Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון

על החשיבות מאחורי אימות צוואות ע"י נוטריון
קרדיט תמונה: FREEPIK

כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, צוואה היא אחד מהדברים הרגישים והמורכבים ביותר בכל משפחה, בעוד כי נראה כי ישנם לא מעט דיונים הסובבים סביב הנושא בין משפחות רבות. על כן, בעת בה מדובר על מוות של אחד מקרובי המשפחה או חלילה של אחד ההורים, הרי שמדובר על דבר לא פשוט בכלל ולעיתים, חוסר סדר בעניין יכולים להוביל למחלוקות כאלו ואחרות בין בני המשפחה, אי לכך – חשוב לבצע סדר בעניין הצוואה מבעוד מועד ולהיערך לדבר מראש על מנת למנוע ויכוחים וריבים מיותרים במסגרת המשפחתית. יחד עם האמור, חשוב לציין כי החוק במדינת ישראל קובע כי אדם שלא קבע ירושה, כלל כספיו ונכסיו עוברים ישירות לבני משפחתו בקרבה הראשונה ובמילים אחרות – אל בן או לחילופין בת הזוג, הילדים, ההורים וצאצאיו על פי הסדר. על כן, במטרה לוודא כי אתם אכן עורכים צוואה כמו שצריך, ריכזנו עבורכם למאמר הנוכחי את כל מה שתצטרכו לדעת בנושא.

כך תערכו צוואה בצורה הנכונה

תחילה, חשוב לציין כי רצוי שכל אדם יערוך צוואה בגיל יחסית מוקדם, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אדם ידוע בציבור או אדם בזוגיות שכן, במידה ומדובר על מצב בו בן או בת הזוג שהיו עם אותו אדם במהלך השנים האחרונות ולא כל חייהם, או שלחילופין מדובר בגרושה או גרוש, שלא ייווצר תרחיש בו הירושה תעבור לבן או בת הזוג ולא לילדים שלו. על כן, את הצוואה תוכלו לערוך בכתב יד, בעוד כי על פי החוק במדינת ישראל הצוואה חייבת לקבל אישור על ידי שני עדים לפחות, אך חשוב לציין כי במטרה להימנע מפסילה של הצוואה על ידי בית משפט, ההמלצה שלנו תהיה לבצע אימות צוואות מול נוטריון, מה שיעניק לצוואה תוקף משפטי לכל דבר.

שורה תחתונה

יש לציין כי ישנם לא מעט תרחישים של צוואות שנכתבו במגוון דרכים אך בפועל, לא באמת עברו אימות על ידי נוטריון, מה שהוביל לא פעם לפסילתה של הצוואה בבית המשפט, בעקבות החשש שמדובר על צוואה אשר זויפה באמצעות אחד מבני המשפחה. אי לכך, עליכם לוודא כי אתם מבצעים אימות על ידי נוטריון שיאשר את חתימתו וגם יוודא כי האדם שערך את הצוואה אכן כשיר לחתום על הצוואה. במילים אחרות – אימות הנוטריון מאשר לבית המשפט כי הצוואה אכן נכתבה על ידי אותו אדם, מרצונו האישי, ולא מתוך לחץ של אחד או יותר מבני משפחתו. בשורה התחתונה, את הצוואה מומלץ לכתוב בעודכם בדעה צלולה, באופן מסודר ולצידו של עורך דין נוטריון, במטרה למנוע מגוון רחב של מצבים בהם בני המשפחה שלכם עלולים להיכנס לוויכוחים ומצבים מתוחים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תכשיטים מומלצים לאירועי הקיץ הגדולים
כשמגיעה עונת הקיץ, מגיעה גם עונת האירועים האהובה שרבים מחכים...
מה אתם צריכים לדעת על מערכות אזעקה
תחושת ביטחון היא קריטית, אם אנחנו רוצים לחיות מלאים ומאושרים....
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
10 פעילויות פנאי חווייתיות לאנשים בגיל השלישי
ככל שאנו מתבגרים, חשוב לשמור על אורח חיים פעיל לא...
הסדירו את חייכם עם מומחים משפטיים בתחומים החשובים ביותר
הסדרת מעמד בן/בת זוג זר/ה חיים משותפים עםבן/בת זוג זר/ה הם...