כ-75,000 תלמידים ותלמידות יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ו בפתח תקווה. עשרות מיליוני שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, שדרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים, ועוד מיליוני שקלים מושקעים בבנייה של מוסדות חינוך חדשים, מרכזים ייחודיים, וכן במיגון מוסדות חינוך, טכנולוגיה ורכש.
כ- 75,000 תלמידות ותלמידים יתחילו באחד בספטמבר את שנת הלימודים תשפ"ו בעיר פתח תקווה. נתון זה כולל את הממלכתי, הממ"ד, התורני, החרדי והמוכש"ר.
קצת מספרים:
- בפתח תקווה כ-13,000 ילדים מגיל לידה ועד שלוש, כ-6,000 מהם במעונות (עם סמל תמ"ת) ופעוטונים
- 12,394 ילדים וילדות ילמדו בגני הילדים
- 27,491 תלמידים ותלמידות ילמדו בבתי הספר היסודיים
- 24,023 תלמידים ותלמידות ילמדו בבתי הספר העל יסודיים
- 5,097 תלמידים ותלמידות ילמדו בחינוך המיוחד
בעיר קיימים מאות מבני חינוך, ביניהם 532 גני ילדים (כולל חינוך מיוחד והמוכש"ר), 61 בתי ספר יסודיים (כולל המוכש"ר), 11 חטיבות ממלכתי (מתוכן 3 עצמאיות, ללא שש שנתי סמוך), 8 בתי ספר שש שנתיים ממלכתי ו-4 תיכונים מ"מ, 10 בתי ספר שש שנתיים ממלכתי דתי, 5 תיכוניים טכנולוגיים, כל זאת בנוסף ל-17 בתי ספר של החינוך המיוחד. עשרות מגוניות ומרחבים מוגנים במוסדות חינוך ותיקים.
לחינוך המיוחד בפתח תקווה המונה כ-5,097 תלמידים יש כאמור 17 בתי ספר ו- 115 גני ילדים, זאת מלבד 211 כיתות חנ"מ המשובצות בבתי ספר (של החינוך הרגיל מכל המגזרים) ברחבי העיר .
בקידום נוער – בית היל"ה (מסגרת חינוכית טיפולית לנוער נושר) ילמדו השנה (לא סופי) 60 תלמידים בשלוחה הכללית, 35 תלמידים בשלוחה החרדית בנים, ו- 15 תלמידות בשלוחה החרדית בנות.

בואו תכירו!
- באגף לחינוך על יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד, מקודמת תפיסה של "ארגון בית ספרי: משמעותי, רלוונטי ופרסונלי" וזאת על מנת להשביח את התהליכים החינוכיים, תוך דיוק המטרות בהצמחת דמות הבוגר/ת בעיר פתח תקווה, באמצעות "מתווה פרסונלי" ובדגש על מוכנות מיטבית לעתיד הבוגרות/ים.
החינוך העל יסודי בפתח תקווה פורץ דרך בתחומי החדשנות והיצירתיות, בהתייחסות למקצועות העתיד, דרך חיזוק התחום המדעי- טכנולוגי.
- האגף לחינוך יסודי בניהולה של טלי טולדנו, מקדם חדשנות חינוכית המותאמת למציאות המשתנה, ושם דגש על חיבורים בקהילה, שיח, הידברות ושיתופי פעולה.
השנה ממשיך האגף לחינוך יסודי בתכנית "החינוך על פי אלפא" תכנית חינוך המקדמת חדשנות פדגוגית במציאות משתנה, המבוססת על תהליכי למידה וצמיחה המותאמים לדור הנוכחי – דור האלפא. בית הספר קיבוץ גלויות לשעבר ששינה את פניו וכעת הוא בי"ס על אזורי לטבע ומדעים פותח שנה שתי כיתות א'! עוד נפתחה קריית חינוך חדשה לחינוך היסודי, ע"ש מרים נאור ז"ל, בשכונת פסגת הדר, בה יפעלו שני זרמי חינוך, חמ"ד וחינוך ממלכתי, זאת מתוך תפיסה ערכית חינוכית המכבדת את מגוון הזהויות והקהילות בעיר.

- האגף לחינוך מיוחד בניהולה של סבטלנה אודוביקוב, מקדם פרדיגמה המאמינה בחינוך מיוחד מוביל, שווה ותורם. האגף מעודד יוזמות חינוכיות חדשניות, העמקת השיח המקצועי והערכי במוסדות החינוך המיוחד , ועידוד התלמידים לחבור ולהוביל יוזמות ושותפויות יחד עם הקהילה, עם החינוך הרגיל.
באגף מקדמים למידה ערכית ומקצועית, מעמיקים את השימוש בבינה מלאכותית, מבססים את הקהילה העירונית ומקימים מרכז למידה גם להורים. גם השנה מערך כוח האדם תוגבר באנשי תפעול ובאנשי צוות באופן משמעותי. לאגף נוספו עוד גני ילדים, בית ספר אפיק הורחב, ולמערך כוח האדם נוספו גננות, אנשי מקצוע ועשרות מלווים וסייעות.
- אגף חינוך גני ילדים בניהולה של טל הפטר רחמים, מקדם תפיסה חינוכית בשם "ילדות מטרופולינית עם ברק בעיניים" המותאמת לעידן בו קיימים שינויים מהירים ויש צורך הכרחי להתאים עצמנו למציאות המשתנה והמורכבת. באגף יקדמו תוכניות ייחודיות כמו גוגלה (פלטפורמה חינוכית דיגיטלית לילדים צעירים), תוכניות לצמצום פערים שפתיים כמו מולטי (לטיפוח אוריינות), שוקלים מילים בשיתוף אונ' ת"א, תוכניות רגשיות כמו סולי הסוללה (תכנית חינוכית חברתית), תוכניות העשרה לימודיות כמו עולם החלל בשיתוף קרן רמון, חכמולוג בשיתוף מקפ"ת, תכנית סבתא לירה – תכנית לחינוך פיננסי, תוכניות מוגנות ועוד.
- האגף לחינוך הגיל הרך בהובלת צפנת יפת, פורץ דרך בתחום הגיל הרך ומקדם מודל ייחודי הכולל סיוע לגנים הפרטיים בליווי, הדרכה והכוונה, וכן מייצר בעיר מעטפת נרחבת הכוללת את המרכז לגיל הרך ברחוב מבצע דקל 3 בו יש הכשרות, סדנאות ופעילות משחקיה מודרכת. האגף מקדם בי"ס להורים הכולל סדנאות ופעילויות העשרה להורים ופעוטות וכן הרצאות והדרכות, סיוע לקהילת אמהות ואבות בחופשת לידה, פעילויות משותפות עם השירות הפסיכולוגי, כנסים ואירועים בנושא הריון ולידה.
- האגף לשירות פסיכולוגי חינוכי, בניהולה של מרב טמיר, מלווה את צוותי החינוך בעיר, על כל רצף הגילים כולל בחינוך המיוחד, החרדי והמוכש"ר. בנוסף מספק האגף מענה להורים ולתלמידים בקבוצות, סדנאות, מפגשי ייעוץ פרטניים, סדנאות והרצאות להורים, תוכניות ייחודיות ומקוריות בגנים ובכיתות.
- אגף מינהלה ואגף רווחה חינוכית בניהולה של קרין אוחיון מספק שירותים שונים, לרבות כוח אדם בית ספרי (מזכירות, אבות בית, סייעות ועוד) במטרה לקדם פעילות שוטפת איכותית, ובנוסף, מקדם פרויקטים רווחתים בבתי הספרים ואחראי על צהרוניות וקייטנות.
- מת"י – מרכז תמיכה יישובי בניהולה של זיוה כרמי, נותן מענים מגוונים לילדי חינוך מיוחד במסגרות הרגילות ובמסגרות החינוך המיוחד כולל גני ילדים, מעניק שירותי הוראה, טיפולים פרא רפואיים והדרכות לצוותי חינוך בתוך המסגרות. בנוסף במסגרת מרכז טיפולי שמתקיים במת"י בשעות אחה״צ, ניתנים שירותים נוספים כגון קבוצות חברתיות, הדרכות הורים והוראה מתקנת בכל מקצועות הליבה.
ראש העיר רמי גרינברג: "עיריית פתח תקווה משקיעה משאבים רבים במערכת החינוך העירונית וגאה במערכת חינוך מצוינת, המובילה בקידום תלמידים ותלמידות בהתאם ליכולותיהם וכישרונם, ובמתן מירב הכלים לכל אחת ואחד על פי צרכיהם. מתוך מחויבות זו, אנו מקדמים בשנים האחרונות פרויקטים ייחודיים, בתי ספר וגנים חדשניים ותוכניות לימוד פורצות דרך – פדגוגיות, חברתיות ורגשיות – בהשקעה שנתית של עשרות מיליוני שקלים. לצד זאת, הגדלנו משמעותית את תקציב הפיתוח להקמת מסגרות חינוך חדשות ולשדרוג הקיימות. פתח תקווה היא העיר היחידה המעניקה מעטפת עירונית מיטבית מגיל לידה, באמצעות האגף לחינוך הגיל הרך, ועד ללימודים אקדמיים ולימודי מבוגרים בקתדרה.

גם השנה השקענו מאות מיליונים במיגון בתי הספר והגנים, בהקמת כיתות חדשות ובהסבת כיתות עפ"י הצורך, בנינו מרחבי למידה, שיפצנו ושידרגנו את בתי הספר והגנים הוותיקים, חידשנו ציוד, ביצענו הצללות והנגשות ועשינו כל שנדרש כדי ששנת הלימודים תפתח כסדרה, בצורה מיטבית ובטוחה. לצורך כך, הצבנו בבתי הספר והגנים הוותיקים עשרות מיגוניות ומרחבים מוגנים.
קלטנו השנה מנהלות ומנהלים חדשים, מורות ומורים, גננות, אנשי חינוך ואנשי צוות שהצטרפו למערך החינוך העירוני המצוין שלנו ויהיו שותפים להובלת התלמידים והתלמידות ללמידה ולערכים. אני רוצה להודות לסגניתי אנה נבות ראש מינהל החינוך, לכל מנהלות האגפים ואנשי מינהל החינוך בהובלת מנהל המינהל רמי הופנברג על המאמצים וההשקעה לאורך כל השנה, ובמיוחד בשנה מאתגרת זו בה נדרשו למקצועיות ומסירות בתנאים של אי ודאות, ולאחל לכל התלמידים, התלמידות והצוותים הצלחה רבה, שנה טובה ושקטה, ושנת לימודים פורייה ומוצלחת".
