Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרויקט המיחזור "חלליות" נחת בכפר סבא

פרויקט המיחזור "חלליות" נחת בכפר סבא
קרדיט: עיריית כפר סבא

12 בתי ספר יסודיים בעיר ישתתפו השנה בפרויקט ייחודי ומרגש למען הסביבה, ביוזמת עיריית כפר סבא ותאגיד מ.א.י. במסגרת הפעילות החינוכית, מאות תלמידים יקחו חלק במערכי שיעור חווייתיים בבתי הספר, ירכיבו חלליות מיוחדות וימלאו אותן בפסולת אלקטרונית אותה יאספו מהקהילה, יגבשו קמפיין יצירתי וחדשני של הסברה, ויעלו את המודעות לחשיבות איסוף פסולת אלקטרונית ומחזורה.

עיריית כפר סבא ותאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית ממשיכים לפעול יחד ולהביא לשינוי חברתי-סביבתי ביחס לפסולת הכי מזהמת. לאור ההצלחה בשנה שעברה, מתקיים גם השנה מבצע הסברה ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות בכפר סבא, שיכלול פעילויות נרחבות בבתי הספר, במסגרת פרויקט המיחזור "חלליות". הפעילות תתקיים עד ט"ו בשבט (24 לינואר) בבתי הספר רחל המשוררת, גורדון, בר אילן, סורקיס, יצחק שדה, ש"י עגנון, ביה"ס הירוק ע"ש שמעון פרס, ביה"ס ממ"ד חב"ד, אופירה נבון, יצחק שדה, ברנר וביה"ס הצומח בכפר סבא. עד לשיאה של הפעילות בתערוכות החלליות – שתתקיים במסגרת שבוע החלל של מערכת החינוך, בין התאריכים 14-19 לינואר.

"לא פוסחים על אף סוללה"
המבצע העירוני להעלאת המודעות ואיסוף של פסולת אלקטרונית וסוללות, כולל פעילות ייחודית וחדשנית בבתי הספר ובקרב התלמידות והתלמידים, שמטרתה הסברה ואיסוף פשוט ויעיל של סוללות למיחזור. הפעילות משלבת את מערכת החינוך העירונית, כדי לאפשר התמרת ערכים סביבתיים לפעולה אקטיבית של איסוף סוללות מהבתים למיחזור. במהלך הפעילות, התלמידים יוצרים קמפיין הסברה יישומי ויצירתי לאיסוף סוללות מהקהילה, ומקבלים שקית ייחודית לאיסוף סוללות. תוצאות הקמפיין ומשקל האיסוף הכולל יפורסמו בעמוד הרשות המקומית ובאתר מ.א.י. לפעילות שותפים תאגיד המיחזור מאי, עיריית כפר סבא ובתי הספר בעיר. תושבות ותושבי כפר סבא יכולים ומוזמנים כמובן למחזר פסולת אלקטרונית לאורך כל השנה. ברחבי העיר מוצבים דרך קבע מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית, כאשר מיקומי נקודות האיסוף וכן מידע מפורט בנושא ניתן למצוא באתר העירייה ובאתר תאגיד מ.א.י

בכל שנה מייצרים אזרחי ישראל כ-160,000,000 ק"ג של פסולת אלקטרונית. וכך, למרות שהפסולת האלקטרונית הינה רק כ-3% מכלל הפסולת, בפועל היא מהווה כ-70% מתכולתה הרעילה, המזיקה מאוד לבריאות התושבים, כאשר כל תושב בארץ מייצר כ-17 ק"ג פסולת אלקטרונית בכל שנה. מדובר בפסולת העשויה מחומרים מזהמים ביותר, כגון עופרת וכספית, העלולים לגרום למחלות במערכות העצבים והנשימה. כיום, מרבית הפסולת עדיין אינה מגיעה למיחזור, כאשר בישראל נשרפת כמות עצומה של פסולת אלקטרונית רעילה, המזהמת את האדמה, את מקורות המים וגם את האוויר, ופוגעת כאמור בבריאות התושבים.

ראש העיר, רפי סער: "כמדי שנה, לוקחת כפר סבא חלק בפעילות לקידום הצריכה הנבונה, מיחזור וקיימות, וזאת כחלק מתפיסה ומדיניות עירונית, המקדמת כל העת פעילויות למען שמירה על הסביבה ועל כדור הארץ. העיר כפר סבא מובילה פעילות במסגרת משבר האקלים העולמי ואנו מחנכים את ילדינו, החל מהגיל הרך, לפעול למען נושא חשוב זה – למען עתידם ואיכות חייהם. הפרויקט החינוכי ללימוד חשיבות מיחזור הפסולת האלקטרונית הוא נדבך נוסף בפעילות עירונית נרחבת וחשובה, במסגרתה אף הוצאנו את כל כלי הפלסטיק מכל מוסדות החינוך בכפר סבא, ואני שמח שגם השנה אנו ממשיכים בשיתוף הפעולה החשוב עם תאגיד מ.א.י בבתי הספר בעירנו, תוך לימוד ילדינו על חשיבות המיחזור בדרך חווייתית ויצירתית".

דותן קבק, מנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית: "תלמידי ישראל של היום הם דור העתיד. בשביל איכות החיים שלהם, מוטלת על כולנו החובה למחזר ולשמור על כדור הארץ. בזכות ההיענות של תושבי כפר סבא, מוחזרו עד היום טונות רבים של פסולת אלקטרונית, ואנו קוראים לתושבים להמשיך ולהוביל במיחזור ולשמור על הסביבה".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת סופר פארם משיקה חנות דגל חדשה ויוקרתית המשתרעת על שטח של כ 800 מ"ר
ההשקעה בסניף סופר פארם החדש נאמדת בכ 3 מיליון ש"ח רשת...
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
הפיתוח הישראלי שחוסך למיליוני אנשים בארץ ובעולם בדיקה פולשנית לסרטן
על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם...
משרד הביטחון וצה"ל בוחנים שימוש בפיתוח ישראלי חדשני הפועל נגד דכאון כבד, חרדות ופוסט טראומה
מפא"ת, המנהל למחקר במשרד הבטחון וכן בית חולים מרכזי וגדול...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...