Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פסטיבל "מבשר" – משבר לבשורה

פסטיבל "מבשר" –  משבר לבשורה
קרדיט מיכל אביאור

פסטיבל אמנותי בתשעת הימים?! יש דבר כזה.

רגע לפני ציון חורבן הבית בתשעה באב, יתקיים בגולה פ"ת בתשעת הימים פסטיבל "מבשר"- חמישה ערבי תרבות העוסקים בתקומת העם והאדם ומותאמים לרוח תשעת הימים.
בפסטיבל ייקחו חלק אמנים ויוצרים, אנשי רוח ומעשה, אשר חוו משבר אישי ומקצועי, ודווקא מתוך השבר והכאב צמחו והצמיחו מסביבם.

פסטיבל "מבשר" –  משבר לבשורה
קרדיט מיכל אביאור

ראש העיר רמי גרינברג "פסטיבל המבשר המתקיים בגולה הינו חדשני ברעיון שגם בתשעת הימים ניתן לעסוק בתרבות ושיח ולקדם אהבת חינם לצד חשבון נפש. אני מזמין את הציבור לבוא ולקחת חלק באירועים ולחוות את תשעת הימים באופן מעמיק ושונה".

פסטיבל "מבשר" –  משבר לבשורה
קרדיט אסף גפן

"ימי תשעת הימים מאופיינים מצד אחד בחשבון נפש לאומי ואישי ומצד שני דגש על אהבת חינם ותקומה מחדש.", מסביר אביחי שילה, המנהל האמנותי של הפסטיבל, שיעלה את המופע "מי שלחם" במסגרתו. "המופע שלי התחיל בדיוק לפני 3 שנים בגולה. יונתן פנה אליי להשתתף בטד באב, שכבר הפך לאירוע מסורת בגולה, במסגרתו הצגתי לראשונה את הפגיעה המינית שחוויתי בילדותי. לאחר מכן 9 הדקות האלה הפכו להצגה שרצה ברחבי הארץ, ועכשיו 9 הדקות ההם הופכות לפסטיבל שלם "

"הפסטיבל בא לענות על צורך מהותי ונתינת מענה מיטבי למיצוי רוח הימים שלפני תשעה באב. אלו ימים שבדר"כ נמנעים מלצאת ולהינות- אבל זוהי המטרה. להוציא אנשים מהבתים, להפגיש אותם עם כאב וחורבן, אבל גם לנטוע בהם את ההבנה שלכל אחד יש סיפור משלו, וכל אחד יכול לצאת." אומר יונתן דובוב, מנהל הגולה. "אנחנו מודעים להגבלות שיש, והפסטיבל מותאם בצורה מלאה לכך. מזמין את הציבור להגיע ולציין את תשעת הימים בצורה קצת יותר שונה והרבה יותר עמוקה."

כל אירועי הפסטיבל הינם בכניסה חופשית ובהרשמה מראש, ובניהם-

"גולה סלאם"- ספוקן חורבן

חמישי | 1.8 ערב ר"ח אב | 20:30

אירוע פתיחת הפסטיבל. אמני ספוקן וורד בשירה מדוברת על חורבן, שנאת אחים, גאולה ותקומה. חשבון נפש נוקב ואישי, בחרוזים שיוציאו אתכם מאיזור הנוחות.

"צופן ההצלחה"- עידן יעקבס

מוצ"ש | 3.8 ב' אב | 21:30

עידן יעקבס התחיל את החיים ברחוב ללא תמיכה או עזרה- ודווקא מהמקום הכי נמוך הוא הוכיח שאפשר לצמוח הכי גבוה. סיפור מעורר השראה, שמתאים לכל גיל וזמן.
"את חיי התחלתי כנער הומלס, עובדה שדחפה אותי לבחור במסלול הצלחה, וללמוד איך מצליחים מהבסיס, איך בונים תשתיות ומנופי הצלחה. מהנקודה הנמוכה בחיי יצאתי להגשים חלום אחר חלום. עם השנים התמחתי בעולמות ההצלחה ומימוש פונטנציאל. למדתי תואר שני במדעי ההתנהגות M.A, בייעוץ ארגוני, הקמתי שני עסקים מצליחים, הנחתי במכללות, מכללה להכשרת מאמנים ועוד."

"הפכת מספדי"- שירה מילר

שלישי | 6.8 ה' אב |  20:30

שיחה אישית עם אישה ואם לשלושה שאיבדה בפתאומיות את בעלה וגילתה במהלך השבעה שהיא הרה. ביום בהיר אחד שירה מילר מוצאת את עצמה מוזנקת למירוץ של חייה . אלמנה עם שלושה ילדים ועוד אחד בדרך בלי קו סיום באופק. משבר עצום לתקומה – בדמעות ובהמון רגישות שירה סוחפת איתה את הקהל למסע חייה, מסע של אמונה, תקווה ושמחה. שיחה שהיא מטען כוחות ומתנה לנשמה

"רוח אחרת" – סרטה של מנורה חזני ושיחה עם היוצרת.

רביעי | 7.8 ו' אב | 20:30

מנורה חזני יוצאת בעקבות סיפורה של ההתיישבות המתחדשת ביהודה ושומרון, מנקודת מבטה האישית של יוצרת הסרט. "אחרי מלחמת ששת הימים, עם שחרור שטחי יהודה ושומרון, הצטרף אבא שלי, בני קצובר למאבקו של הרב לוינגר לחידוש האחיזה היהודית בחברון. לאחר שהצליחו במשימה החליט, יחד עם חברו הרב מנחם פליקס, לצאת למשימה נוספת: הקמת יישובים בשומרון. בסרט הוא מספר את לי את סיפורו, ומפגיש אותי עם חבריו מנהיגי המתיישבים, התוצאה מאפשרת לצופה להכיר את המתיישבים בשומרון מבפנים."

"מי שלחם"- אביחי שילה

חמישי | 8.8 ז' אב | 20:30

מופע אוטוביוגרפי עטור השבחים של אביחי שילה המתאר את החיים בצל ילדות פגועה עד לזוגיות ואבהות אוהבת. "כרגע אני היחיד במגזר שעומד על במה ואומר: פגעו בי מינית", אומר אביחי שילה. "יש שכתבו בפייסבוק, אבל לא היה עדין גבר שעמד על הבמה ופשוט סיפר. רבנים יכולים להגיד זה אסור וזה מותר, אבל המציאות מורכבת. אני מבקש שגברים ידברו על הדברים. שידברו, שישתפו".

TED טד באב

מוצ"ש | 10.8 ט' באב | 21:45

אירוע השיא של הפסטיבל. 9 דוברים, 9 דקות, ברוח 9 באב. על חורבן ותקומה אישיים ולאומיים.

פסטיבל "מבשר" –  משבר לבשורה
קרדיט רונן פדידה

בין הדוברים ניתן למנות את נועה ירון (דיין)– שחזרה בתשובה ולאחרונה נפרדה מבעלה יובל דיין, עדיאל בר שאול- שחווה פגיעה מינית בילדותו, עליזה לביא– חברת הכנסת לשעבר ולוחמת זכויות נשים, נדב שוורץ– על הכאב והקרע הבלתי אפשרי בין היותו להט"ב להיותו אדם מאמין אורתוקודסי, כרמי אור– כלכלנית בית שהתגרשה בגיל צעיר עם 3 ילדים, הדס דיסין ויהודה גליק– פעיל הר הבית שנורה בחזהו והגיע למשכן הכנסת ומתאהב באלמנה צעירה שהקימה עמותה לעזרה ליתומים, הראל אקשטיין– שאיבד את אשתו איילת בדיכאון שלאחר לידה, שני ישראלי– נמוכת קומה שלא נותנת לגובה להפריע לה לצמוח, אילנה דרור– תורמת כליה אלטוריסטית. בתחילת הערב תתקיים קריאת מגילת איכה ע"י חבר מועצת העיר ישראל פרידמן, ובנוכחות של אישי ציבור.

פסטיבל "מבשר" –  משבר לבשורה
קרדיט כרמי אור
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
שחר חיון, בן זיני וקימור אזולאי מפגינים כישורים
עמותת חסדי דרור, המסייעת למשפחות במצוקה ולמשפחות של ילדים חולי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...
רחל קלנר המורה לכימיה מאולפנת אמית ישורון - המורה המצטיינת בארץ
הזוכה בפרס להצטיינות בהוראה ע"ש דליה צ'שנובסקי, מטעם החברה הישראלית...
חברת איזי ג'ט משהה את טיסותיה לחצי שנה
חברת איזי ג'ט הודיעה על השעיית טיסותיה מישראל ואליה עד...
חנייה חינם בכחול לבן במהלך חג הפסח
כן כן לא דמיינתם, קראתם נכון. חנייה חינם בכחול לבן במהלך...
רשת העוגיות 'סופט קוקיס' פותחת סניף דגל בקניון עופר רחובות בהשקעה הנאמדת בחצי מיליון ש"ח
רשת סופט קוקיס פותחת השבוע סניף דגל, בקניון עופר רחובות,...
התלמידים דואגים לנזקקי פתח תקווה
לקראת חג הפסח, תלמידי שכבת י"א בכפר הנוער אמית פתח...
משמעות צילום אירועים חשובים
בר מצווה הוא אירוע משמח בקהילה היהודית, המציין את הגעתו...
שמעון קונטראז'י – The Colors of Music
בגלריית GLOBAL ART רח' מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב אוצרות :...