Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרויקט חונכות ומנטורינג לסטודנטים שנה א'

פרויקט חונכות ומנטורינג לסטודנטים שנה א'
קרדיט: Pixabay

השנה הראשונה באקדמיה הינה שנה מאתגרת: סטודנטים שלא למדו מאז סיום לימודיהם בבית הספר נכנסים למערכת חדשה ולא מוכרת עם מתווה למידה השונה מזה אותו הם מכירים מהתיכון ומבלי להכיר את המרצים או את חבריהם לספסל הלימודים. שנת הלימודים הנוכחית מוסיפה אתגרים נוספים על האתגרים הללו. השנה סטודנטים חדשים יחלו את השנה בלמידה מרחוק, ללא הכרות מוקדמת עם המוסד האקדמי ומבלי לפגוש פנים אל פנים את המרצים או את הסטודנטים הלומדים איתם. מצב כזה מקשה על יצירת קשרים בינאישיים שמהווים תמיכה לא רק במישור האקדמי, אלא גם במישור הרגשי. מתוך המודעות לאתגרים הללו ועל מנת לוודא שהסטודנטים החדשים יחוו קליטה קלה ככל האפשר בעולם ההשכלה הגבוהה, החלטנו במכללה ליצור מערך מנטורים ייחודי שבו מרצים מלווים סטודנטים בשנה א'. הליווי נועד לסייע לסטודנט בכניסה למערכת האקדמית על ידי תיווך בינו ובין גורמי המכללה השונים, ייעוץ לסטודנטים בגורמים שונים הקשורים להיותו סטודנט, קישור הסטודנטים המלווים על ידי אותו המרצה ולומדים באותה תוכנית ונתינת תמיכה רגשית לסטודנט בשנה לא פשוטה זו. בנוסף למנגנון זה, כחלק מתוכנית המעורבות החברתית של הסטודנטים, ילוו סטודנטים משנה ב גם הם את הסטודנטים משנה א במטרה לסייע להם מנסיונם ולתת להם תמיכה חברתית במסגרת תכנית
"הכנפיים של לוינסקי". מדובר בתוכנית חונכות שנקבעת על ידי הסטודנטים עצמם משנה ב' מבחינת אופן החניכה, איתור הצרכים, מתן סיוע ופעילויות חברתיות לגיבוש והכרות.

פרויקט החונכות יערך השנה במסגרת תכנית דבש (דברים שרואים משם) – תכנית מעורבות חברתית במסגרתה הסטודנטים נדרשים ליזום, להפעיל ולהעריך יוזמה חינוכית חברתית שתהיה בעלת ערך מוסף משמעותי לאוכלוסיית היעד, ולהציג ראייה מערכתית הכוללת שיתופי פעולה עם גורמים שונים. בשנים הקודמות הסטודנטים יזמו פרויקטים במגוון תחומים בהם עזרה לאימהות חד הוריות, קשישים ועוד.

קרדיט: Pixabay

ד"ר הדס ולן, דיקנית הסטודנטים במכללת לוינסקי לחינוך " בניגוד לשנה שעברה, בה סטודנטים החלו ללמוד בלמידה מקוונת לאחר שהתוודעו למערכת, הכירו את המוסד הלימודי והספיקו ליצור חברויות וקהילות לומדות, השנה סטודנטים חדשים יחלו את השנה בלמידה מרחוק. מתוך המודעות לאתגרים הקמנו מערך ליווי, שכולי תקווה יאפשר יצירת קהילה ויסייע לסטודנטים לסיים בהצלחה את שנת הלימודים הקרובה.

ד"ר ענבל בכר- כץ,  "מדובר בתקופת חירום המשפיעה על כל אחד בצורה שונה, ומאתגרת במיוחד עבור הסטודנטים שמתחילים השנה את הלימודים האקדמאיים מבלי שבילו יום אחד בקמפוס. מטרתה של התכנית להגביר את תחושת הקבלה, הכלה ותחושת השייכות שחשובה בעיקר בימים אלו של ההוראה מרחוק שעלולה רק ליצור ריחוק וניכור. סיוע לאדם אחר הנו חלק מאבני הדרך של כל איש חינוך באשר הוא, והשתתפות בתכנית עשויה לתת להם הזדמנות התחלתית בנושא"

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגשר גירושין
צריך לא מעט מחשבה ולפעמים גם אומץ כדי לקבל את...
חלופה למינוי אפוטרופוס- יש דבר כזה
התקופה בה הורה מזדקן היא לא פשוטה גם עבורו וגם...
הכול על הזמנת קייטרינג כשר לאירועים
הבן שלכם חוגג בר מצווה בקרוב וההתרגשות כבר בשיאה? אתם...
המעצבת שמביאה את עולם העיצוב היוקרתי אל הבית הפרטי שלכם
ההתמקדות של אלה בעיצוב בתים פרטיים ויוקרתיים נובעת מהאמונה העמוקה...
אריקה רינטוביץ׳ והמובמנט פרוג׳קט גאים להציג : שאקטי - כוח נשי עוצמתי ומהפנט ביצירה המשלבת תיאטרון פיזי, מחול, אמנות וקרקס
11 במאי 2024 | סוזן דלל טריילר: https://did.li/yoBTY   שאקטי יצירתה החדשה של...
שואפים גבוה
20 תלמידות ותלמידים שאפתנים ומוכשרים השתתפו בקורס הכנה לצבא בתחום...
רישום משטרתי ורישום פלילי- מהם ומה ההבדלים
מעבר לטיפול המעשי בכל תיק שנפתח ובכל חשוד, למשטרה חשוב...
בילוי בבודפשט: המדריך המלא לבילוי המושלם בבירת הונגריה
בירת הונגריה מושכת תיירים לא רק מאירופה, אלא גם מכל...
קבוצת H&O פותחת רשת חנויות בקונספט חדש לתינוקות ולילדים תחת השם: KIDS O&H
חנות הקונספט הראשונה נפתחה בקניון עזריאלי מודיעין ומאגדת את מותגי...
השקת גן לילי במרכז מורשת יהדות בבל
רגע מרגש בשגרה העצובה שלנו היה במרכז מורשת יהדות בבל,...