצד הפעילות השוטפת למען ילדים עם צרכים מיוחדים ונוער בסיכון, העמותה ארגנה ימי הפוגה למשפחות, פעילויות מוסיקליות, הופעות ועוד מגוון פעילויות ייחודיות. שיתוף הפעולה עם "עיר מפעל" החל מתוך רצון ליצור פעילות מעולם האמנות, שתתקיים באופן קבוע לאורך תקופה ותהיה בעלת אימפקט משמעותי עבור משתתפיה. אחרי המפגש עם קהילת רעים הוחלט לנסות להתחיל תהליך משותף שיימשך שלושה חודשים.

אודות עיר.מפעל

מיזם "עיר.מפעל" נוסד ב-2021 על ידי האמן איתמר שמשוני, המיזם הינו פרויקט אמנותי-קהילתי-חינוכי שפועל בתפר שבין אמנות לקראפט ומציע נקודת מפגש ייחודית בה היצירה במרחב הציבורי משמשת כעבודת אמנות דינמית וחיה, וככזו שרואה את הקהילה וקהל הצופים כחלק בלתי נפרד מקיומה. בשנה החולפת, המיזם הרחיב את פעילותו למרחבים העוסקים בריפוי דרך אומנות וקהילתיות.

צילום: יעל פרנקל
צילום: יעל פרנקל

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
חדשנות ודיוק במפגש הטכנולוגיה והיצירתיות
הפקת אירועים לחברות הייטק מציבה אתגר ייחודי בעולם האירועים העסקיים....
מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגן על הנכס מפני שריפה
אף אחד מאיתנו לא רוצה חלילה להיקלע לסיטואציה בה שריפה...
צמידים יפים שמחזיקים מעמד לאורך שנים
מידי פעם כולנו חושבים על השאלה איך אנחנו נראים. איזה...
הצגה חדשה בתיאטרון הסמטה - "מט"
סיון רוזנברג, שחקנית ויוצרת , מופיעה בתיאטרון הסימטה עם המחזה...
ז'אנרים עיקריים בעולם הספרים 2024
סגנונות כתיבה מגוונים הם המוביל העיקרי של עולם הספרים והספרות...
טיפולים אסתטיים – רק אצל רופא מוסמך
בעולם המודרני בו ניתוחים קוסמטיים ופרוצדורות אסתטיות הם השגרה, ההיצע...
יריד חזרה לחיים: יריד שכל הכנסותיו יוקדשו לשיקום פצועי מלחמת חרבות ברזל, אשר יתופעל על ידם
פצועי מלחמת חרבות ברזל מתאחדים לערב ייחודי בשם "בחזרה לחיים",...
אירועי 50 שנה לסרט הקאלט של כל הזמנים: "צ'רלי וחצי"
במסגרת האירוע יערך פאנל עם כוכבי הסרט: אריה מוסקונה, דוד...
המדריך המלא לעיצוב גינה במרפסת ביתית
אם יש לכם מרפסת אין סיבה שלא תהפכו אותה לגינה...
שמן קורנייקי- מה זה
גאווה ישראלית עוברת בדי- אן- אי של כולנו כנראה, וזה...