Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתאטרון ואמנות רחוב 2018 יוצא לדרך!!

פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתאטרון ואמנות רחוב 2018 יוצא לדרך!!

23-25/8/2018

למעלה מ- 20 קבוצות/ 120 אמנים /33 מופעים ואירועים שונים של

קרקס מודרני / מחול / תיאטרון / ליצנות / מוסיקה / אקרובטיקה

21 בכורות / הפקות מקור ועוד ….

פסטיבל בת-ים לאמנות ותיאטרון רחוב 2018, יתקיים זו הפעם ה – 21  לקראת סוף החופש הגדול, בין התאריכים 23-25 באוגוסט. זו הפעם הראשונה שהפסטיבל יתקיים במתכונת חדשה, כאשר במקום מוקד אחד, יתקיים הפסטיבל בשלושה מוקדים: לאורך טיילת בת-ים – החדשה והותיקה, במתחם כלים-נוצר (רחוב נפחא 2, בת-ים), ובטרמינל לעיצוב (רחוב אהוד קינמון 10, בת-ים).

בפסטיבל בת ים, בניהולם האמנותי של יואב ברתל, נטלי צוקרמן, רואי גורמזאנו ויוגי דקל, יתקיימו למעלה מ – 30 הופעות של אמנים, הבאים מתחומי אמנות שונים, כגון: תיאטרון, מחול, קרקס מודרני ומוסיקה. כמדי שנה, יורכב הפסטיבל ממופעי תיאטרון רחוב, פרפורמנס, וידאו ומחול. במהלך הפסטיבל יוצגו 21 בכורות והפקות מקור, 33 מופעים ואירועים שונים בהשתתפותם של 120 אמנים.

בת-ים הינה החלוצה ופורצת הדרך בייסוד תיאטרון הפועל במרחב הציבורי. הפסטיבל מעודד אירועי תרבות מגוונים וזמינים והוא מעצב תרבות חיים עירונית ותוססת, אשר מציבה אותו בשורה אחת עם פסטיבלים מובילים בעולם. המופעים מתאימים לכל המשפחה, ויחלו ביום חמישי בטיילת בת-ים ובטרמינל לעיצוב (23.8) מהשעה 20:00 עד 23:00, במוצ"ש מהשעה 20:30 עד 23:30 וביום שישי במתחם כלים נוצר בין השעות מהשעה 13:00 עד 16:00.

המופעים הבולטים במסגרת פסטיבל בת ים לתיאטרון רחוב 2018:

פיפו טוטאל PIPOTOTAL (צרפת)

חלומות תלויים – Suspended Dreams

האמן בתהליך יצירתו זקוק למוזות שלו להצית את אש דמיונו. הן מצידן ממשיכות להזין את האש או שמא את להט היצירה? מופע אקרובטי מהפנט על מתקן ענק בשילוב אש ופירוטכניקה.

קבוצת פיפו טוטאל הינה קבוצת קרקס מודרני ותיקה מצרפת הידועה במופעי הרחוב הייחודיים שלה עם מתקנים ומכונות המתוכננים ונבנים ע"י חברי הקבוצה.

  • המופע בתמיכת המכון הצרפתי במסגרת עונת התרבות צרפת-ישראל 2018.

 

בכורות:

מחוללים |  איריס ארז

הפרויקט מבקש להציע את האפשרות לנוע במרחב, לתת לגוף הממשי להדהד את סביבתו, להיות גוף – סביבה ובתוך כך לשאול שאלות לגבי האפשרות הטמונה בגוף האינדיבידואלי, כמו גם הקהילתי ולחולל שינוי במרחב שבו הוא חי. באמצעים של פעולות פשוטות, תנועה, נשימה וקול, ננסה לקיים אחדות המנכיחה את המרחב בגופנו וחותרת תחתיו. קבוצה של פרפורמרים תקיים 3 פריצות מתוך הקהל לאורך הערב, תזמין את הקהל למבט אחר על סביבתו ותאפשר לו להצטרף ולהיות שותף לפעולה חדשה, אולי אפילו אוטופית.

בפער שבין הרצון "לזוז מפה" למקום אחר ובין הרצון לזוז "את פה", מסתתרת אולי האפשרות לחולל שינוי.

 

עשתונותאבי גיבסון בר-אל וסהר עזימי

היוצרים אבי גיבסון בר-אל וסהר עזימי נפגשים בפעם הראשונה ליצירה משותפת הבודקת את גבולות הפרפורמנס בכלי התיאטרון והמחול, בחלל הטרמינל לעיצוב בבת-ים. זהו מופע פרפורמנס-תיאטרון-מחול היוצא מתוך היצירה הפלסטית (1972) Five car stud, של האמן אדוארד קינהולץ (Kienholz), אחד מהאמנים האמריקאים הבולטים בתקופת הפאנק.

5 מכוניות מאירות בפנסיהן – פריים בימתי מערער ונוקב, המציג הערצה עיוורת של אידיאל היופי.

התרחשות אימתנית בין דמויות של פליטים, שנקלעו לסיטואציה ברחוב. היצירה עוסקת במונח ה"הכחשה" כתרבות קיימת ומודעת לעצמה.

יחד עם הסירוס הגזעני הבוטה בעבודתו של קינהולץ, מתקיימת חגיגה הגלומה במתח בלתי נדלה של מבט חיצוני בגווני היצ'קוק, הבאים לידי ביטוי פיזי ותודעתי.

 

טוטאל בלונד / קברט טוטאל

חגיגה אחת גדולה לכוכבת האחת והיחידה מרילין מונרו, שחזרה ומביאה איתה את הסטייל והשיק  לרחוב הישראלי, בתהלוכת רחוב צבעונית ומרקידה. אייקון הפופ של נשיות וזוהר מגיע לרחוב ב-3 צבעים: פרילין פפאי ופיסטוק, המביאות פרשנות קומית לדמות הנחשקת. כשהתהלוכה נעצרת מתחיל כל הכיף במסיבה חגיגית של הקהל והמרליניות.

 

שלל גבהים |  InBalance

בימאית: אורית נבו

מופע קרקס עכשווי מתחום האקרובטיקה הקבוצתית, בו האמון והתזמון תופסים את המקום המרכזי.

הקצב עולה ויורד, משתנה, נשבר, מתגבר ביחד עם קבוצת האמנים, המדמה חברה אנושית בת זמננו. המופע משלב מוזיקה חיה (מפוחית וחליל צד), טקסט, תנועה, הומור ודרמה. שישה אמני קרקס נפגשים על הבמה ומציגים את עולמם הקבוצתי לקהל, את תהליך עבודתם והאימונים היום-יומיים, את היחסים והדינמיקה בין הגברים לנשים, את המאמצים והניסיונות המשותפים להעמיד מופע לנוכח קשיים אישיים, הסחות דעת, פחדים, משברים ביחסים וכאוס.

בניסיון להחזיר את העניינים לשליטה הם זזים, משחקים, קופצים, מתמסרים, מתהפכים, מתחברים ונפרדים, משתפים פעולה ושוברים את הכלים.

 

לא עוצרים באדום" |  קזויו שיונוירי ודרור ליברמן

מופע רחוב לכל המשפחה. אחרי שהופיעו בעשרות כיכרות, מעברי חציה, איי-תנועה ורמזורים שונים ברחבי העולם, הסתכסכו עם קבצנים בשבע שפות שונות, וספגו דו"חות משוטרים בסכומים ובסוגי מטבע שקשה בכלל לספור – דרור ליברמן וקזויו שיונוירי מגיעים לבת-ים עם מופע חדש ועם צומת (רמזור ומעבר חצייה) שהיא כולה שלהם.

 

האיש המשתין | אורן עילם

סיפור על אדם שבסך-הכל מחפש מקום ברחוב להשתין, ללא הפסקה וללא הגבלה. לאט לאט מתברר שיש סיבה מסוימת שבגללה יוצאות לו כמויות מים בלתי סבירות והיא קשורה לחיפוש אחר מעמדו ותפקידו בעולם.

המופע משלב אלקטרוניקה, משאבות מים, ועיצוב תעשייתי אינטראקטיבי. הקהל מתבקש להתפנות בטרם תחילת המופע.

 

מחול על מדרגות |  מאיה ברינר

הרקדנים והכוריאוגרפית מאיה ברינר, לא מאמינים במדרגות. ואם כבר מדרגות, מי אמר שיש רק דרך אחת לעלות ולרדת בהן? על גרם מדרגות המוביל מהכביש אל הים, חבורת רקדנים אמיצים יתגלגלו, ידלגו, ישתטחו ולרגעים כמעט יעופו והכל בהקשבה למרחב, לארכיטקטורה ולקהל, וייצרו מראה עירונית לתנועת הים.

 

אנסמבל פנים – ״Game On"

בימוי, עיצוב חלל ויצירה: עתליה זהבי שגיא

עבודת תיאטרון פרפומנס אינטראקטיבית זו היא מופע, היא למוזיאון, היא חדר בריחה וגם הכל יחד. העולם הדיגיטלי מקבל צורה מוחשית, רב חושית, חיה ותלת-מימדית. הווירטואלי הופך לבשר ודם. היצירה מעלה שאלות הקשורות להשפעה של המציאות הווירטואלית על החיים שלנו, שאלות על זהות, על אהבה ותקשורת בינאישית, על חשיפה ואידאליזציה, על אחריות וכוח, על הגבול בין אמיתי לווירטואלי ועל עתיד החברה שלנו בעידן הדיגיטלי.

 

הפנסיונרים | דויד 'דוש בראשי ויוסי רחמני

אחרי שהם ראו הכול, שמעו הכול, ניסו הכול וטעמו הכול- סעדיה וזכריה, בישורת האחרונה לחייהם, חושבים ובטוחים שאפשר גם אחרת… קיבינימט החיים נגמרים – תחיו אותם!!! מופע רחוב מסתובב, וורבאלי, עם הרבה קצב ובלי קצבה. יוצרים ומבצעים: סטנגה, תיאטרון רחוב ישראלי.

 

משפחה |  אהרונה ישראל

כוריאוגרפיה למשפחה מקומית במרחב מצומצם. ארבע רקדניות בטווח הגילאים שבין 9 ל-63  החולקות קשרי משפחה נפגשות בין המרחב הפרטי והציבורי. הן אמא ובת, סבתא ונכדה, דודה ואחיינית, בנות דודות. הן מספרות סיפורים של משפחה. הן מגלמות בתנועה סיפורים הנובעים ממחוות הגוף והקשרים האינטימיים המתקיימים בזכות קשרי המשפחה.

 

הכוריאוגרפית אהרונה ישראל יצרה עם משפחה מקומית מבת-ים, בחיפוש אחר אותנטיות והביטוי הגופני החבוי בקשר האנושי הראשוני.

 

החברים של ג'ורג' | בניית קונספט, אוצרת ומנחה: נדיה רז

חווית האזנה מרעננת: שלושה הרכבים של מוסיקאיות ומוסיקאים, אנשי העיר בת-ים, כולם אוהבי העיר, כולם וסקרנים לברר מה היא "המוזיקה של בת ים?".  יום שישי, שעת הסייסטה בשיא אוגוסט ואתם מוזמנים לשכשך רגליים בגיגיות מים צוננים, לנגוס בשלגוני קרח, ולהתרגש ממקהלה נפלאה, מההרכב "החברים של ג'ורג'" ועוד תוכן מוסיקלי חי ומרגש.

*הפרויקט נולד במסגרת מתחם האמנים "פקטורי" בבת ים.

Panther walk |  קבוצת תיאטרון "זולת"

מאבק הנכים יוצא מהממד המוכר שלו לממד של ניצחון הרוח, היופי והכוח. מאבק חברתי ללא מילים, המתפתח לכדי  "תצוגת אופנה" רוויית ניצחונות והתגברות על מכשולים אישיים. זהו מאבק אליו גם הקהל מצטרף ולוקח חלק פעיל בהשמעת קול התקווה .

בימוי- אורנית קשת אדלשטיין

*הפרויקט נולד במסגרת מתחם האמנים "פקטורי" בבת ים.

 

שיכונים | אוהד חדד וסיון מויאל

עיר היא מושג סוציולוגי, המעיד על אופי המקום, אולם משתנה ממקום למקום. מסע משותף בעיר אמיתית או דמיונית דרך זיכרונות, רגשות וחוויות. מודל של עיר מתוך התבוננות ושהות בעיר – זו שמולנו וזו שבתוכנו. הסתובבנו, אספנו, חווינו, חיינו בבת-ים. מצאנו בשכונות שלה את השכונה שלנו, את הבית פגשנו בחוף שלה את החול מהחוף שבו גדלנו, הזמנו לסף דלתה את משפחתנו שלנו והכרנו בה גם משפחה חדשה.

*הפרויקט נולד במסגרת מתחם האמנים "פקטורי" בבת ים.

בת-ים בבת-ים | רותם וולק והצלמת סיון מויאל

העבודה מתעדת פרפורמנס התערבותי תלוי מקום (Site specific) במרחב הציבורי של בת ים במהלכו מגיחה אל הרחובות פרזנטורית אלטרנטיבית לעיר ספק זוהרת ספק עממית – בת-ים.

זהו ניסוי פרפורמטיבי הבוחן ומשתעשע עם הפער בין שמה הסקסי-ציורי של בת-ים לנוף האורבני והאנושי שלה על כל גווניו דרך פעולת התחזות והאנשה מודעת. הכמיהה להתחככות ביוקרה ובסלבריטאיות מחד והמפגש עם המציאות השוחקת והחזות המוזנחת של חלקים בעיר מאידך, חושפים את היחסים המורכבים שבין העיר לתושביה, בין הרצוי והמצוי.

*הפרויקט נולד במסגרת מתחם האמנים "פקטורי" בבת ים.

 

תחרות חתול הרחוב של בת ים:

6 אמנים עם בכורות בפסטיבל.

תחרות חתול רחוב מאפשרת זו השנה השנייה את יציאתו  של האמן היחיד עם יצירתו אל המפגש הקסום עם הקהל שברחוב. 6 אמנים יתחרו על פרס חתול הרחוב – הופעת היחיד הטובה לשנת 2018.

מנהל אמנותי – דוד "דוש" בראשי

מופעים ואירועים נוספים:

אירוע חלום / מיכל סבירוני

מופע אינטראקטיבי לחולמים ולחולמות. ניסוי בעשרה עננים מעופפים ומיטת חלום אחת.

מופע אינטראקטיבי, המזמין את הקהל להכניס את ראשו לתוך ענן ולשמוע, להקליט ולצלם חלומות ולהצטרף למאגר החלומות הבינלאומי הגדול בעולם!

 

Food fight / סיון פרסלר וניתאי שלם

ממופעי הרחוב הבולטים בשנים האחרונות בישראל, שזכה להצלחה גדולה בארץ ובעולם.

שני חיילים מצבאות אויבים יסתכלו אחד לשני בלבן של הביצה, וילחמו זה בזה עד טיפת הקטשופ האחרונה. הם ישחיזו גזרים, יבעירו מרשמלו ולא יהססו להשתמש גם בנשק יום הדין והכל במטרה לנצח. אז קחו מטר אחורה, כי ממלחמה, כולם יוצאים מלוכלכים.

 

שוקה / שוק יד שניה במתחם הטרמינל לעיצוב

וריאציה מיוחדת לשוק יד שנייה בפסטיבל בת ים 2018

יום חמישי 23.08 בשעה 19:00 ברחבת הטרמינל לעיצוב בת ים

רח' אהוד קינמון 32 (מול סופרדוש) שוק יד שניה, המופעל על ידי נשים ופונה לכל המינים.

מה להביא? הכל!! בגדים (נשים, גברים, ילדים) כלי בית ומטבח, צעצועים, מוצרי חשמל, ספרים, תקליטים, פיצ'יפקס, וכל מה שאת רוצה להיפטר ממנו ועל הדרך לעשות קצת כסף כיס, לקראת סוף הקיץ. מה צריך לעשות? לפנות לדליה בטלפון 0545660460, ולהגיד: " אני בעניין" ודליה תנחה אתכן איך מתקדמות הלאה. ההכנסות תועברנה בחלקן כתרומה לגופים חברתיים הפועלים בבת-ים.

 

שלושה מאלתרים / תיאטרון האימפרוב

תיאטרון האימפרוב, הבית הישראלי לאימפרוביזציה מעלה הצגה קומית מאולתרת באופן מלא. שלושה מאלתרים מבכירי סצנת האימפרוב בארץ ביחד עם מוזיקה חיה. לא לפספס!!

משתתפים: איציק לילך, ערן שדר, יואב ברתל

 

בום התאהבתי / יעל טל ונעמה רדלר

מופע של מוסיקה מדוברת על גבריות ונשיות ומלחמה ואהבה ועל המלחמה לאהוב.

אריק אבר והלופר

ספוקן-וורד, סיפורים מרוסיה והיפ-הופ – והכל ברצינות תהומית מהולה ברוח שטות על מצע של ביטים עסיסיים. מופע קצר מאת אחד מחלוצי הז'אנר בארץ וממייסדי פואטרי סלאם ישראל.

 

אצל עליזה בחצר | תאטרון נוצר, במאי: ערן בוהם

תיאטרון נוצר בגרסה מיוחדת לפסטיבל בת ים 2018, להצגה: "אצל עליזה בחצר". בצהרי שישי, בלבוש נוח ובראש פתוח אתם מוזמנים ולצפות בקטעים  המבוססים על אסופת שירים וסיפורים בני 15-20 דקות כל אחד, מאת אשת התיאטרון עליזה עליון ישראלי ז"ל, זהו מפגש נשים על עולם הולך ונעלם, מלווה בשירה ובנגינה חיה.

 

כלים – ״3 יצירות מחול מקוריות״

שלוש יצירות מחול של שלושה יוצרים צעירים שזוהי להם יצירת ביכורים: נועם פרנק, מתן תאופיק ודינה פריימן מאיר.

 

קרקס ריאקשן – ״קופצים גבוה״

שני אקרובטים, מהמנוסים והנחשבים בסצנת הקרקס בישראל, מגיעים לטיילת בת ים ומקפיצים אחד את השני לגבהים. אחרי שהופיעו על במות רבות ברחבי הארץ, מגיעים השניים ומבצעים פריצות של קטעי אקרובטיקה עוצרי נשימה אשר יפחיתו פעימה מלבכם.
אקרובטים: עמית קרוליצקי , אומרי עציוני

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
אלופי הפאי: תלמידי אמית בר אילן פ"ת
במסגרת תחרות יום הפאי שקיימה רשת אמית, בהשתתפות תלמידי רשת...
לקראת חג החירות – סיפורו של מור שלמרות האתגרים האישיים והמקצועיים הצליח להגשים חלומות
מור , בן 43 מהעיר חולון, מתמודד עם חרדה שהתפרצה...
פסח 2024 במלון קרלטון תל אביב - זוכה פרס המלון הטוב ביותר בישראל על פי WTA העולמית
מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון הטוב ביותר בישראל...
מה התעריף של עורך דין לביטוח לאומי והאם זה משתלם?
המוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש קצבאות בסך של כ-10...
בכל זוגיות טובה אפשר להעמיק עוד
שני אנשים זרים נפגשים, מתאהבים, לומדים להכיר אחד את השני,...
החשיבות של גינוי ענן לעסק שלכם
אתם מנהלים את אותו עסק כבר לא מעט שנים, אך...
חוגגים פורים עם המפונים
עובדי עיריית גבעת שמואל, יחד עם ראש העיר, יוסי ברודני,...
לרגל פורים, ענקית ניהול האנרגיה איטון ישראל בשיתוף פעולה עם סניף אקים ישראל ברעננה: איטון תרמו עשרות משלוחי מנות לאנשים עם צרכים מיוחדים
היום (ב', 18.3) עובדי ענקית ניהול האנרגיה העולמית איטון ישראל...
חדש: פיצרייה בר 180 קו ראשון לים
חגיגה אחת גדולה שכולה שמש, מוסיקה, פיצות משובחות, אלכוהול וגולדן...
המחנכים שחזרו מהלחימה - שימחו עם התלמידים בכל העיר
כחלק מאירועי הפורים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, יצאה...